Ryeng1 Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2013 Veldig tydelig å se strekken på bakdekkene nå som bilen er høy, og det ser ikke veldig pent ut, men at det vil se bedre ut når bilen blir lavere er jeg helt sikker på.255/30 bak ville vært penere, imo! Ja, nå ser bilen bare ut som en SUV. Off, som jeg hater høye biler.. ^^ Tror det blir bra når jeg får sluppet den ned, vet ikke om 5-Seriene kan slippes ned ca 70/60mm? Bestilte SPAX settet med stivhetsregulering itillegg, så får bare stive den opp litt om jeg får den så lav som jeg vil ha den.. Blir det 19" sommerfelger blir dekkdimensjon: 225/35 foran og 245/30 bak på hhv 8.5" & 9.5" felg. Blir det 20" sommerfelger blir dekkdimensjon: 235/35 foran og 265/30 bak på hhv 8.5" & 10.5" felg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2013 Lekre hjul du har kjøpt deg. Jeg kjører med samme oppsett, dog andre felger på min og er veldig fornøyd. Det overrasket meg at det ble så lite strekk med 235/35-19 bak på 9,5 felg. I frykt for at det ville bli skikkelig strekk bak gikk jeg for 8,5 rund baut og jeg ser jo at jeg burde angre på det.. Tar inn noen av disse settene hvert år, så har brukt de et par ganger før og syns de kler BMW og Audi godt.. Virker som vinterhjula er litt mykere og tøyer seg litt mer ut mot kanten (logisk nok når det er vinterhjul) men vet at samme dim på sommerhjul også kan variere litt mtp dekkstrekk. Hehe.. Kan fint kjøre 11" bak om du vil, sålenge ET er riktig. Foran går det med 9" vet jeg, men om 9.5" funker vet jeg ikke. Må muligens valses litt da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2013 Sitter i kø på vei hjemover fra jobb så ble litt felgtitting. Tar gjerne imot felgtips til sommerfelg! MRR har mye fint, deriblant disse som falt i smak.. Dimensjon på disse er hhv 8.5" foran og 10" bak i 20". Har satt en prisgrense på 15.000,- for felger. Håper å komme under 20.000,- for felg & dekk, men får se hva jeg liker osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2013 Da har jeg fått pris på 20" BBS CH felger (9" & 10.5" bredde) og havnet faktisk ikke så langt over budsjettet som jeg hadde trodd faktisk. Men får ikke helt bestemt meg hva som kler 5-Serien best av Hartge Classic og BBS CH. CH er jo en sikker vinner uansett bil de monteres på. Men samtidig så syns jeg Hartge Classic felgene er litt mer bøllete, og gir et noe mer røft preg på bilen. Men har ikke funnet noen leverandører/priser på disse enda, så vanskelig å si hva de vil koste i dimensjon 8.5" evt 9" foran og 10" evt 10.5" bak. BBS CH: Hartge Classic: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Hartge-felgene er ufattelig tøffe Personlig hadde jeg glatt valgt dem foran BBS, men det spørs jo på pris selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2013 Hartge-felgene er ufattelig tøffe Personlig hadde jeg glatt valgt dem foran BBS, men det spørs jo på pris selvfølgelig. Alltid hatt sansen for disse.. Sjekket såvidt det var hos en forhandler nå, og de skulle ha 22.000,- for 4.stk felger(?). Det var faktisk ikke så ille om den prisen er korrekt. Satt budsjettet til 15.000,- for felger men litt rabatter får man vel alltids ordnet ^^.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 For Hartge Classic II må du vel gi langt over budsjettet ditt. Tror en felg ligger på ca 9500,-. Strandveien Auto i Trondheim er importør av Hartge, så du kan kontakte de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Vil foreslå å kjøpe de i antrasitt-utførelse. Ser litt "tøffere" ut (men så er kanskje jeg litt partisk). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 har du vurdert bbs ch-r? syns de er sinnsykt tøffe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Er helt uproblematisk å ha en godt senket E60. Legger ved bilde av min gamle 525iA, som jeg senket ca. 75 mm foran og 55 mm bak på H&R høydejusterbart. Legger også ved bilde av min tidligere E61, som har Hartge Classic II hjulene i den antrasitt fargen som Anfinn (awt) nevner. Var selv skeptisk til disse opp mot den carbonsorte fargen som bilen hadde, men skeptisen var ubegrunnet - det så veldig bra ut IRL. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2013 For Hartge Classic II må du vel gi langt over budsjettet ditt. Tror en felg ligger på ca 9500,-. Strandveien Auto i Trondheim er leverandør av Hartge, så du kan kontakte de Ja, tror vi havnet på 45k for felga så da utgår disse for å si det pent... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2013 Er helt uproblematisk å ha en godt senket E60. Legger ved bilde av min gamle 525iA, som jeg senket ca. 75 mm foran og 55 mm bak på H&R høydejusterbart.Legger også ved bilde av min tidligere E61, som har Hartge Classic II hjulene i den antrasitt fargen som Anfinn (awt) nevner. Var selv skeptisk til disse opp mot den carbonsorte fargen som bilen hadde, men skeptisen var ubegrunnet - det så veldig bra ut IRL. To nydelige 5'ere du har/hatt Cato! Helt riktige i mine øyne. Spent på hvor lav jeg får E60'en med justerbart. Håper det blir grei høyde foran og bak også, og ikke bare i hjulbuene. Litt redd for at 20" felger bygger litt for mye i høyden, men syns samtidig 19" blir for smått. Spesielt som sommerfelger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Et par bilder etter en runde med poleringsmaskinen Kommer flere så fort sola stikker fram.. Bilen trenger sårt senk nå.. Huff... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Da ble 5'ern litt blankere også! Fikk tatt en liten poleringsrunde ihelga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitjohnsen Skrevet Februar 11, 2013 Share Skrevet Februar 11, 2013 jeg fant jeg fant:D Er helt mållaus over hvor blank du får bilene dine og hvordan du holder dem! du gjør ALT helt rett med bilene dine... sikle sikle! regner med det har gått noen kroner med i bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå