Gå til innhold

Hvor mange alpina b10 biturbo i norge?


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

en orginal bi turbo går jo så dårlig att det er kun stas fordi det er orginal alpina..

den står i deler ja og den skal vell det.. om 10 år kanskje ;) og du får IKKE kjøpt den ;)

Hmmmmmm 8)

Bi turbo er jo sprekere enn m5'n, 3.8'n har 400nm mens 3.5 biturboen har, 120nm mer, altså 520nm. Vil tro du kjenner det rimelig godt.. selv om det er noen år siden den var ny ;)

sent from my microwave using tapatalk

Jeg har hatt begge, og forskjellen i moment merkes godt. Men det blir jo aldri som disse selvbyggde bilene.

jeg syns alpinaen går bra, men jeg er ikke så godt vant med masse hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan man absolutt gjøre bare man ikke gjør noe som ikke kan tilbakestilles. Det kommer ihvertfall jeg til og gjøre den dagen det står en slik i garasjen min.

La si om du bytter turboer, og skrur opp bar, da blir jo innmaten fortere slitt, da den er beregnet, og justert slik at den skal gå perfekt med det originale oppsettet.

Biturboen ble jo ikke utviklet på en dag :P

Men igjen man velger selv hva man gjør med noe så unikt ;)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan man absolutt gjøre bare man ikke gjør noe som ikke kan tilbakestilles. Det kommer ihvertfall jeg til og gjøre den dagen det står en slik i garasjen min.

Så en Alpina er ikke rask nok, hva forventer man egentelig av en gammel 5 serie når det kommer til ytelser? Er ikke 360 hester og 520 nm nok?

Da hadde jeg heller vurdert noe annet hvis ikke dette er godt nok :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan man absolutt gjøre bare man ikke gjør noe som ikke kan tilbakestilles. Det kommer ihvertfall jeg til og gjøre den dagen det står en slik i garasjen min.

La si om du bytter turboer, og skrur opp bar, da blir jo innmaten fortere slitt, da den er beregnet, og justert slik at den skal gå perfekt med det originale oppsettet.

Biturboen ble jo ikke utviklet på en dag :P

Men igjen man velger selv hva man gjør med noe så unikt ;)

sent from my microwave using tapatalk

Å det har jeg ikke fått med meg. Da får jeg la det være da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan man absolutt gjøre bare man ikke gjør noe som ikke kan tilbakestilles. Det kommer ihvertfall jeg til og gjøre den dagen det står en slik i garasjen min.

Så en Alpina er ikke rask nok, hva forventer man egentelig av en gammel 5 serie når det kommer til ytelser? Er ikke 360 hester og 520 nm nok?

Da hadde jeg heller vurdert noe annet hvis ikke dette er godt nok :roll:

Nei den er ikke rask nok etter min mening. Minst 600whp må det være. Gleder meg til jeg skal stårte prosjekt tråd om dette. Da får dere hate så mye dere vil! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan man absolutt gjøre bare man ikke gjør noe som ikke kan tilbakestilles. Det kommer ihvertfall jeg til og gjøre den dagen det står en slik i garasjen min.

helt enig, og alpina sitt map/ ecu er jo heeeeelt på jorde, b10 bi turbo motoren jobber mer mot seg selv enn den gir effekt orginalt.

du som har en johnja burde vell merke hvor kaldt det er i motorrommet på den en passelig dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan man absolutt gjøre bare man ikke gjør noe som ikke kan tilbakestilles. Det kommer ihvertfall jeg til og gjøre den dagen det står en slik i garasjen min.

La si om du bytter turboer, og skrur opp bar, da blir jo innmaten fortere slitt, da den er beregnet, og justert slik at den skal gå perfekt med det originale oppsettet.

Biturboen ble jo ikke utviklet på en dag :P

Men igjen man velger selv hva man gjør med noe så unikt ;)

sent from my microwave using tapatalk

bunndelen i en b10 biturbo er laget for MYE mer enn di usle 360hkene... og med mer optimal forbrenning så blir den mindre slitt faktisk.

orginale oppsettet er laget for å fungere ja, men laaangt ifra perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan man absolutt gjøre bare man ikke gjør noe som ikke kan tilbakestilles. Det kommer ihvertfall jeg til og gjøre den dagen det står en slik i garasjen min.

Så en Alpina er ikke rask nok, hva forventer man egentelig av en gammel 5 serie når det kommer til ytelser? Er ikke 360 hester og 520 nm nok?

Da hadde jeg heller vurdert noe annet hvis ikke dette er godt nok :roll:

Nei den er ikke rask nok etter min mening. Minst 600whp må det være. Gleder meg til jeg skal stårte prosjekt tråd om dette. Da får dere hate så mye dere vil! :lol:

da får du meg som støtte medlem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...