blckwtr Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Hei, er det noen som vet om det er mulig å kjøpe et kit for å konvertere "gammel" iDrive til ny. Jeg har nye navigasjonen, men mangler den iDrive som har ekstraknapper ved siden av girstaken, som på de siste E61-modellene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Man fikk den nye iDrive-kontrollen ned den gamle navigasjonen, men aldri omvendt. Så med mindre du har byttet noe har du den gamle navigasjonen. Det er mulig å bygge om til den nye, men alt må byttes. Det er flere her inne som har gjort dette, bl.a. meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 samt meg, er kjempe fornøyd! men husk å oppdatere bilen din til nyeste update, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Hva trenger man på e90 for å gjøre dette? 2007 til 2009 -> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Kommer an på hva du har fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Navi business uten tlf og talestyring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Du trenger i all hovedsak skjerm, computer og ny iDrive-kontroll-dings, samt kabler og evt. deksler for å få dette til å passe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2013 OK, høres ut som mye jobb, ser også ut fra beskrivelsen du har lagt ut på 523 sida di... Har du noen innkjøpsliste / prisliste på dette? Det virker jo samtidig som du har en del peiling, du har ikke ettermontert elektrisk utsvingbart hengerfeste BTW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 16, 2013 Share Skrevet Februar 16, 2013 Her ser du innkjøpslisten min (krever muligens Gmail-innlogging). Computeren, skjermen og iDrive-kontrolleren kjøpte jeg brukt på eBay som et "sett". Min bil ble levert med hengerfeste, så jeg har ikke hatt behov for det. Biler med M-pakke (som min og din) kan ikke ha elektrisk utsvingbart hengerfeste grunnet utformingen på bakfangeren. Disse ble derfor bare levert med vanlig avtagbart hengerfeste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2013 OK, interessant, har jo egentlig ikke bruk for el. svingbart, men kunne vært kjekt med hengerfeste ihvertfall... Så da blir det vel avtagbart, ser at disse koster rundt 5000 på GS... Det jeg lurer på da er følgende; - Hva skal til av programmering etc. på CIC og hengerfeste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 Til CIC må det programmeres inn at bilen har fått ny navigasjon, samt endre en dato. Til hengerfeste vet jeg ikke, men har lest at det ikke kreves koding her. Ville nok uansett lagt dette inn slik at bilen vet den har fått hengerfeste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 Til CIC må det programmeres inn at bilen har fått ny navigasjon, samt endre en dato. Til hengerfeste vet jeg ikke, men har lest at det ikke kreves koding her. Ville nok uansett lagt dette inn slik at bilen vet den har fått hengerfeste. Monteres hengerfestet etter boka (ikke strømtjuver på baklys og annen jalla-mekk) så skal dette kodes. Som alt annet til disse bilene egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 har ingen av dere en sikkelig how to nytte fra gammal idriv til den nye eg har navi proffesinal med tlf og bluetooth og cd veksler vist det har noe å si, må vel fortsatt ha alt som er nevnt over her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 Hvis du kikker litt her inne er det en egen tråd om dette, der finner du det du trenger. Edit: Kom ikke på at du allerede har vært litt aktiv i den tråden, men i første innlegg der finner du alt som trengs å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Ja å takk for info av deg kjekt med folk som gidder å hjelpe andre på vei. Tråden din burde vert sticky:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå