Gå til innhold

hente bil i tromsø, beste kjørerute?

Tiseth!
 Share

Anbefalte innlegg

kjørt denne ruten mange ganger :-)

Kun kjørt E6...anbefaler svergie fordi jeg _tror_ det er morsommere enn 15-16 timer på E6 :-)

(eneste positive med E6 er 3-4 fotobokser i trøndelag, og resten av strekningen 0 fotobokser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørt denne ruten mange ganger :-)

Kun kjørt E6...anbefaler svergie fordi jeg _tror_ det er morsommere enn 15-16 timer på E6 :-)

(eneste positive med E6 er 3-4 fotobokser i trøndelag, og resten av strekningen 0 fotobokser)

hmm, er ikke elendig å kjøre e6 på vinterføre med my sinkende lastebiler osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå spørs det jo også nårti du skal kjøre, Bjørnefjellet er nemlig stengt grunnet uvær i disse tider :wink:

Så er det vell også rundt en 6stk fotobokser fra tromsø til setermoen :wink:

Jeg trur personlig jeg ville valgt sverige,(såfremst fjellovergangen er åpen) da det er dårlig vær/føre i disse dager. Du kan møte på mye hinder langs veiene :wink: Nå vet jo heller ikke jeg hvordan været er i sverige, men det bruker som regel å være mer stabilt.

Og det er faktisk personbilene som er de største sinkene i dette været :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste du trenger å bekymre deg om er hamarøya vil jeg tro, der har de utenlandske trailerne en tendens til å blokkere trafikken titt og ofte. Men det er etter ferga du tar og de er på tur nordover så er du heldig merker du ikke så mye til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegvesen.no - trafikkmeldinger

har vært stopp i trafikken flere ganger denne uken grunnet bilberging,kun i indre troms. Så har du i tillegg gratangsfjellet og bjerkviklia hvor det fort bruker å bli problemer for utlandske trailere,forsåvidt norske også..

etter dette kommer du til til et kryss hvor du kan svinge av mot bjørnefjellet,som er grensa over til Sverige. Kjører du Norge svinger du ikke av, men da venter en rekke andre problembakker. Deriblandt hamarøy et stykke før Fauske, som er et mareritt for trailere hvis det er dårlig føre. Du kan med andre ord møte på mange hinder i disse bakkene å risikere å bli stående timesvis grunnet bilberging. Det er pga. dette jeg hadde vurdert Sverige hvis det er uvær.

Sommerstid og bare veier,ja da er det uten tvil best/kortest å kjøre Norge.

Men så meldte værdama nu at det blir mere stabilt vær resten av uka,så da blir forhåpentligvis føret brukbart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...