Gå til innhold

Andreaskarm's E46 SOLGT:-(

Share

Anbefalte innlegg

Liten guttetur i Nurburgring

Etter fjorårets suksess begynnte planleggingen av nytur. Vi ble til slutt 6 stk påmeldite, og 3 biler.

Min BMW, en Audi S3, og en Porsche 928S.

Turen startet i fra Haugesund, og deretter til Kristiansand for å ta Fjordcat. Med den var vi fremme ca klokken 16.00 i Danmark. Derfra gikk turen videre til Hannover for overnatting der. Der fant vi ett fint og greit hotell. Kostet ca 70 euro for 2 pers inkludert frokost. Her fra vi tilogmed nordmenn ;-) Her ble kvelden avsluttet med ett par Weissbier. Deretter gikk turen videre til nurburg nærmest smertefritt uten noe særlig kø. Vi tok en rolig morgen, så vi kom oss ikke avgårde før klokken 10-11 ca noe som gjorde at vi var på hotellet i nurburg ca klokken 15.00.

Jeg tok meg ikke helt ut på banen, så kjørte inn til en rundetid på ca 11.30. Bilen har litt lite hester, så jeg bør gjøre noe der ;-)

Ble desverre litt lite bilder

Klar for avreise

lcwon688r4c8ddq9ioxn.jpg

Vel framme i Kristiansand

hs9udg2klmadszrig1d9.jpg

Trangt inni Fjordcat

0vq5espyi6axllx4gnme.jpg

Etter noen mil med motorvei kjøring skjedde dette

vjybpncr6a368opq9g73.jpg

gbghzmxureeftl5v83kx.jpg

En del mil senere stoppet vi i Hannover og overnattet der, dette er ca 4 timer med kjøring i fra Nurburg.

y167jz6y8gde6vkvafk2.jpg

Vel fremme på Lindner Eifeldorf Grune Holle hotell. Meget bra, og alle bilene overlevde turen, selv om Porschen brukte 8liter olje på vei ned.

gr6ckpnrw68hp37bs7yb.jpg

Dette ble feiret med

e903t9nt5bpbf334qnaf.jpg

7x4q8fw5b25do7mevab8.jpg

På lørdagen var det VLN løp

n8e6xnjaae5ic6vm2b8d.jpg

Etter vln løpet var det fullstendig kaos og alle skulle kjøre på banen. Banen skulle åpne klokken 17.00, men tror ikke den åpna før 18.15 eller noe. De måtte rydde banen før vi kunne kjøre. Så da var banen kun åpen i 45minutter. Kjedelig..

Vel fremme i pitten etter første runde.

f90gbzyvbvs4v3x98z1d.jpg

Tar på dekka.

70ziho6yd32erj5pp2hb.jpg

Ymse bilder

zkyg3rmt93ucz29vl2v2.jpg

uv65ip7yd7t4mi3xc21p.jpg

Uhell nummer to, håndbrekket skoene kolapset inni skiven

kkubh31d7x2hl6cop3x9.jpg

Heldigvis hadde vi tidligere kommet i kontakt med special brakes, Freddie Ritschl i nurburg. Han byttet klosser fremme og bremse væske på Audi S3en i reisefølge. Her var det latterlig god service, og jeg tok tok meg en tur innom der for å låne verktøy. Så da fikk jeg røska vekk problemet, og kjørte uten håndbrekk på høyre siden.

bkej93b74o5pq7107dz1.jpg

xzi1j2tj6brj6tmyr9x2.jpg

bn2girjyocyub5powkqb.jpg

m9ttu819jcnigfysj1oa.jpg

8qogof7wgkui43sng0xq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å funderer short shift til bilen nå. Alternativet da er 545i girspak. Da vil jeg korte inn gir skiftene med ca 30%, og få ca 1-2cm kortere girstang. Noen som har installert short shift og er fornøyd med dette? Er jo egentlig ganske kort vandring på disse bilene, men alt kan jo bli bedre.

Ting nummer to er at jeg skal bestille meg M-Tech stabstag under bilen bak da min ikke ble levert med dette. Satser på det tar siste rest av unødvendig krenging.

En annen ting jeg har sett er at bilen svetter fra olje filter huset, så her må jeg bytte pakkning. Virker som en enkel jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...