Gå til innhold

Din erfaring med hjelpesystemer som antispinn og antiskrens?

-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kom borti en litt morsom ting. Is på et hjul og asfalt på andre hjulet med framhjulene litt i grøfta. DSC bremset hjulet på is så hjulet på asfalt fikk lov og gjøre sitt. VIPS!

Jeg har ikke sagt imot deg på det. Men at dere får en lsd diff utav dsc(nei ingen som har sagt det) må dere ikke tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DCA: Interessant diskusjon mellom deg og Kjell Z3, men for utviklingen av tråden sin skyld, kan du ikke la morsomhetene vente og la argumentene gjøre jobben? :)

Slik:

Nei har ikke tenkt å lære deg noe heller.. det tror jeg blir vanskelig ;)

Du får høre med en profesjonell bilfører hva han ville gjort for å komme opp en bakke.

Hvis du har kjørt bratte bakker i 30 år må jeg si du har tilbringt mye av din tid i bratte bakker! Sover du der også? Det er FART som er det essensielle her.. best fart opp en bakke får en uten hjelpemiddel! Å for å komme best opp en vanskelig bakke er det fart som gjelder. Men så klart.. du er over 50 år, ting blir fort vanskeligere da ! ;) (du må se jeg kødder litt også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom borti en litt morsom ting. Is på et hjul og asfalt på andre hjulet med framhjulene litt i grøfta. DSC bremset hjulet på is så hjulet på asfalt fikk lov og gjøre sitt. VIPS!

Jeg har ikke sagt imot deg på det. Men at dere får en lsd diff utav dsc(nei ingen som har sagt det) må dere ikke tro :)

Jeg var borti et lignende tilfelle med min tidligere E34 535. Men da bremset hjulet på isen opp og hjulet som var litt i grøfta ville heller ikke gå rundt fordi motoren kvelte fremdriften. Da slo jeg av ASC, gav mye gass så jeg spant skikkelig på isen med det ene hjulet, så trykte jeg på ASC igjenn og da fikk hjulet i grøfta bevegelse og vips så var jeg ute av problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DCA: Interessant diskusjon mellom deg og Kjell Z3, men for utviklingen av tråden sin skyld, kan du ikke la morsomhetene vente og la argumentene gjøre jobben? :)

Slik:

Du får høre med en profesjonell bilfører hva han ville gjort for å komme opp en bakke.

Hvis du har kjørt bratte bakker i 30 år må jeg si du har tilbringt mye av din tid i bratte bakker! Sover du der også? Det er FART som er det essensielle her.. best fart opp en bakke får en uten hjelpemiddel! Å for å komme best opp en vanskelig bakke er det fart som gjelder. Men så klart.. du er over 50 år, ting blir fort vanskeligere da ! ;) (du må se jeg kødder litt også)

Beklager for det.. er bare slik av natur - godt humør skjønner du :)

Men over til saken da, siden du ikke protesterer mot meg er du da enig?

Kan også si det slik - de som trenger elektronisk hjelp må bare kjøre med det. Så kan vi som ikke trenger det kjøre uten :) Forventer ikke at de kommer lengre opp i bakken uten hjelp når de tror de kommer lenger med hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik:

Beklager for det.. er bare slik av natur - godt humør skjønner du :)

Men over til saken da, siden du ikke protesterer mot meg er du da enig?

Kan også si det slik - de som trenger elektronisk hjelp må bare kjøre med det. Så kan vi som ikke trenger det kjøre uten :) Forventer ikke at de kommer lengre opp i bakken uten hjelp når de tror de kommer lenger med hjelpen :)

Men når det blir glattere under det ene hjulet ditt og det ikke lenger er fremdrift med hjulspinnet ditt, hva gjør du da?

Er det ikke da greit å la det andre hjulet med litt bedre grep hjelpe til? Kjører du på grensen til at systemet bremser vil du få den hjelpen når du treffer slike partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser innlegg hvor det nevnes "med DTC", "uten DTC", "DTC deaktivert", og den slags, da får jeg følelsen av at enkelte har misforstått litt. DTC er en modus som i utgangspunktet ikke er aktiv når motoren startes. Trykker man lett på knappen da slår man PÅ denne modusen som tillater mer hjulspinn før DSC slår inn.

Så om man skal opp en bratt bakke og føler at de elektroniske hjelpemidlene er til hinder, da slår man DTC og prøver igjen.

Når det er sagt, så kan jeg nevne at jeg stort sett alltid kjører med DTC slått av, altså med maksimal elektronisk hjelp, men jeg finner hjelp i å aktivere DTC når jeg skal opp glatte bakker i småveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser innlegg hvor det nevnes "med DTC", "uten DTC", "DTC deaktivert", og den slags, da får jeg følelsen av at enkelte har misforstått litt. DTC er en modus som i utgangspunktet ikke er aktiv når motoren startes. Trykker man lett på knappen da slår man PÅ denne modusen som tillater mer hjulspinn før DSC slår inn.

Så om man skal opp en bratt bakke og føler at de elektroniske hjelpemidlene er til hinder, da slår man DTC og prøver igjen.

Når det er sagt, så kan jeg nevne at jeg stort sett alltid kjører med DTC slått av, altså med maksimal elektronisk hjelp, men jeg finner hjelp i å aktivere DTC når jeg skal opp glatte bakker i småveier.

Så når jeg trykker på knappen som står "OFF" så slår jeg på DTC?

Når jeg gjør det så står det et gult symbol i speedometeret av en bil som sladder og OFF under. I tillegg kommer det opp "Traction" lenger nede.

Når jeg holder knappen inne i noen sekunder står det DSC OFF og da er hvertfall alt deaktivert.

Jeg har blitt fortalt tidligere at dersom man trykker en gang så deaktiverer man alle hjelpemuligheter delvis.

For meg virker det som om systemet er litt tregere, altså at man kan spinne og sladde litegranne i et sekund eller to før det slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:? Hvor har du egentlig den ideen fra om jeg tor spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig. Det står OFF på knappen fordi det er den samme knappen du bruker for å deaktivere DSC.

Når jeg gjør det så står det et gult symbol i speedometeret av en bil som sladder og OFF under. I tillegg kommer det opp "Traction" lenger nede.

Når det står "Traction" i instrumentpanelet, da er DTC aktivert.

Jeg har blitt fortalt tidligere at dersom man trykker en gang så deaktiverer man alle hjelpemuligheter delvis.

For meg virker det som om systemet er litt tregere, altså at man kan spinne og sladde litegranne i et sekund eller to før det slår inn.

Din observasjon er i tråd med min oppfatning av hvordan DTC fungerer, altså at hindrer DSC i å slå inn før hjulene har fått snurret litt.

Det står blant annet i manualen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig. Det står OFF på knappen fordi det er den samme knappen du bruker for å deaktivere DSC.

Når det står "Traction" i instrumentpanelet, da er DTC aktivert.

Din observasjon er i tråd med min oppfatning av hvordan DTC fungerer, altså at hindrer DSC i å slå inn før hjulene har fått snurret litt.

Det står blant annet i manualen.

Sorry, jeg leste DTC som DSC i innlegget ditt, du har helt rett. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar for en gangs skyld en link tale for meg:

http://www.formula1.com/inside_f1/under ... /5278.html

Ble sikkert forbudt i Formel1 fordi det ikke var nyttig..

DCA: Jeg tror det hadde vært mye enklere å føre en skikkelig samtale face to face med deg enn her, for det virker som holder på å boble over av små vittigheter som når de kommer ut via et tastatur mangler tonefall, ansiktsuttrykk o.l., slik at her oppfattes du lett som arrogant og useriøs. -Et hyggelig ment tips!

Det har aldri stått Traction i displayet uansett hvordan jeg har trykket på DSC-knappen i vår E92?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34n har lsd, da er det bare og gi gass 8)

Hvor har du fått fra at folk tror de får LSD via antispinn driten? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar for en gangs skyld en link tale for meg:

http://www.formula1.com/inside_f1/under ... /5278.html

Ble sikkert forbudt i Formel1 fordi det ikke var nyttig..

DCA: Jeg tror det hadde vært mye enklere å føre en skikkelig samtale face to face med deg enn her, for det virker som holder på å boble over av små vittigheter som når de kommer ut via et tastatur mangler tonefall, ansiktsuttrykk o.l., slik at her oppfattes du lett som arrogant og useriøs. -Et hyggelig ment tips!

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... 574739.jpg

Det har aldri stått Traction i displayet uansett hvordan jeg har trykket på DSC-knappen i vår E92?

Se bilde av denne med DTC knapp.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... 574739.jpg

Her kan du laste ned manualen og se hvordan DTC virker.

Det er videreutvikling av DSC.

http://www.bmw-sg.com/forums/bmw-3-seri ... nuals.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant!

Har ikke opplevd at den bremser spinnende hjul i det hele tatt når jeg har DTC aktivert, og har derfor trodd at det betydde at DTC var aktivert. Bruker dette valget de gangene det passer å spinne seg gjennom snøen for å få feste. Det harmonerer jo for såvidt med instruksjonsboken, men har som sagt ikke merket noe respons på spinning da.

Skal jeg kose meg ekstra med bilen er uansett alt avslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...