Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer en slik som bil nummer to, men jeg kjører ganske mye. Denne vil muligens bli brukt til litt pendling.

Derfor lurer jeg på; hvor mye suppe brukere en slik på jevn motorveikjøring?

Alternativet må vel da være f.eks en 130i.

Anyone?

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har ingen som helst erfaring med E46 M3, men med E39 M5, som har større motor og ett par ekstra sylindre, fikk jeg iallefall forbruket ned i 0.89 på mila.. Vil ikke tro forbruket skal være so avskrekkende høyt på M3 :)

Skrevet

Jeg selv kjørte min E36 M3 3,2 fra gjøvik til bud/molde. Da jeg kom frem hadde jeg brukt 5,9 a 100km så 0,6 kjørte jeg på til Molde. Og det stemte da mtp bensin jeg hadde fylt og hadde igjen:) kjører billigere enn 320 og 325 pga at man bruker halvparten av gassen enn det man må gjøre med de:) Så jeg er veldig fornøyd. Men var ikke det jeg så etter heller når handlet den:D

Skrevet

Har selv e36 m3 3.2l, tror nok det er veldig likt e46 m3.

Blandakjøring ligger den på 1 liter mila, da også med 6 åpne gasspjeld til tider. :-)

Dette er veldig bra tross motoren.

n52b30 du finner i 130i skal vist være nogså bensingjerrig etter hva jeg har lest rundt om.

Skrevet

Gratulerer. Da var nok en verdensrekord satt her på forumet. :lol:

0,59 tror jeg nok ikke en M3 går på, selv om de er snille på langkjøring.

Skrevet

n52b30 du finner i 130i skal vist være nogså bensingjerrig etter hva jeg har lest rundt om.

Nåja.... samme motor som sitter i Z4en min. Har fått den ned i 0.75 på langkjøring Stavanger - Våler.

1.1 på drittkjøring (til og fra jobb) med halvvarm motor.

Skrevet

Har aldri fått mine M3`er ned i 0.59 på mila, selv om jeg har kjørt med egg under gasspedalen, så det tallet tror jeg hva jeg vil om.. Kjører man veldig forsiktig, så kan man kjøre på 0,70-0,80, men bruker å ligge på rundt 0,9, da det pleier å bli litt gassing innimellom. Ikke lett å unngå når man kjører M-biler.. :lol:

Skrevet

Hehehe... kanskje litt vel optimistisk ja. E46 320d (150 HK) har forøvrig iht. BMW et gjennomsnitlig forbruk på nettopp 0,59 liter/mil ved blandet kjøring.... :lol:

Skrevet

Jeg har kjørt min til og fra jobb i noen år nå. 3 mil vei hvor 60% er motorvei resten bykjøring (en god del lyskryss). Jeg ligger jevnt på 1 liter på mila. For å komme meg under det må jeg gjøre en innsats og tenke på å kjøre pent..

Skrevet

Javel, men hvis jeg ikke hadde full tank engang og kjørte opp til Bud og ett godt stykke tilbake før jeg fylte så kan da ikke de tallene være så feil!? er 50 mil om ikke mere herifra, Nuller jeg den ut hjemme på gran kjører jeg til jobben på hønefoss på 0,7. Da kjører jeg peeent, men gasser i ny og ned. Ikke alle som MÅÅÅ tråkke pedalen i bånn selv om det er en "M bil" :P Så med tanke på milene og bensinen jeg brukte så er fakta ikke de tallene ille skjønner dere "alt vitende mennesker".:) Kjørte mercedes'n til pappa (en 2000 mod, er 210 karrosseri. 220cdi.) fra Gran til Oslo (7mil) på 4,1 /100km. Så har alltid fått høre at jeg kjører bilene billig:)

Så om ikke kjørecomputeren er helt høl i huet så får det jo ikke blitt deil?

Alt annet stemmer jo med den f.eks km/t er helt likt som når jeg bruker gps:)

Skrevet

Og du Kjell, 0,59 er så og si 0,6 så må ikke tenke 0,5 selv om det står 5 tall der:P, hører jo andre her kjørte 0,7 så er man litt snillere med gassen/ kjører litt lengre/ mindre trafikk så er man faktisk der:P Er en del faktorer som spiller inn:) Er ikke snakk om bykjøring omtrent i det hele tatt og det var fantastisk lite trafikk:)

Så turen var jeg veldig fornøyd med sånn sett:)

Skrevet

Hehehe... kanskje litt vel optimistisk ja. E46 320d (150 HK) har forøvrig iht. BMW et gjennomsnitlig forbruk på nettopp 0,59 liter/mil ved blandet kjøring.... :lol:

0,59 på blandet kjøring ja, og der sitter du med mere gass enn med enn 3,2 for å få det til å flytte på seg i det hele tatt så hvorfor er de tallene så jævelig urealistiske?:P

Skrevet

Jeg vil ikke motsi deg for mye, men det at du klarer 0,59 liter/mil ved landeveiskjøring med en E46 M3 er rimelig imponerende når BMW oppgir 0,84 liter/mil for tilsvarende kjøring under kontrollerte forhold i relativt flate Tyskland. BMW oppgir ellers 1,78 liter/mil ved ren bykjøring og gjennomsnitlig 1,19 liter/mil ved blandet kjøring. BMW´s M-modeller har aldri vært kjent for et lavt drivstofforbruk i direkte forstand, men i relativ forstand (drivstofforbruk i forhold til effekt og ytelser) er M-modellene absolutt prima vare... :)

Skrevet

0,59 på blandet kjøring ja, og der sitter du med mere gass enn med enn 3,2 for å få det til å flytte på seg i det hele tatt så hvorfor er de tallene så jævelig urealistiske?:P

Det er jo menneskelig umulig når man har de dysene, det innsprøytningssystemet, 6 sylindre og den teknologien som er i den motoren.

Den motoren har et visst forbruk selv hvor forsiktig man kjører.

Har man en viss forståelse for forbrenningsmotor, skjønner man at det ikke er mulig, selvom man gir mindre gass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...