Eklund Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Har en e93 med m pakke. Selv om bilen ikke er idiotlav, så blir det en kant med møkk igjen nederst når jeg vasker den. Jeg har prøvd å vaske den på shell og på esso på ryen. Noen som har noen andre forslag?
Mikael-B Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Ingen maskiner som har børster som går såpass langt ned. De fleste maskiner har en "felgbørste" nederst på rullene sine som kun går igang når den er rett ved felgene. Må eventuelt bruke god avfetting før du kjører inn i maskinen, og satse på at høytrykkspylingen fjerner mesteparten.
Endre Hånde Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 grøss.. Ikke engang Pajeroen liker jeg så lite at den blir plassert i vaskemaskin. Hva er galt med selvvask? Koster mindre og ødelegger ikke bilen din.
Eklund Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Skrevet Januar 15, 2013 Har sett tester på at maskinvask er best. Blir mer riper av håndvask. Det er såpass mye salt ute at man trenger å vaske ofte
Endre Hånde Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Haha, det må være tester utført av vaskemaskinfabrikantene. (Eller håpløse selvvaskere..) men hvert sitt. Det vises ihvertfall godt hvilke biler som kjøres i vaskemaskin i riktig sollys.
Henrik... Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 haha, sett tester du ja. Bruk MYE vann, bøtte med sil i bånn, eventuelt bytt vann flere ganger, så er håndvask MYE bedre
ChristerM Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Da vil jeg veldig gjerne se dokumentasjon og kilder fra de testene. På ingen verdens måte kan en maskinvask være mer skånsom enn hva man klarer med vanlig vask. Jeg tenker da på vaske mitt og MF håndkle som tørk. Gjør man dette riktig og slik det skal gjøres, så er dette uten tvil den mest skånsomme vasken. En bekjent av meg er ansatt i Foma(disse leverer maskiner til noen av Esso stasjoner) og lovde på tro og ære at dette ikke riper opp bilen. Siden jeg likevel skulle ta klargjøring før vinteren på bilen min satt jeg den inn, og resultatet var egentlig som forventet - MYE riper på panseret. Nå skal det sies at bilen er svart og lakken er forholdsvis myk.
FredrikE24 Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Har en e93 med m pakke. Selv om bilen ikke er idiotlav, så blir det en kant med møkk igjen nederst når jeg vasker den. Jeg har prøvd å vaske den på shell og på esso på ryen. Noen som har noen andre forslag? Prøv den børsteløse vasken på Oppsal(unoX), effektiv sak for 110,- Svært populær maskin!
SofaKingFresh Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Prickbort avfetting i bilen, selvvask og noen 20-kroner?
Hawkon88 Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Hvorfor vil du bruke avfetting på bilen hver gang du basker da? Jeg liker hvertfall at poleringen holder mer enn 3vask..
Odd-M Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Poleringen holder ikke dritt uansett hvis du ikke har voks på toppen. Og en god voks tåler de fleste typer avfetting veldig greit. Prickbort er magisk sånn sett, helt sjef på asfalt og dritt men er skånsom mot vokslaget.
SofaKingFresh Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Jeg sier ikke HVER gang, men når bilen er som værst, er det greit. Og Prickbort er nydelig mtp lakken syntes nå jeg.
Hawkon88 Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 3ganger var satt på spissen, men slitestyrken på LSP er forsjellig fra produkt til produkt. Jeg ser hvertfall ikke nødvendigheten av å bruke avfetting på bilen hvis man spyler godt av og foamer istedet. Jeg er selv svært fornøyd med prickbort, men det er nok andre ting som blir brukt på maskinvaskanlegg.
osingen Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Jeg anbefaler å lese denne linken. Bla nederst på siden for hele guiden. http://www.detailersclub.no/_/artikler/guider/bilpleie-for-dummies-2-r14 Lsp varer en god del vask selv om man bruker avfetting. Det kommer bare an på hvor sterk den er.
Eklund Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 Det er klart at håndvask gjort riktigt kan være skånsomt. Tror jeg så testen på 5th gear eller noe. Jeg vet ikke hvordan man vasker rintig for hånd og har ikke plass eller utstyr. Tenkte det var vanskelig da det var så mange proffe som gjorde det galt. Skal prøve unox. Sist prøvde jeg esso på ryen, de har en håndvask med poletter som fjernet det maskinen ikke tok. Der var det forskjellige midler og stråler, men turte ikke bruke noe fysisk som børste eller klut på lakken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå