Gå til innhold

Importere Bmw F10

vicky81
 Share

Anbefalte innlegg

En så ny bil fra forhandler og med DEKRA test skal vel ikke være noe risikosport å kjøpe usett.

Tusen takk for svar, skal sette meg inn i det med import nå.

Er det ikke litt skummelt å kjøpe bilen usett ved å bruke noen til å frakte bilen og ordne med toll/registrering? Men på en annen side så er det jo litt kostnader ved å reise ned, opphold, mat og å reise rundt for å finne den riktige bilen..

Hvordan har dere gjort det når dere har importert biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlige 745ere som har gått rundt 300 000 km og er over 10 år gamle.

Fikk ikke opp alternativ pris på de eldste nå pga for lite data i annonsene, dette er vel den billigeste jeg fikk opp nå:

http://mobile24.no/details.htm?id=171150136&offset=135&source=mob&type=autos&sub_type=〈=nor

140 000,-

Eneste som kommer i tillegg er frakt, ev 9900,- i importhjelpen som også inkluderer DEKRA test hvis du vil det.

Ville ikke vært skeptisk til å kjøpe en bil usett med en slik test.

Hvor finner du denne 745'n? Gått 1.5 millioner og koster 1000 kroner i tyskland da eller?:-)

Dette var da den billigste og den sletne bilen som da kommer på 150++.. Stykke ned til 125'. Skal du kjøpe et fint eksemplar fra en seriøs forhandler blir det fort mer peng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

Har bestemt meg for å selge min E60 og kjøpe meg F10 :D

Vurderer å importere en fra tyskland evnt fra sverige. Men siden det blir første gangen jeg skal importere så trenger jeg litt hjelp. Hvor leter jeg etter bilene, hvor regner jeg ut hvor mye avgifter en må betale ol.

Del gjerne deres erfaring ved import :)

Sider jeg allerede kjenner til; mobile24.no, toll.no og seff finn.no.

På forhånd takk og riktig god jul!

Kjøp fra merkeforhandler og be om tilstand. Det er ikke no skummelt å kjøpe den usett da. Få den fraktet opp og få den ferdig vist tollet i Drammen. Beste nettidene er vel bmw.de og mobile.de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt mangler data for å få opp alternativ utregning på flere av de som er registrert i 2001 nå. Men flere fine forhandler biler av de som kommer på rundt 125'.

Dette var da den billigste og den sletne bilen som da kommer på 150++.. Stykke ned til 125'. Skal du kjøpe et fint eksemplar fra en seriøs forhandler blir det fort mer peng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna de billigste bilene på mobile. De er, nesten uten unntak, humbug. Kollisjonsskadet, skrudd tilbake, i elendig stand, null historikk osv. Dette sier ikke jeg, men min bekjente, som importerer et stort antall biler hvert år, bla på vegne av norske forhandlere. (Han importerte også min E92). Biler hos merkeforhandlere koster en del mer, men det er de verdt. (Berlin og øst Tyskland er også safe, sålenge det er BMW-forhandler). Utfordringen med eldre biler er at disse sjelden befinner seg hos merkeforhandlere.

Det er klassisk nybegynnertabbe å begynne å regne på de første bilene som kommer opp på mobile og autoscout. Da tror man fort at man har funnet gull. Jeg kjenner ikke Ellingsen, men han har vanket på dette forumet lenge, og driver med import. Dette kan han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har det det. Hvorfor drar du ellers frem nettopp de billigste bilene? Bilene du finner har kjørt "universet rundt", og er priset deretter. Skal du dra frem en strøken 745i, så koster den 15000 euro, har lav km, og står hos seriøse forhandlere. I forhold til bilene som er linket over (som ikke kun er 745i heller), er det en forskjell på over 50000NOK. I tillegg er alternativ avgiftsmetode basert på bla angitt kjørelengde på aktuelle bil. Dermed vil biler med 300k km på telleren komme gunstig ut. Du kan nok få en syver billig på norske skilter på denne måten, men kvaliteten på det du ender opp med er i beste fall uviss. At du mener du har penger til å hoppe på noe slikt usett kan så være. Jeg har ikke det. Dekratest er det ikke selvsagt at du får engang. Spesielt ikke på de billige bilene. Selger står helt fritt til å nekte på dette, og heller vente på en mer lettlurt tosk. Usett/uprøvd handles kun fra seriøse aktører.

Uansett er ikke gamle, sletne syvere relevant for denne tråden. Trådstarter vil importere F10, og han sparer neppe noe på alternativ beregning der. Forøvrig er det verdt å merke seg BMW'ernå har har 5 års garanti om de er solgt ny i Norge. (Husker ikke fra hvilken dato). Det har ikke en "tysk" bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...