b-havers Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Min E61 må taues på verksted (se annen tråd om startvansker). I og med at bilen må trekkes ut av garasjen uten at motoren starter; finnes det noen måte å få satt automatkassen i nøytral på? Slik at de ikke trekker bilen på stive hjul... Vil helst ikke risikere defekt girkasse, også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Sjekk ut denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b-havers Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Er ikke helt lik girskifter som min, denne ser mer mekanisk ut? Har ikke denne skinngreia rundt girstangen, så jeg er usikker på hvordan det er å plukke av dekselet mitt... ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Se på denne i stedet. Så ikke at din var 09. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Du får da satt bilen i nøytral ved å kun sette på tenningen .... Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Nei. Nyere biler får du ikke det. Teit men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Nei. Nyere biler får du ikke det. Teit men. Jøss, var så sikker på at jeg hadde gjort akkurat det på vår 2013mod 116d, men da husker jeg feil . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Får ikke det i fattern sin F10, min E60, eller trådstarters E60. Vet ikke helt hvorfor, kan godt være at 1ern er et unntak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b-havers Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Great, thanx !! Og nei - den er 100% umulig å få satt i N uten at motorengår Men; ingeniørene fra Bayer'n har en bakvei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Fant denne her: With ignition on (but no motor start): Hold left button on the gear stick while doing - put gear stick one step forwards and hold 2 seconds, - then one step back again - then one step forwards again Then the car is in neutral for 15 minutes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b-havers Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Stilig! Det må prøves når bergingsbilen kommer i morgen! Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b-havers Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Det ble heldigvis ikke behov for dette. Snakket med en kamerat i går kveld, som driver bilverksted. Etter symptomforklaring var han rimelig sikker på at dette skyldes for liten batterispenning. Formidlet dette til bergingsfolket, og så sannelig; med en batteribooster startet bilen som bare rakker'n. Men tro meg; jeg skal teste dette med å sette bilen i nøytral så fort jeg får den hjem (poden er på tur til Gudbrandsdalen for å hente den hjem nå). Takk for bra svar alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Og bilen er kommet på Finn.no ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b-havers Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2013 Og bilen er kommet på Finn.no ? Hehe, nei den har ikke det, men jeg har forespurt bilforhandler om å ta den i innbytte mot Jaguar XF.... Men det blir nok kebabtralle noen år til, tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet Januar 23, 2013 Share Skrevet Januar 23, 2013 Hvordan får man da tauet en dau bil med xdrive? Er jo mildt sagt skadelig å dra den opp på tauebilen i park/drive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå