Gå til innhold

Min E46 M3, Spa dag S13


 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg mottatt lyktene fra penguiN- og venter på pakke fra koed, og en luftmassemåler jeg og har bestilt :)

Har ikke fått gjort så mye med bilen pga mangel på deler og tid, men i neste uke skal jeg få litt fart på sakene.

Idag har jeg ordna en "M3 perm" med alle dokumenter jeg har på bilen. Skal også kontakte alle tidligere verksteder jeg vet bilen har vært på for å skaffe den dokumentasjonen som mangler. Viktig å ha slike ting på stell, ihvertfall når det gjelder en M3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt service idag samt byttet skiltplater :)

Tror det trengtes ett pluggskift + bensinfilterskift. Den går mye renere og mykere nå enn den gjorde før :)

Jeg bytta:

Olje (Castrol Edge RS 10w60)

Oljefilter

Plugger

Bensinfilter

Kupefilter aktivt kull

Oppdaget under pluggskiftet at det er BREMI coiler på bilen, så de skal byttes ut. BREMI er bare _dritt_ og jeg bytter de likesågreit før de ryker (for de vil de..).

Ettermonterte koppholder i bilen også, det stod en slik steinalderholder for mobiltelefon i midtkonsollen fra før av (den har jeg jo ikke bruk for..)

Som dere sikkert ser på bildene er leppa tatt av. Den var noe skadet fra før av, og likte ikke vinteren i Tromsø så godt.. :P Kommer sterkere tilbake til sommeren med ny leppe! :)

20130228_163612.jpg

20130228_180948.jpg

20130228_180959.jpg

Koppholder <3

20130228_181020.jpg

20130228_181056.jpg

20130228_181104.jpg

20130228_181118.jpg

20130228_181142.jpg

20130228_181156.jpg

Sammen med nye bruksbilen :) Auda 80 1,9tdi stv :P

20130228_181513.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir tatt godt vare på, det er det ingen tvil om, men den kunne trengt en vask :P

No shit :P

Er mildvær i Tromsø for tiden og vann oooveralt, derfor vaska jeg ikke (bilen hadde blitt skitten igjen omtrent før dem kom seg ut av verkstedporten..)

Skal vaskes iløpetavhelga, da skal det bli kaldere og tørrere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grombil. :)

Bare et spørsmål, kjører du 10-60 olje på en bil som startes i ordentlig kaldvær, eller blir den ikke brukt til daglig? Vet at den olja er anbefalt men 10-60 er vel rimelig sirupaktig ved 10 minus grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grombil. :)

Bare et spørsmål, kjører du 10-60 olje på en bil som startes i ordentlig kaldvær, eller blir den ikke brukt til daglig? Vet at den olja er anbefalt men 10-60 er vel rimelig sirupaktig ved 10 minus grader?

Takk for det! :)

Nå som bruksbil er kjøpt inn vil den ikke bli brukt til daglig nei, så da får den ganske få kaldstarter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ville bare få andre sine synspunkter på dette da jeg bruker min s54 daglig og ingen kunne anbefale annen olje enn 10-60'n du bruker. Synes bare den er lit heavy i 20-30 minusgrader :wink:

Bakerst i instruksjonsboken står det jo ett par andre viskositeter du kan bruke, husker ikke hvilke det var nå da.

Ett alternativ er jo å kjøre på Mobil1 sin 5w50 racing olje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...