Otis Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Hallo Er det noen som har noe å si ang dyse skifte på M47? Jeg ser i TIS at man skal ha specialtool for å skru fast i dysa, antar det er en form for slaghammer? Er dette greit å ta selv eller setter man slikt bort? Jeg har absolutt skrudd mye selv, men aldri dyser nemlig.
Otis Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Skrevet Mars 6, 2013 Nå må jeg tydeligvis bumpe den også for å få den fram...
Otis Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Skrevet Mars 6, 2013 Jo, takk. Jeg har sett dette og frykter det verste. Dog er det jo ikke samme motor, så kanskje det er en forskjell der? Strandveien skulle ha 5800,- for dysa og jobben. Synes det er litt i overkant.
2000Touring Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Etter mitt forrige innlegg har motoren min havarert - har ikke funnet årsaken ennå, da jeg mangler litt verktøy. Men begynte bare å skru. Kom til dysene, og 2 av de plukket jeg bare ut vha en stor skrutrekker - så det MÅ ikke være vanskelig...
Otis Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Skrevet Mars 7, 2013 Jeg tror jeg satser på at jeg tar jobben selv da. Din har jo gått betydelig mer enn min, så kanskje jeg kan håpe på noe positivt. Dog, satt de 2 andre godt fast? Hva skjedde mer med din da? Bare stoppet den?
2000Touring Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Har fått tak i en "ronker", så skal prøve å få løs de 2 andre. Kona som kjørte, så jeg vet ikke helt, men jeg har lagt merke til at den har vært litt mere rar ved start de siste dagene - akkurat som om en glødeplugg ikke er frisk. Men etter at kona satte fra seg bilen startet jeg den - den gikk stygt og raklet. Ruset den opp(ca 2500 omdr/min) for å holde liv i den og da bare kvelte den seg. Prøvde igjen etterpå, da klarte ikke starteren å dra rundt. Og jeg klarer ikke dra motoren rundt på veiva med latmann.
Otis Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Skrevet Mars 7, 2013 Gi beskjed tilbake når du har fått ut de andre dysene da. Så jeg vet litt mer om hva jeg trenger å forberede meg på.
2000Touring Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Jada, da var de to andre dysene ute. Dysa med ledning trengte ikke så mange slag før den kom. Men dyse nr 2 forante ble det litt jobb med. Pøste på med rustløser og lot det virke litt før jeg fortsatte, når jeg merket at det ble litt jobb med den. Brukte kanskje en drøy halvtime på å få den ut. Ronkeren er ei stang på underkant av 30cm, og slageren er vel rundt 700gram tenker jeg. Har du en større ronker kan det vel hende at det går fortere. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3964723296758.1073741825.1840661359&type=1 Må vel kanskje bli venn med meg på FB for å se de bildene eller? Bare å komme med venneforespørsel i tilfelle.
Alpejohn Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Dette gruer jeg meg til også om jeg en gang må bytte dyser, eller glødeplugger for den saks skyld Etter alt jeg har lest på nett og sett på youtube så er jeg livredd for hva jeg har i vente..
2000Touring Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Må ikke være så bekymra Dysene gikk for så vidt rett ut de, og det gjorde 3 av glødepluggene også - den siste satt hardt, så den ahr jeg spyla full av rustløser - så får vi se hvordan det går
Alpejohn Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Har lest at om du daukjører og soter motoren så er det større kjangs for at de sitter fast. Tror ikke det er så mye sot på min, den får kjørt med jevne mellomrom.. Men du har jo skrekkhistorier om demontering av topper osv. Det er jeg ikke så gira på og bli tvinga til.. hehe
2000Touring Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Det er god grunn til å kjøre litt hardt innimellom
Otis Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Skrevet Mars 7, 2013 Har snakket med 2 verksteder og det ene skal ha 5500,- og det andre 5800,-. Da er man svært fristet til å ta jobben selv for ca 1900,- for dysa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå