Soleim Skrevet Januar 13, 2013 Share Skrevet Januar 13, 2013 (endret) Litt sent ute med tråden, men bilen ble kjøpt i November 2012.Da jeg endelig fikk solgt 3-serien, oppgraderte jeg til en 5-serie.Bilen var til salgs nede i Bergen, og jeg nølte ikke med å ringe. Bra utstyrt bil, med riktige kombinasjoner.Jobbet nattskift, dro hjem og sov 3 timer, og tok flyet fra Kristiansund til Bergen. Der møtte selger meg med bilen. Så over bilen at alt var som han har beskrevet over telefon, før vi tok turen til biltilsynet for omreg. Deretter ventet det meg en "lang" reise hjem. Kjørte opp fra Bergen til Kristiansund, og kom hjem sent på natta. En fin tur! Kjørte hjem med sommerdekk faktisk, da det var noe krøll med vinterdekka. Selger hadde levert de inn pga skade på dekk. Flaks for meg at det ikke var meldt noe særlig til dårlig vær. Lå på 1 grader ca, på det værste. Da jeg skulle over Fursethfjellet møtte det meg 3 minusgrader og speilblankt. Kom meg over i sneglefart Over til bilenFaceliftutgaven, som dere sikkert ser. Er og "Sport Edition" Meget pen og strøken bil som nesten ikke har blitt brukt. Ikke rullet mer en knappe 42 000. Da jeg kjøpte den var den gått 37000km.Jeg er eier nr 3 på bilen, da de to andre eierene ikke har hatt råd til å eie den. Bilen har vært full i lån.Bilen er fra 2009, med en sterk 2 liter under panseret. Disse motorene har jo som vanlig 177 hk, men denne bare 163, da den er "nedplombert" som Stenshagen bil i Oslo sa, da jeg ringte og spurte om dette. Dette ble gjort på biler som ble solgt ny i Norge, pga avgifter osv. Dreiemomentet er selvfølgelig det samme som i bilene med 177hk. Bilen ble og kjøpt ny hos de i 2009.Planene fremover-Har bestilt M-baklukespoiler, da dette ikke er på bilen. Den skal vel lakkeres og moteres når sommeren nærmer seg.Svarte nyrer er under vurdering. Finnes det noe Performance-nyrer til disse?-Felger..Regner med 20" 245/285. Hvilke felger jeg skal montere er jeg usikker på. Lommeboken tar avgjørelsen til slutt! Kom gjerne med tips til felgsett! -Senke den noen mm er planen. Hva som blir montert er usikkert ennda. Bare fjærer eller coilovers. Har en fin pris på Coilovers fra Kw V2 på hånda. Noen som vet hva GS bildeler eller en BMW-forhandler tar for montering av coilovers? Har ikke montert senkesett før, så er egentlig ganske blank. Finner heller ingen DIY på dette...Om noen vet om noe, si fra!UtstyrslistaColour: PLATINGRAU METALLIC (A68)Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)Prod.date 2009-06-30S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP-relevant vehiclesS1CBA CO2 UMFANG CO2 equipmentS205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmissionS230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-speciifcS248A LENKRADHEIZUNG Steering wheel heaterS2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW alloy wheel, M double spoke 135S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Wheel bolt locksS302A ALARMANLAGE Alarm systemS320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model letteringS403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electricalS423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats veloursS428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kitS431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dipS441A RAUCHERPAKET Smoker packageS442A GETRAENKEHALTER Drink holderS464A SKISACK Ski bagS465A DURCHLADESYSTEM Through-loading systemS481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seatS494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passengerS4ATA INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND Interior trim finishers black high-glossS4UNA DURCHLADEOEFF. M. INTEGR. ABLAGEF. Thr.load opening w/integ.storagecomp.S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning systemS508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)S522A XENON-LICHT Xenon LightS534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioningS544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake functionS563A LICHTPAKET Light packageS609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system ProfessionalS644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Preparation f mobile phone w BluetoothS676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker systemS698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVDS6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/audio interfaceS704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspensionS710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheelS715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics packageS760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow lineS761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazingS775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthraciteP7MFA EDITION SPORT Sports EditionS842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate versionS843A MOTORAUSLEGUNG Power reductionS850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank fillingS853A SPRACHVERSION ENGLISCH Language version, EnglishS863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List EuropeS877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Omission of non-combined operationS885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board literature, SwedishS8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific navigation controlS8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec.S8SPA COP STEUERUNG Control unit COPS548A KILOMETERTACHO Kilometre speedoBilderRis og ros mottas gjerne! Endret Desember 13, 2014 av Soleim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 En liten kjapp og enkelt update om hva som er planene frem mot sommeren Uthevet tekst, er komplettert. - Rohana RC10 20x9 ET20 , 20x10 ET25 (Bestilt) - H&R TÜV Godkjent. 50/50 senkefjærer (Bestilt. Dette skal godkjennes og skrives inn i vognkort) - M Baklukespoiler - Led Skiltlys - Hvite AE, spreder - Carbon Splittere (?) - Toning av ruter foran - Chip, 450 nm 224hk - Gjøre noe med eksosstussen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Noen bilder fra dagens "shining" etter helgaturen på Oppdal - Såg rett og slett ikke ut... Gjorde seg med en motorvask Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Pen bil. Ang. performance-nyrer finnes dette i blank sort, og personlig mener jeg det er det eneste som er verdt å vurdere om du skal ha noe annet enn de originale. Delenummer til disse er 51 71 2 155 446 og 51 71 2 155 447, og de selger overalt der det selges originale BMW-deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Pen bil. Ang. performance-nyrer finnes dette i blank sort, og personlig mener jeg det er det eneste som er verdt å vurdere om du skal ha noe annet enn de originale. Delenummer til disse er 51 71 2 155 446 og 51 71 2 155 447, og de selger overalt der det selges originale BMW-deler. Takk for det. Joda, sant nok. Men det er ikke feil med svart heller.... Denne om jeg ikke tar feil? http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=51_7413&hg=51&fg=95&hl=6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Den nederste "1" og nederste "2" er blank sort grill, samme som jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Den nederste "1" og nederste "2" er blank sort grill, samme som jeg har. Jepp, det jeg og fant ut Forøvrig, gjenomført og pen e61 du har. Fargen er fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Jeg synes den grillen er mye penere enn de sort matte man ofte får fra eBay o.l. Takk for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Fint eksemplar du har fått deg der ja Hvite lys foran hadde ikke vært feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Fint eksemplar du har fått deg der ja Hvite lys foran hadde ikke vært feil Takk for det Var faktisk nylig innom den "LED tråden" din. Tips til hva jeg burde gå for, både spredere og AE? De på s.11 (25w cree) falt i smak Hvordan er det med feilkoding? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Jeg synes den grillen er mye penere enn de sort matte man ofte får fra eBay o.l.Takk for det. Jepp, det er det. Kvaliteten på de fra eBay er vel heller ikke all verdens beste heller vil jeg tro. Bestilte du bare gjennom GS? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Jeg handles hos Koed, men det blir hipp som happ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 23, 2013 Share Skrevet Januar 23, 2013 Fint eksemplar du har fått deg der ja Hvite lys foran hadde ikke vært feil Takk for det Var faktisk nylig innom den "LED tråden" din. Tips til hva jeg burde gå for, både spredere og AE? De på s.11 (25w cree) falt i smak Hvordan er det med feilkoding? Ae til din ser du på s.1 i tråden. Ja de 25w er helt utrolige, helt kritt hvite, og veldig sterke, her blir man faktisk blendet ved og se rett inni. Beste jeg har hatt så langt . Ang. Feilkoder så trenger du bare motstand på grøftelysene om du ikke koder vekk pæresjekken, da trenger man ikke motstand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 23, 2013 Share Skrevet Januar 23, 2013 Se på den ja! gratulerer med tøff bil! Høres ut som du har de riktige planene for den også, så får titte innom her iblant ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2013 Fint eksemplar du har fått deg der ja Hvite lys foran hadde ikke vært feil Takk for det Var faktisk nylig innom den "LED tråden" din. Tips til hva jeg burde gå for, både spredere og AE? De på s.11 (25w cree) falt i smak Hvordan er det med feilkoding? Ae til din ser du på s.1 i tråden. Ja de 25w er helt utrolige, helt kritt hvite, og veldig sterke, her blir man faktisk blendet ved og se rett inni. Beste jeg har hatt så langt . Ang. Feilkoder så trenger du bare motstand på grøftelysene om du ikke koder vekk pæresjekken, da trenger man ikke motstand Hehe, stakkars de jeg møter langs veien Finnes det ikke noen med Canbus da? Hvor handler du? Motstand, pærer etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå