Gå til innhold

Noen som vet hva importørene tar for "hele jobben?"

Thundercoil
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å kikker litt på biler på finn.no og mobile24.no.

I Norge går det i 2004-2005 E60 530d med litt utstyr og m-pakke (maks 270k)

Problemet er at alle er automat. Vil helst ha manuell.

Har derfor tittet litt på import.

Kravene er: Sort bil, Sedan, Manuell, sort skinn, under 150k km.

Så ved import, blir det enten facelift 525d 3.0 197hk

eller 2004 530d 218hk.

Noen som vet hva importørene pleier å ta for slikt?

Si bilen koster 235-240 med ordinær beregning, og jeg vil at importøren skal gjøre hele jobben, slik at jeg bare trenger å hente bilen når den står på norske skilter.

Har sett at f.eks. autoimport tilbyr finansiering.

Planen er å bruke 70-80k i egenandel, og låne resten.

Andre mulighet er 2007++ E60 525d 3.0 på ALTERNATIV beregning

Noen som har lånt til import ved alternativ?

F.eks. denne http://mobile24.no/details.htm?id=167054398&offset=22&source=mob&type=autos&sub_type=〈=nor

Den koster 239 484 med mobile24s kalkulator for alternativ beregning.

Hvordan fungerer det da, ved finansiering hos importør?

Håper jo de legger ut for ordinær beregning, deretter søker om alternativ, får penger igjen, så låner jeg bare beløpet for alternativ beregning+importjobben.

Sannsynlig at denne bilen ender på over 30k ekstra (over 270k) etter importøren har tatt sin bit av kaka? Hehe

Er ikke lett dette her. Spesielt når man ikke har hele beløpet, eller kan få familie til å låne.

Setter stor pris på hjelp! Skal kjøpe ny bil i løpet av 4-6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha pant i bilen kan du nok forte regne med minst 30K og oppover for jobben. Skal du ha pant i andre ting er det somregel en god del rimeligere. Endel importfirmaer har tollkreditt, og på den måten slipper de å forhåndsbetale ved alternativ beregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, det var noe også!

Takker for svar.

Leier leilighet, så har ikke en dritt med sikkerhet, annet enn pant i bilen. Hehe

Har tenkt å ha bilen i 5-6 år, så automatkassen får plutselig god tid til convertertrøbbel e.l.

Hehehe. For all del, kan jo være det går bra med automat, men liker best uten.

Spesielt når den skal få trinn2 hos TRF. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg vært deg hadde jeg skrinlagt disse planene først som sist og heller kjøpt et sted å bo. Bolig stiger i verdi, og etter noen år kan du muligens kjøpe en grei bil med pant i boligen. Bilkjøp er ikke annet enn tap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare sende en mail til noen som importerer da? Er jo relativt interessert i evt jobber for å tjene de også, spesielt på denne tida av året som generelt er litt roligere i bilbransjen. Foruten opprettere da, de har vel mye mer å gjøre nå :-P

Mvh Frode.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg importerte bil gjennom SPZ bil i sommer, de tok ca 30k for jobben.. Jeg spurte ikke hvor mye de tok, men jeg vet hva bilen kostet i Tyskland siden jeg fant den selv :) Men da vet ikke jeg om de prutet den noe.

Inkludert i den prisen var alt inkludert, bilen stod ferdig registrert og ferdig vasket med 12 mnd bruktbil garanti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig interesert i samme som deg, om du ikke skriver her hvilke tilbud du får ville jeg gjerne fått liten pm :)

er ikke aktuelt for meg å handle akkuratt i dag for å si det sånn, men om noen måneders tid kanskje. så derfor jeg avventer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fortsatt på svar, men det er kanskje vanskelig for de å gi tilbud uten at jeg har funnet en spesifikk bil. Spurte mest om de kunne importere med alternativ beregning, sa det gjaldt noe ala 2008 525D med manuell, under 150k km, skinn og m-pakke. Sa jeg hadde funnet noen til rundt 235k-239k og at jeg hadde budsjett på rundt 270k, at jeg ville ha finansiering med pant i bilen, og at det ville bli mellom 70-80k i egenandel. "Høres dette ut som noe som kan gjøres?"

Så vi får se om de svarer. Men kan sende deg en pm med hva de svarer, om du er interessert i det.

Vet ikke helt hva jeg skal si og hvordan jeg skal gå frem. Håper de tar det seriøst og vil tjene noen kroner. Hehe. Er vant til at bilforhandler ordner alt. Bare signerer og tar imot nøklene.

Ser de selger en importert 525d LCI til vel over 300k, men regner med de tar en del fortjeneste, i forhold til import på bestilling, men annonsen gjorde meg fortsatt litt skeptisk.

Da skal de isåfall tjene 100k på meg, og det skjer ikke. Kan gå med på 30k-ish, siden jeg hadde tenkt å bruke det samme (268k), på 04 530d i Norge. Og siden de skal gjøre all jobben. Hvis ikke må jeg importere en billigere, Evt gå for eldre norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importer bil selv! Du sparer mye på å hente bil selv, du kan finne bilen i andre farger enn standard svart,hvit og sølv som er i Norge, ser du vil ha svart bil.

Har bare god erfaring med import, venter min tredje bil fra Japan for tiden. Aldri brukt import firma og aldri blitt lurt. Hjulpet flere venner med import.

Et tips Ikke bruk mobile24, de får ikke opp alle bilene som er for salg + regnestykkene de setter opp angående avgift er ofte feil. Bruk autoscout24.com bedre side med mindre svindel for er mye svindel. Mobile.de funker også greit. Bruk toll.no sin kalkulator. Lønner seg også å finne en bil med moms fradraget. Import er ikke vanskelig må bare sette seg inn i visse ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å få pant i bil om man importerer selv (noe jeg har forstått trådstarter ønsker), men ellers er jeg helt enig.

Jeg er også veldig skeptisk til hvor godt den alternativ beregning-kalkulatoren til mobile24.no stemmer i forhold til summen du faktisk hadde endt opp md.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på alternativ kalkulatoren til toll.no, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med alle de gjennomsnittlige feltene (bruktpris, kjørte kilometer) og nypris osv.

Noen som kan hjelpe med det?

F.eks. denne koster 224 491,- med alternativ beregning:

http://mobile24.no/details.htm?id=170790302&offset=7&source=mob&type=autos&sub_type=〈=nor

Mobile24 ID: 170790302

Såpass. Får ta en titt på de andre sidene.

Er mobile.de jeg har brukt til å fantasere, siden lettsykkel i tenårene, men trodde mobile24 var det samme, bare på norsk og med kalkulatorer, så har bare sett der siste året.

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...