Gå til innhold

N43B16 (116i 07-09), holdbarhet?


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke helt ukjent at de firesylindrede bensinmotorene til BMW har hatt litt småtull.

Jeg har funnet noe info/problemtråder på N45B16 (116i, 04-07) og litt på N43B20 (116i, 09-11), men jeg finner lite info/problemtråder når det gjelder N43B16 som ble levert i 116i fra facelift og til 2009.

Er det noen som har skrekkhistorier når det gjelder denne motoren, eller fungerer den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sliter med coiler, plugger og dyser stortsett, er kommet utallige oppdateringer fra Bmw på disse delene. Vanlige symptomer er motorlampe som lyser og/eller nøkking.

Har også vært bort ett par B20'er som har strekt registeret på samme måte som N45 motorene gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk skal du ha. :)

Vet du om dette er ganske vanlig, eller er det langt mellom "problembilene"?

Ja, jeg fant noen som hadde opplevd registerhavari på B20, men fant ingenting om dette på B16. På en annen side fant jeg ganske lite på B16 generelt, så det betyr ikke at denne ikke er utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk skal du ha. :)

Vet du om dette er ganske vanlig, eller er det langt mellom "problembilene"?

Ja, jeg fant noen som hadde opplevd registerhavari på B20, men fant ingenting om dette på B16. På en annen side fant jeg ganske lite på B16 generelt, så det betyr ikke at denne ikke er utsatt.

Dette er rimelig vanlig ja, byttet dette på maaange N43 motorer da jeg jobbet på Bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...