Fredrik Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Mitt poeng er derfor at det er to sider av et eierskap...innkjøpspris og salgspris. Det er lett å glemme all den tid inngangsbilletten til minstemann-utgavene ofte ligger litt lavere ved kjøp, men gjerne vel så lavt når du en gang skal selge.. Jeg er selvfølgelig helt enig i dette, men siden det ikke er alt for mange pene E34´er på markedet og disse handles for relativt små pengesummer mener jeg at verditapet i denne sammenhengen er mindre interessant. På nyere modeller er verditap absolutt et viktig poeng og jeg har selv vurdert verditapet på min bil i relasjon til handelsverdi kontra bruksverdi svært mange ganger de siste fem årene. Bruksverdien er for meg stadig høyere enn handelsverdien selv om vår bil etterhvert er over 10 år gammel og har kjørt 325000 Km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chicane Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Selvfølgelig et godt poeng, for å gi et konkret eksempel vet jeg at det ble solgt en 535i nede i halden forleden. Har selv vært og sett på denne, svært sliten bil med godt over 300.000 km på tellern. Den gikk for nærmere 60.000. Hadde dette vært en 520i, hadde den vel knapt gått for 10. Så kan vi selvfølgelig være enige om at denne 535i`en også ble kjøpt for mer, og det stemmer sikkert. Men det er bare en liten anekdote som bekrefter at det som er gråstein for noen, er gull for andre. Det er ganske behagelig å ha noe som man vet er lett omsettelig, og det er jo 525i og 535i i E34-utgave Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Underground1983 Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Ble positivt overrasket over prisen på 30000 service hos Bavaria i Arendal 4300,-mener jeg det var. Kosta faktisk mer for 15000 service på firmabilen (Citroën Berlingo) 4700,- Ja de er slettes ikke så gale på pris, ble selv posetivt overrasket sist jeg hadde service på min 325d. Og på E34en som er 19 år så er det enda billigere å bruke merkeverksted, fikk ekstra rabatt på service fordi bilen var gammel. Ett triks for å få oss med gammel BMW også til å bruke merkeverksted i stede for utenforstående, ett triks som virker. Hvorfor ta dårligere vare på bilen bare fordi den er gammel, selvsagt så skal den også følges opp med riktig olje, original deler og vehichle inspection Særlig når det ikke koster noe særlig ekstra Helt enig i dette. Forresten så var servicen på berlingoen tatt på mekonomen Verksted. var vel 100 kr billigere enn merkeforhandler pga firmaavtale hos de. Nå skal det sies at de får tatt servicene ganske kjapt når noe trengs å gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Januar 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2013 Oi, mange takk for mye gode tilbakemeldinger/erfaringer! E34 er en bil jeg godt kunne tenkt meg, holdt på å kjøpe en for 8 år siden faktisk, prøvde et par da med ble aldri noe av en eller annen grunn... Finner dessverre ingen på finn som jeg liker for øyeblikket, begynner vel å bli vanskelig å finne en fin bil uten "jalla" felger og diverse.. Mest mulig orginalt hadde vært et stort pluss for meg, og helst svart Mulig toget har gått for å finne en fin E34 til normal pris.. Liker E46 også, og E36 også forsåvidt, men da måtten den vært FIN! E30 hadde vel kanskje vært drømmen da dette er en bil jeg egentlig kunne tenkt meg å ha som litt "kosebil" i helgene osv., problemet om man finner en fin bil er vel at man blir sittende med to biler man er litt redd for....... Jeg får se hva som dukker opp på finn, evt. her, må være noe som frister! (Og som har god kvalitet, driftsikker..) Er ingen mekaniker selv, men har mange gode kontakter der så det bør ikke være et stort problem. Takk igjen for mye bra lesestoff! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staM Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Fredrik: Det er ikke så mange andre enn deg som har en fetisj for de aller minste motorene i de forskjellige BMW-seriene ( ref. din E46 318d) og dermed er markedet for slike biler heller labert. Ville ikke anbefalt å kjøpe disse med tanke på hvor vanskelige de blir å selge igjen. Kanskje ikke så morsomt å drive å gnikke og gnukke på en 518 eller 520i når man har i bakhodet at man får en kasse cola og en bollepose igjen for den når man hiver den på finn. Om man først er ute etter en pen E34 ville jeg funnet meg en 525i med m50b25 da har man hhv. 2494 cm3 med fornuftige 192 hk og 250 Nm ved 4500 rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Fredrik: Det er ikke så mange andre enn deg som har en fetisj for de aller minste motorene i de forskjellige BMW-seriene ( ref. din E46 318d) og dermed er markedet for slike biler heller labert. Ville ikke anbefalt å kjøpe disse med tanke på hvor vanskelige de blir å selge igjen. Kanskje ikke så morsomt å drive å gnikke og gnukke på en 518 eller 520i når man har i bakhodet at man får en kasse cola og en bollepose igjen for den når man hiver den på finn.Om man først er ute etter en pen E34 ville jeg funnet meg en 525i med m50b25 da har man hhv. 2494 cm3 med fornuftige 192 hk og 250 Nm ved 4500 rpm. Som jeg har skrevet tidligere deler jeg dette synspunktet, men utfordringen er at mange av E34 modellene med de minste motorene etterhvert er i betydelig bedre stand enn modellene med de store motorene. Dette kan være et godt argument for å kjøpe f.eks en E34 520iA, men det er selvfølgelig et spørsmål om hva man verdsetter mest... smak og behag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chicane Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Jeg ser helt klart ditt poeng vedrørende påstanden om at 520iA`er i større grad kan være "pensjonistkjørt", hvis du tilgir uttrykket. Samtidig kan dette slå begge veier, ingen biler har godt av å bli daukjørte og å måtte stå lange perioder uten bruk og stell. De litt friskere motoriserte utgavene kjøres muligens i gjennomsnitt litt hardere, på den annen side påspanderes de kanskje også mer penger av entusiastiske eiere som er glade i bilen sin? Ting er ikke alltid helt svart hvitt, det er ofte en salig blanding. Hvilket borger for reflekterte diskusjoner som belyser begge sider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Januar 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2013 Denne kunne jo vært noe... Døll farge men, kunne de ikke bestilt svart med svart når de først skulle ha den til ambassade http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39571146 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Dette ser ut til å være et godt eksemplar og selvfølgelig betydelig mer spennende enn en tilsvarende 520iA. Det er jo litt slike biler man håper på finne i denne prisklassen... en eier, relativt god stand, ikke alt for mange kilometer etc... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chicane Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Den har derimot endel - ved første øyekast - kosmetisk rust. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Januar 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2013 Den har derimot endel - ved første øyekast - kosmetisk rust. Så det, og bulker i hvertfall ene forskjermen.. Det trekker ned.. Hva tror dere om prisen? Jeg tenker at selvom dette er et spesielt tilfelle mtp historikk så trekker nok fargekombo og særlig rust/skader endel ned likevel..? Ellers må jeg si at den var litt fristende... Jeg kan forresten også leve med 520i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Finner dessverre ingen på finn som jeg liker for øyeblikket, begynner vel å bli vanskelig å finne en fin bil uten "jalla" felger og diverse.. Mest mulig orginalt hadde vært et stort pluss for meg, og helst svart Mulig toget har gått for å finne en fin E34 til normal pris.. Å joda, det er fortsatt fullt mulig å finne strøkene og originale E34 på Finn. Man må bare ha bittelitt tålmodighet og følge litt med så dukker de plutselig opp, så det toget har ikke gått ennå. Var selv i samme situasjon som deg for ett år siden, trengte en veldig billig bil men den måtte være god å kjøre, solid, driftsikker og helst ikke gått 400 000 km. Valget var lett, E34 selvsagt og jeg starta letingen etter så original bil som mulig til under 25 000,-. Etter en stund så snubla jeg over den jeg har nå, godt utstyrt og gått 230 000 km. Bilen bar preg av godt vedlikehold og med ett defekt speedometer og noen få rustflekker så ble den min for 18000,-. Ellers var bilen i tipp topp stand og gikk rett igjennom EU kontrollen, kunne ikke vært mer fornøyd med denne bilen. For øyeblikket så ligger det ikke spesielt mange fine E34 på nett, eneste må i så fall være denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39571146 Forholdsvis stiv pris og den har noen rustflekker. MEN bilen er en eiers, full servicehistorik fra ny til i dag hos merkeverksted, hellers ganske strøken og hel. Med komplett servicehistorik så er sjansen stor for at kilometerstand stemmer også. Da hadde jeg klart å sett bort ifra rusta som lett lar seg fikse Kanskje ikke så morsomt å drive å gnikke og gnukke på en 518 eller 520i når man har i bakhodet at man får en kasse cola og en bollepose igjen for den når man hiver den på finn. Da kan jeg fortelle deg at det spiller ingen rolle hva slags motor bilen har for å holde seg bra i pris, ser det samme med E28 nå. De som er strøkene, originale og med en nogen lunde edru kilometerstand kan lett gå for over 35 000, samme pokker om det er 518 eller 525. Jeg har en 520 som jeg knirker og steller godt med og jeg driter milevis i hva jeg får når den skal selges en gang, hvis den skal selges da (har blitt pokkers så glad i den bilen). Vet bare at bil er dårlig butikk uansett hvordan man vrir og vender på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chicane Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Nja, vet ikke om jeg er helt enig i det fredrik 90. En 525 har en langt bredere appell enn en 518. Og de som ikke er 101% strøkne ( hvilket - la oss være ærlige nå, begynner å gjelde de fleste) - da blir 518 og 520 fort verdt 10.000. En 525i og 535i kan du likevel få 30-40.000 for hvis de er "greie". For å si det rett ut, en silkestrøken 518i er kanskje verdt det en helt ok 535i er. I samme tilstand er det ikke engang sammenlignbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Én ting er handelsprisen på en bil, men noe helt annet er bruksverdien. Jeg vil heller ha en ganske strøken E34 520iA enn en halvt ihjelkjørt 535iA, men dette er som sagt mest smak og behag. Det er godt vi er forskjellige ellers ville det alltid ha blitt trengsel ved dørene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian V Skrevet Februar 1, 2013 Share Skrevet Februar 1, 2013 Om du vurderer E30 kan du gjerne titte på min: viewtopic.php?f=38&t=237138 Grunnet behov for lagringsplass må jeg se om jeg kan selge denne. Som du ser i tråden er jeg åpen for bud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå