awt Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Det er vel ikke helt ukjent at de firesylindrede bensinmotorene til BMW har hatt litt småtull. Jeg har funnet noe info/problemtråder på N45B16 (116i, 04-07) og litt på N43B20 (116i, 09-11), men jeg finner lite info/problemtråder når det gjelder N43B16 som ble levert i 116i fra facelift og til 2009. Er det noen som har skrekkhistorier når det gjelder denne motoren, eller fungerer den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Den sliter med coiler, plugger og dyser stortsett, er kommet utallige oppdateringer fra Bmw på disse delene. Vanlige symptomer er motorlampe som lyser og/eller nøkking. Har også vært bort ett par B20'er som har strekt registeret på samme måte som N45 motorene gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2013 Ok, takk skal du ha. Vet du om dette er ganske vanlig, eller er det langt mellom "problembilene"? Ja, jeg fant noen som hadde opplevd registerhavari på B20, men fant ingenting om dette på B16. På en annen side fant jeg ganske lite på B16 generelt, så det betyr ikke at denne ikke er utsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Ok, takk skal du ha. Vet du om dette er ganske vanlig, eller er det langt mellom "problembilene"? Ja, jeg fant noen som hadde opplevd registerhavari på B20, men fant ingenting om dette på B16. På en annen side fant jeg ganske lite på B16 generelt, så det betyr ikke at denne ikke er utsatt. Dette er rimelig vanlig ja, byttet dette på maaange N43 motorer da jeg jobbet på Bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wid Skrevet November 20, 2023 Share Skrevet November 20, 2023 Er dette vannskelig å skifte selv eller er det sånn passe overkommelig?😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 20, 2023 Share Skrevet November 20, 2023 Det er ikke så mye som egentlig er vanskelig, men det viktigste er nok om du har nok tid. For har du tid nok, så får nesten alle til det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå