Gå til innhold

Prisfall på e60

Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

Kommer masse forskjellige historier her ser jeg om ulike E60/61.

Faren min kjøpte en fabrikkny e60, 530XD i 2007. Faceliftutgaven med omtrent alt utstyr denne bilen ble levert med. Byttet den ut på 112k km, da F10 kom på markedet. Eneste som har blitt gjort, er bytte av bremseklosser foran og bak + jevnlig service. Den ble godt behandlet, noe som resulterte ingen problemer. Nå sier jeg ikke at dere andre her ikke behandler bilene deres godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mye bra og mye piss i denne tråden. Skulle ønske at dette var en mer verdifull tråd enn det den er nå i form av at flere individuelle frammer sine meninger og erfaringer med E60. Jeg har tvunget meg igjennom "Crzywiz" og "PenguiN" sine innlegg...

Ta dere en bolle....... sammen på en kafé og snakk ut om uoverenkomstene...

Dagens beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra og mye piss i denne tråden. Skulle ønske at dette var en mer verdifull tråd enn det den er nå i form av at flere individuelle frammer sine meninger og erfaringer med E60. Jeg har tvunget meg igjennom "Crzywiz" og "PenguiN" sine innlegg...

Dagens beste.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens beste.

+1

+1

Jeg eier en E60 jeg har hatt nær kjennskap til de siste 110.000 km/ 6 årene.

Eneste utenom normale slitedeler som har blitt byttet på denne bilen er servo (gikk på reklamasjon grunnet rar lyd ved fult rattutslag) og i-Drive enheten (streiket etter en oppdatering). Denne bilen har fått årlig oljeservice inkl. bytte av mikrofilter. I tillegg er veivhusventilasjonsfilter og automatolje blitt skiftet på 100.000 km. Jeg er hittil meget fornøyd med E60 og at noen ting går i stykker må man regne med. Jeg har også hatt en E39 528i og eneste grunnen til at jeg skulle vurdert en E39 igjen er enten fordi jeg ikke har råd til en E60, eller fordi E39 M5 fortsatt er en av mine drømmebiler.

Dette er nok litt stygt å si rett ut, men -> Jeg mistenker at EN DEL av de som sliter med mye alvorlige feil på motor og drivverk har importerte biler med juster km stand. Ettersom bilen er importert har de ikke noen garanti/reklamasjonsrett/goodwill hos BMW Norge, så de må betale selv. Dette fører til ramaskrik og 5-serien ender opp som en bil med overdrevent mye feil, enda flere seriøse statistikker peker i andre rettinger. Dette er da en av mine ikke fult så ydmyke meninger/teorier og leser du signaturen min så unnskylder du meg muligens for dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en stygg tanke: Jeg mistenker at EN DEL av de som sliter med mye alvorlige feil på motor og drivverk har importerte biler med juster km stand. Dette er da en av mine ikke fult så ydmyke meninger/teorier og leser du signaturen min så unnskylder du meg muligens for dette..

Det kan nok være det er noe i det du sier der, er mye mer kilometer juks ute å går enn hva man skulle tro :? Uten at jeg sier det er tilfelle med bilene her i tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier en E60 jeg har hatt nær kjennskap til de siste 110.000 km/ 6 årene.

Eneste utenom normale slitedeler som har blitt byttet på denne bilen er servo (gikk på reklamasjon grunnet rar lyd ved fult rattutslag) og i-Drive enheten (streiket etter en oppdatering). Denne bilen har fått årlig oljeservice inkl. bytte av mikrofilter. I tillegg er veivhusventilasjonsfilter og automatolje blitt skiftet på 100.000 km. Jeg er hittil meget fornøyd med E60 og at noen ting går i stykker må man regne med. Jeg har også hatt en E39 528i og eneste grunnen til at jeg skulle vurdert en E39 igjen er enten fordi jeg ikke har råd til en E60, eller fordi E39 M5 fortsatt er en av mine drømmebiler.

Dette er nok litt stygt å si rett ut, men -> Jeg mistenker at EN DEL av de som sliter med mye alvorlige feil på motor og drivverk har importerte biler med juster km stand. Ettersom bilen er importert har de ikke noen garanti/reklamasjonsrett/goodwill hos BMW Norge, så de må betale selv. Dette fører til ramaskrik og 5-serien ender opp som en bil med overdrevent mye feil, enda flere seriøse statistikker peker i andre rettinger. Dette er da en av mine ikke fult så ydmyke meninger/teorier og leser du signaturen min så unnskylder du meg muligens for dette..

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...