Gå til innhold

Barnesete og barnevogn i e92??

m0lliz
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På ferietur får du kun med 2 par boksere og 2 par sokker. I allefall etter at unga og kjerringa har pakka sine remedier :-P

Tror det er veldig få som vil gå med på å kalle den for familiebil fordi om du får plass til barnevogna :-D

Som skrevet opp til flere ganger tidligere så kommer jeg ikke til og reise på ferie med denne da jeg disponerer fars e61.:-)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en spøk, cosmo kommenterte og sa at jeg skulle si fra om jeg fikk plass til barnevogn så kunne han selge bilen som familiebil (e92) den dagen han skulle selge. Vet at dette er en forholdsvis uegnet familiebil. Men den funker sånn akkurat samtidig som den er et smykke og se på.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en spøk, cosmo kommenterte og sa at jeg skulle si fra om jeg fikk plass til barnevogn så kunne han selge bilen som familiebil (e92) den dagen han skulle selge. Vet at dette er en forholdsvis uegnet familiebil. Men den funker sånn akkurat samtidig som den er et smykke og se på.:-)

Da kan vi være mer enig ja :-P selv om jeg foretrekker caravellen :-P hehe andrebil en dag kanskje ;-)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om småbarnsfamilie med e93 som eneste bil fra barnet ble født, så alt går, men for mitt vedkommende er det en annen ting som står høyere på lista, og det er dersom man skulle være så uheldig å komme opp i en ulykke eller bilbrann eller noe slik så vil jeg at tilgangen til poden skal være så enkel som mulig, selv med to svimeslåtte / fastklemte foreldre i forsetet..

Derfor fikk ikke frua coupe.. Ingen annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om småbarnsfamilie med e93 som eneste bil fra barnet ble født, så alt går, men for mitt vedkommende er det en annen ting som står høyere på lista, og det er dersom man skulle være så uheldig å komme opp i en ulykke eller bilbrann eller noe slik så vil jeg at tilgangen til poden skal være så enkel som mulig, selv med to svimeslåtte / fastklemte foreldre i forsetet..

Derfor fikk ikke frua coupe.. Ingen annen grunn.

Jeg har tenkt slik at E92 har større deformasjonssone ved baksetet i forhold til E90, i tillegg til at jeg tror (uten å vite det) at det blir mer solid ved baksetet når det ikke er en dør der som bare har tre festepunkter. Ser dog ditt argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. jammen slukte den vognen. Dvs at bilen faktisk funker til daglig, om man er innstilt på det. Som eneste bil i husholdningen, med småbarn, tror jeg likevel det blir stress.

Forøvrig: Det å plassere et barnesete bak på E92 kontra en bil med bakdører vet jeg ikke helt om er så mye verre. På E92 kan man vippe frem forsetet, slik at man kan stå med en fot på bakken og en i fotbrønnen bak. (Dvs stødig). Er ikke sikker på om det er mer ugunstig for ryggen i forhold til vanlige biler med bakdør. Det at det er verre å få noen ut av en coupe kontra sedan/stv etter kollisjon kjøper jeg ikke som argument. Er det kritisk klipper de taket uansett. Dørene er jo gjerne kilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. jammen slukte den vognen. Dvs at bilen faktisk funker til daglig, om man er innstilt på det. Som eneste bil i husholdningen, med småbarn, tror jeg likevel det blir stress.

Forøvrig: Det å plassere et barnesete bak på E92 kontra en bil med bakdører vet jeg ikke helt om er så mye verre. På E92 kan man vippe frem forsetet, slik at man kan stå med en fot på bakken og en i fotbrønnen bak. (Dvs stødig). Er ikke sikker på om det er mer ugunstig for ryggen i forhold til vanlige biler med bakdør. Det at det er verre å få noen ut av en coupe kontra sedan/stv etter kollisjon kjøper jeg ikke som argument. Er det kritisk klipper de taket uansett. Dørene er jo gjerne kilt.

Har jobbet som biloppretter og jeg vet at det at bilen har 3dører ikke spiller stor rolle, er det en smell der de som sitter i framsete er most får du ikke opp bakdørene, de sitter bom fast pga bilens skjevheter. Jeg vet at det er muligheter for litt prakk med en coupe og et barn, men den utfordringen tar jeg.

Er enig med deg i at det og ta barn ut og inn av bilen ikke utgjør stor forskjell når framsete skyves frem. Blir mye bedre plass.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dere er mer kortvokst enn jeg er (190 cm) om dere synes det går fint å krype inn i baksetet for å feste et barn/sete? Blir veldig trangt for min del ihvertfall, men alle som velger E92 som familiebil skal ihvertfall få tommelen opp fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da plass til noen handleposer rundt barevogna der. Høres litt ut som det er mange som er 50+ her inne,mtp at det imke gååår an å ha barn i en coupe !!! Caravelle? Whot! Gutten vil ha e92, og det er det lett uaktuelt med en boks av en kassebil!

Akk kommet hjem fa barnehagen etter jobb nå jeg, meg begge jentene på 3 og 1 år. Med vogn og tre poser fra rema. I MIN E92 coupe :) ikke har jeg vondt, ikke er jeg sliten av barna i bilen, men kan snu meg etter bilen på tur inn/ut i bhg, og tenke.. Oh yea... Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da plass til noen handleposer rundt barevogna der. Høres litt ut som det er mange som er 50+ her inne,mtp at det imke gååår an å ha barn i en coupe !!! Caravelle? Whot! Gutten vil ha e92, og det er det lett uaktuelt med en boks av en kassebil!

Akk kommet hjem fa barnehagen etter jobb nå jeg, meg begge jentene på 3 og 1 år. Med vogn og tre poser fra rema. I MIN E92 coupe :) ikke har jeg vondt, ikke er jeg sliten av barna i bilen, men kan snu meg etter bilen på tur inn/ut i bhg, og tenke.. Oh yea... Haha

Liker deg jeg! Sånn det skal være!

Ja, får plass til en bag med full oppakning til hyttetur for 3 stk oppå understellet, pluss at man får plass til bæreposer ved siden av bagen. jeg ser absolutt INGEN større hindringer enn at jeg lett takler dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...