kentha320dat Skrevet Februar 18, 2013 Skrevet Februar 18, 2013 Hei. Den evige rustdebatten og garanti. Dette merket jeg da for noen dager siden og ble mildt sagt sjokket. Jeg er klar over at BMW viser til 12 års rustgaranti så lenge man ikke selv er skyld i skadene. Men vet at det er mange forskjellige erfaringer rundt realiteten av dette. Min menig om rusten som her har oppstått under høyre baklykt på min 04 e46 320d touring ikke er selvforskyldt. Bilen har vært fint behandlet og vasket jevnlig. Er det noen her som har vært gjennom en slik prosess med BMW som kan gi meg noen gode råd på hvordan jeg bør gå frem for å evt få dette dekket? Kentho
Odd-M Skrevet Februar 18, 2013 Skrevet Februar 18, 2013 Jeg har mer tro på at det der skyldes dårlig arbeid fra en gammel kollisjonsskade. Ingen typisk rustskade.
kentha320dat Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Skrevet Februar 18, 2013 Med andre ord så kommer man ingen vei med dette? Ikke meg bekjent at bilen har vært skadet der, men klart, bilen er snart tolv år og i mitt eie i 1 år.
Thundercoil Skrevet Februar 18, 2013 Skrevet Februar 18, 2013 Det kan man ikke gjette seg til! Hehe. Du må nesten bare få den på visning og så vente på svar fra BMW. Er ikke akkurat en steinsprut eller bulkskade det der, så bare til å prøve
KireS Skrevet Februar 18, 2013 Skrevet Februar 18, 2013 Jeg dro bare innom et bmw verksted. De tok bilde av rusten og sendte inn til BMW. Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg fikk svar men alt ble godkjent. Så jeg har gode erfaringer med rustgrantien.
Z1 Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Det er helt rått , ser jo ut som en gammel skade som er fixet litt fort. Hvor fikk du dette på garanti ?
kentha320dat Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 Er enda i dialog med BMW, slik at saken er ikke avgjort enda. Oppdaterer etterhvert.
kentha320dat Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 Dette ble ikke dekket av BMW. Konklusjon: Tidligere lakkskade som var dårlig utført!! Resultat: 4500 + mva for lakkering av bakskjerm.
Thundercoil Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Kjedelig. Var nå verdt et forsøk. Får håpe det varer denne gangen, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå