Gå til innhold

Konfigurerer F31, hjelp til kloke valg

olemartin
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal innrømme at jeg ikke har sjekket på nyere biler, men det har vært slik. For alt jeg vet så er denne modulen blitt oppgradert eller byttet ut i forbindelse med den nye iDriven som kom nå i sommer/høst, og da også fått et nytt navn.

Uansett så er dette modulen som tar seg av bluetooth handsfree og musikkavspilling fra eksterne enheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet ikke hvor du har tenkt å kjøpe nybilen, men bare tipser om www.dinbilpartner.no/, sparer mye på utstyrsprisene der. Hvis du skal ha 5 års fabrikk garanti, så kan du i verste fall bruke et tilbud fra de som forhandlingsargument.

Å jeg må bare nevne at kjøreassistentsystemer begynner å bli et absolutt must på nye biler. Småbiler som Toyota Prius, Ford Focus og Mercedes A-klasse har fått dette som option nå.. Til sammenligning kan man se på verdifallet på Volvo, ettersom de var tidlig ute med ass.systemer til en fornuftig pris. Det er en markant forskjell i bruktbilpriser på bla. XC60 etter 2-3 år. Jeg tror ikke det vil være annerledes for BMW på sikt, selv om BMW kjøpere kanskje ikke har helt likt sikkerhetsfokus som kundegruppen til Volvo.

Med kjøreassistentsystemer mener jeg active-cruise (krever muligens automat), blindspot, fartsgjenkjenning og etc. Har man da også navigasjon, blåtann og M-sport så snakker vi drømmebil å eie, og selge den dagen det blir aktuelt. Haken er at det koster :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gjøre deg mer forvirret men drop for all del ikke oppvarmet ratt, det er gull verd på kalde dager :) Da hadde jeg tatt bort Head up i stede, man har jo tross alt speedometeret rett under og det å se hvor fort man kjører to plasser i bilen er ikke verd oppvarmet ratt...

Det er iallfall mine tanker.. :wink:

Støtter den.

Har også fått grei beskjed av madammen at jeg ikke får bytte ut 520en hennes med mindre den nye bilen også har oppvarmet ratt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gjøre deg mer forvirret men drop for all del ikke oppvarmet ratt, det er gull verd på kalde dager :) Da hadde jeg tatt bort Head up i stede, man har jo tross alt speedometeret rett under og det å se hvor fort man kjører to plasser i bilen er ikke verd oppvarmet ratt...

Støtter den.

Har også fått grei beskjed av madammen at jeg ikke får bytte ut 520en hennes med mindre den nye bilen også har oppvarmet ratt :P

Jeg klarer ikke skjønne det der helt :P

Har aldri kjørt bil med oppvarmet ratt da, og jeg skjønner jo at det sikkert er behagelig, men det er aldri noe jeg har tenkt over at jeg har behov for :?

Har vel aldri noensinne reagert eller tenkt at rattet har vært for kaldt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om valget stod mellom HUD og varme i rattet, da hadde varmen i rattet gått ut, HUD er kjempe deilig og avslappende å ha. Dersom man har M rattet så føles ikke det så kaldt, så uten varme i rattet hadde jeg kunne levd med, hvis jeg kunne hatt HUD.

Men alt dreier seg om smak, og hva man egentlig trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den.

Jeg klarer ikke skjønne det der helt :P

Har aldri kjørt bil med oppvarmet ratt da, og jeg skjønner jo at det sikkert er behagelig, men det er aldri noe jeg har tenkt over at jeg har behov for :?

Har vel aldri noensinne reagert eller tenkt at rattet har vært for kaldt...

Nei er vel gjerne ikke et behov man ser før man har hatt det og er vant til det.

Er ikke bare at rattet er kalt, men at fingrene gjerne er det. Da er det godt å varme seg på rattet :mrgreen:

Er helt genialt, og det blir kjapt varmt. Ser også at det bare koster 1300,- så er vel ikke noe å lure på engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har utviklet seg til en veldig interessant tråd! Tusen takk alle sammen.

Jeg sliter fortsatt med å bestemme meg. Jeg skal prøvekjøre sportsautomat og manuell ganske snart. Hvis jeg dropper sportsautomat(som jeg er usikker på om jeg vil ha) så har jeg 25k til annet utstyr som jeg egentlig har mer lyst på og da får jeg denne pakken:

Ligger nå an til dette ekstrautstyret:

320i Touring

Mineralgrå metallic (Nydelig farge, og ikke like flashy for en familiefar som EBII)

Pakker

Visibility pakke (regnsensor, tåkelys, etc) (må ha)

Functionality pakke (oppvarmbart ratt, rails og lyspakke) (må ha)

Drive Comfort pakke (se valgt ekstrautstyr) (bør ha)

Adaptive Drive pakke (Frykter den blir for stiv med M-sport fjæring og vil ha en sporty følelse)

M Sportspakke (liker utseendet)

Ekstra

Solbeskyttende vinduer (Alle anbefaler dette)

Elektrisk setejustering (Samboer er mye mindre enn meg, og jeg liker å sitte godt, har hatt lyst på minne i setene i alle år)

Park Distance Control (PDC) (må ha)

Xenon (må ha)

Fjernlysassistent (Ser veldig greit ut, billig)

Navigasjonssystem Professional (Lyst på skjermen)

Head-Up Display (Alle anbefaler dette)

DAB+ radio (Må ha)

HiFi Høyttalersystem (Må hvertfall ha denne)

Utøket tilkobling mobile enheter (Må ha for streaming av bluetooth musikk)

Speed Limit Information (Kjekt å ha)

Hvis jeg tar med sportsautomat må jeg droppe speed limit, fjernlysassistent, elektriske seter, solbeskyttelse vinduer, chrome rails og chrome rundt vinduer for å få samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...