Gå til innhold

Gruppekjøp av FK highsport coilovers!

Anbefalte innlegg

Skrevet
kan man bytte luftfjæring bak på E61 til konvensjonell demper/fjør system ? eller er det en helvettes mye jobb ?

Det vil antakeligvis være mer jobb (og kostnad) enn det vil smake. Bruk justeringer stag fra nivåregulering til bærebro eller juster bilen med diagnoseverktøy dersom det er bekymringen.

• 6 months later...
  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvordan gikk dette? Har dere fått noen respons, eller fått settene deres? Er dere fornøyd med FK Highsport settet?

Skrevet
Hvordan gikk dette? Har dere fått noen respons, eller fått settene deres? Er dere fornøyd med FK Highsport settet?

Gikk greit det, for min del ihvertfall:)

Jeg er riktig nok ikke så veldig fornøyd selv.

Det senket ikke nok foran uten å fjerne hjelpefjøra, og lenkestagene holdt ikke mange kilometer før det begynte å bli klunkelyder..

Skrevet

Det senket ikke nok foran uten å fjerne hjelpefjøra, og lenkestagene holdt ikke mange kilometer før det begynte å bli klunkelyder..

Jeg synes settet er behagelig og kjøre med, Veldig stivt i begynnelsen men det har myknet etter hvert. Til mitt bruk på E90'n er den mer enn lav nok og enda kan jeg senke mer om jeg føler for det.

Er dog ikke fornøyd med lenkestagene. De lager klunkelyder som flere andre har sagt.

Skrevet

Jeg synes settet er behagelig og kjøre med, Veldig stivt i begynnelsen men det har myknet etter hvert. Til mitt bruk på E90'n er den mer enn lav nok og enda kan jeg senke mer om jeg føler for det.

Er dog ikke fornøyd med lenkestagene. De lager klunkelyder som flere andre har sagt.

Jeg bytta lenkestagene forrige uke, og ble kvitt klunkinga:)

Fant noen som hadde like dimensjoner og lik lengde, men som manglet vinkelen. Tenkte jeg eventuelt kunne sveise om de.

Prøvde de uten å sveise, siden det ikke er mye vinkling på de som egentlig sitter der. Og det funker bra synes jeg:)

Husker ikke hvilken bil de egentlig passer på, men det kan jeg finne ut om noen er interessert.

Skrevet

Jeg har montert nye justerbare lenkearmer fra GS.. men det klunker fremdeles :/ Tror coiloverene forran er ødelagt :( Er ihvertfall det verkstedet sier..

Skrevet

Berndtsson: Det hadde vært knall :) Er sikkert likt på E90 og E92 regner jeg med..

Daniel80: Det var merkelig, håper ikke coiloverene er ødelagt :/ Når bilen står i ro og du prøver å gynge den opp og ned, hva skjer da?

Om de er ødelagt, så skal bilen følge opp og ned uten spesiell motstand akkurat som om det var vanlige dempere som var gåen!

• 3 weeks later...
Skrevet

Daniel80: Det var merkelig, håper ikke coiloverene er ødelagt :/ Når bilen står i ro og du prøver å gynge den opp og ned, hva skjer da?

Om de er ødelagt, så skal bilen følge opp og ned uten spesiell motstand akkurat som om det var vanlige dempere som var gåen!

Har fått det sjekket opp nå. Demperene forran er helt ødelagt. 1 cm vandring opp/ned uten motstand, og 1mm vandring sideveis på sylinder akslingen i demperen :/ Burde egentlig vært reklamasjon, men FK er visst sluttet å produsere, så går ikke ann å få tak i hverken nye innsats dempere eller komplette sett. Har derfor bestillt meg ett annet sett nå , så får bare håpe det nye ikke blir alt for stivt. Aner ingenting om det nye.. Ukjent produsent, som jeg har fått til god pris som erstatning for FK settet.

Skrevet

Har fått det sjekket opp nå. Demperene forran er helt ødelagt. 1 cm vandring opp/ned uten motstand, og 1mm vandring sideveis på sylinder akslingen i demperen :/ Burde egentlig vært reklamasjon, men FK er visst sluttet å produsere, så går ikke ann å få tak i hverken nye innsats dempere eller komplette sett. Har derfor bestillt meg ett annet sett nå , så får bare håpe det nye ikke blir alt for stivt. Aner ingenting om det nye.. Ukjent produsent, som jeg har fått til god pris som erstatning for FK settet.

Du har altså vært kontakt med VM motorsport?

Jeg har nemlig mistanke om at bakdemperene mine kan være dårlige :/ Jeg merker ikke noe spesielt med kjøring, men jeg har funnet ut at jeg kan gynge bilen ned og opp bak uten spesiell motstand. Ikke sånn veldig mye, men definitivt mer enn hva jeg kan fremme :/

Skrevet

Du har altså vært kontakt med VM motorsport?

Nei, mine FK Coilovers er kjøpt hos Schmiedmann, så det er igjennom de jeg har reklamert. Om det nye settet jeg får nå fungerer bra så er jeg fornøyd med måten de har håndtert det på da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...