jojr Skrevet Januar 23, 2013 Share Skrevet Januar 23, 2013 Satt å skulle ha noen vinterdekk, å bestillte Falken HS 439 på dekkonline.com Så rett etter jeg hadde bestilt kom jeg til å tenke på at Vinterdekk nede i europa er mer likt det vi kalte helårsdekk i sin tid de bruker litt annen gummiblanding. Noen som har noen erfaring med disse dekkene. Begynner kanskje å gå opp for meg hvorfor jeg fikk dekk til den nette sum av 4200,- 225/45 17 og 255/40 17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Januar 23, 2013 Share Skrevet Januar 23, 2013 Har disse i 235/40/18 og fy faan aldri kjørt på værre dekk.. Hører ikke til i nordisk vintermiljø i det hele tatt, livsfarlige på både bremselengde og ikke minst så sitter de ikke særlig på når de er heilt nye engang. Ville ikke anbefalt de, for din egen sikkerhet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet Januar 23, 2013 Share Skrevet Januar 23, 2013 Sorry for off topic, men hvordan er det å handle fra dekkonline? Skal ha nye sommerdekk, og de er jo gunstige på pris i forhold til andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Januar 23, 2013 Share Skrevet Januar 23, 2013 jeg og gikk i samme fella, da jeg tenkte dekka ikke kunne vær SÅÅÅ dårlige, kjøpte riktig nok noe annet, ( Les : Kumho ) Tittet på nokian hakkapelita 225 / 45 / 17 rund baut, kom på 8500kr ferdig omlagt, syns det ble litt vel dyrt, så gikk for kumho sin kopi til den nette sum av 5300kr. herregud som jeg angrer ! makan til møkkadekk, skal aldri kjøpe billige vinter dekk noengang igjen ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2013 Nei de har nok litt andre kjøreegenskaper disse dekkene som de bruker nedover i europa. Jeg får prøve de å se, uansett så kjører jeg etter forholdene å det skal vel mye til før de blir værre en de Nokian dekkene jeg har nå, å har fartet oslo-ulstein over strynefjellet med flere ganger. Handle på dekonline.com virker i grunnen greit, bestillte i går å de er allerede passert grensen ut av tyskland, 4 oppdateringer på hvor de befinner seg har jeg allerede fått. Men vi får nå se når de kommer frem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 23, 2013 Share Skrevet Januar 23, 2013 anbefaler dekkonline.com..rask gratisk levering men ja, skikkelige vinterdekk er viktige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2013 Sorry for off topic, men hvordan er det å handle fra dekkonline? Skal ha nye sommerdekk, og de er jo gunstige på pris i forhold til andre steder. Dekkonline er absolutt å anbefale, jeg bestilte natt til onsdag 23. å hadde de på døren her i ulsteinvik kl 1200 i dag, noe spesielt raskere en det skal vel godt gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Jeg fikk med noen piggfrie dekk da jeg kjøpte min E39 i Dusseldorf, de hadde greit med mønster. Forbanna MØKKA DEKK! Bilen min kunne enda som totalvrak hadde det ikke vært for en snøhau som stoppa den når den sklei bakover etter jeg hadde parkert og gått inn. Hadde enda 200 meter lenger nede uti ei elv.. Nå har jeg pirelli winter carving edge, fornøyd med dem, aldri hatt problem med og komme meg frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CareTaker Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Det som er den største forskjellen fra vinterdekk her i norge og vinterdekk i tyskland, er hastighetsindeksen. Tyske vinterdekk er beregnet for autobahn. Når dere kjøper vinterdekk fra tyskland så må dere sjekke hastighetsindeksen. De billigste tyske vinterdekkene fungerer ikke på norsk vinterføre selv om de heter det samme som dem som blir solgt i norge. Jo høyere hastighet de er beregnet for, jo hardere gummi. Ikke kjøp høyere enn q, er min anbefaling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Eg kjøpte piggfritt på dekkonline. Dunlop winter sport 3D eller noko i den duren. Mulig eg hadde flaks med dekka men dei har vært svært gode. Bortimot like gode som hakka rsi som eg hadde før. Merker ingen forskjell på framkommelighet eller bremselengde. Eg sjekka fleire dekktester og dette dekket kom bra ut i alle tester. Ikkje best men dei beste dekka får du ikkje kjøpt på dekkonline. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2013 Eg kjøpte piggfritt på dekkonline. Dunlop winter sport 3D eller noko i den duren. Mulig eg hadde flaks med dekka men dei har vært svært gode. Bortimot like gode som hakka rsi som eg hadde før. Merker ingen forskjell på framkommelighet eller bremselengde. Eg sjekka fleire dekktester og dette dekket kom bra ut i alle tester. Ikkje best men dei beste dekka får du ikkje kjøpt på dekkonline. Hva ga du for disse? Jeg var å la om nå, han som la om sa jeg kanskje måtte forberede meg på at falken dekkene jeg satt på var nok et stykke fra de jeg hadde på. Hvor jeg prøvde meg på at de må jo uansett være bedre en de slitte dekka jeg kjørte med. Ja men ikke lenge svarte han da. Så ja da vi får se hvor lenge det går før jeg må kjøpe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor dere som bor i Telemark, Vestfold og Buskerud gidder å kjøpe dekk på dekonline, når dere har www.jonsdekkogfelg.no innenfor rimelig kjøre avstand? Her får du jo super service og en pris som er ganske når dekkonline, men med montering og avbalansering i prisen Dagens lille reklame... vel fortjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2013 Men synes de nye vinter felgene ble bra 17x10 Rondell 0021 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Har samme felgen i 18" på sommer Liker de veldig godt. Har tuv papirer også Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2013 Har samme felgen i 18" på sommer Liker de veldig godt. Har tuv papirer også Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 De er nok mye finere i 18" da formen på de kommer bedre frem, men vanskelig å få tak i disse rondellene i 18" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå