asv Skrevet August 8, 2013 Share Skrevet August 8, 2013 Satt på med en Mercedes S-klasse Taxi forleden og sjåføren der sa hvis det var noe å utsette på den så måtte det være at den godt kunne hatt Volvo seter hehe. Men når det er sagt så var han klar på at en taxi måtte ha bakhjulsdrift. En 12 timers vakt med en framhjulsdreven bil kjentes godt på armene mente denne sjåføren. Dummeste jeg har hørt Har kjørt 18 timers vakter i både fwd, awd og rwd biler. Hvor bilen trekker har fint lite å si på hvor sliten man blir. Isåfall har han fyrstikk armer og helse som en 100 år gammal kjerring med leddgikt. Kjører heller 12 timer i en avensis med fwd enn i en 212 e-klasse med rwd. Setene i mercedesen er ræva, den føles mye større og tyngre enn den er og det er generelt ikke en spesielt god bil å kjøre. Har også kjørt mitt i xc70, og selv om det er gode biler så blir det for mye båt på svingete vei i litt fart. Alt for myk fjæring. Taxi bør forøvrig ha awd spør du meg, hvertfall her på bygda der brøytemannskapet ikke står opp før klokken 6 på morgenen. Ofte man må kjøre hele natta i mye snø, som gjerne gjør det vanskelig å nå frem til mange adresser siden det er ganske bratt her i bygda. Spesielt irriterende er det da å ikke komme fram når man har en travel timeplan med å få folk til flyplassen tidsnok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 8, 2013 Share Skrevet August 8, 2013 Werther nevnte ingenting konkret, og sakens kjerne er den at nevnte Volvoer står ikke noe tilbake for BMW hva opplevd kvalitet på interiør, komfort og driftsikkerhet angår. Ikke like inspirerende å kjøre, men meget komfortable og solide. Volvo like bra som BMW.....? Jah Få noe fakta på bordet som støtter den påstanden der så skal jeg ta deg seriøst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet August 8, 2013 Share Skrevet August 8, 2013 Har du noen sinne prøvd en nyere Volvo, Fredrik? Harlitt på følelsen at du ikke klarer å se det positive i andre merker. Skjønner ikke helt tankegangen, annet enn at du er blind på BMW. Men kjenner jeg deg og svaret ditt rett, har vel en kamerat av en onkel til en kollega av deg en ny Volvo som du har kjørt litt, og ikke likt i det hele tatt. Kjørte akkurat en ny XC70 som vi har tatt inn i innbytte på jobben. Må si at det er gode biler. Hadde ikke gjort meg noen ting å eid en slik. Men jeg regner med det er det som er forskjellen mellom deg og meg. Jeg er bil entusiast, som elsker BMW. Du er BMW entusiast, som hater det meste av andre merker. Så fremst det ikke er en Tahoe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 8, 2013 Share Skrevet August 8, 2013 Volvo er gode biler:) hatt flere nå siste 3åra og har nå en 14mod v70. Kjempegod bil og meget høy komfort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 8, 2013 Share Skrevet August 8, 2013 Har du noen sinne prøvd en nyere Volvo, Fredrik? Harlitt på følelsen at du ikke klarer å se det positive i andre merker. Skjønner ikke helt tankegangen, annet enn at du er blind på BMW. Men kjenner jeg deg og svaret ditt rett, har vel en kamerat av en onkel til en kollega av deg en ny Volvo som du har kjørt litt, og ikke likt i det hele tatt.Kjørte akkurat en ny XC70 som vi har tatt inn i innbytte på jobben. Må si at det er gode biler. Hadde ikke gjort meg noen ting å eid en slik. Men jeg regner med det er det som er forskjellen mellom deg og meg. Jeg er bil entusiast, som elsker BMW. Du er BMW entusiast, som hater det meste av andre merker. Så fremst det ikke er en Tahoe... Nå skal jeg si deg en ting, Volvo er faktisk ett av mine topp 5 favorittbilmerker. Jeg liker Volvo veldig godt og har kjørt MYE Volvo opp igjennom, har faktisk vært på nippet til å handle Svensk ved flere anledinger. Eneste Volvoene jeg ikke har kjørt av de senere årgangene er S80 og XC60, resten har jeg faktisk kjørt. Ingen kan ta ifra Volvo den fantastike kjørekomforten, ikke en gang BMW, ingen kan heller ta fra dem de fantastsike setene de lager. Er det noe Volvo kan så er det å lage biler med herlig kjørekomfort og flotte interiør, dessverre så skorter det litt på kjøreegenskapene selv om nye S60 imponerte meg stort. Ja de har noe sært design, men det er slik en Volvo skal se ut og noe annet hadde bare vært rart med Volvo emblem i grillen. Synes forøvrig de fleste Volvoer bortsett fra C30 er svært lekkre blir som pynter opp trafikkbildet. Nei som sagt så er jeg veldig glad i Volvo, men om de er mer driftsikkre og har bedre kvalitet enn en BMW? Ikke faen (hvilket ikke betyr at Volvo er noen dårligbil) Håper dette var ett tilfredstillende svar Sofa, så ser du at den personlighetsanalysen din om meg var litt malplassert (Og ja, Tahoe er BØS bil men dessverre ingen bra bil) Prøver igjen, tilbake til topic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet August 8, 2013 Share Skrevet August 8, 2013 Jeg hadde aldri sett en BMW Taxi før for noen uker siden, og blei bare helt sånn "Hæ what" og tenkte på denna tråden. Når det kommer til Volvo vs BMW (Nå har jeg kun kjørt en helt ny V50) og brodern sin 850 T4, og kjørekomforten til V50en var ikke akkurat noe særlig og rope hurra for, kjedelig interiør og generelt trangt for min del (jeg er ganske lang i beina), men setene var gode. Men bil er nesten bil, men ikke for oss som ser på bilen som et andre hjem. Man tilbringer faktisk ganske mange timer i bilen om dagen, evt. uka, og da gjør det ingenting at man faktisk sitter godt og avslappet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 8, 2013 Share Skrevet August 8, 2013 V50 er en gammel bil som kom i 2004. Volvo har kommet seg mye i de siste årene med XC60, nye S60, V60 og siste V70. Favoritten min er forrige bilen jeg hadde som var 13mod V60 D4 AWD R-Design. Fantastisk bil på alle måter egentlig som jeg syns overgår f.eks 11mod 320dat'n jeg hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå