argi520dat Skrevet Februar 18, 2013 Skrevet Februar 18, 2013 Jeg synes det vibrerer mer fra motoren på tomgang nå enn før. Turtall og alt ellers er som før. Kan motorfestene bli dårlige etter 115 000 km? Ser at det går slanger inn til motorfestene er det trykk eller vakum, noen som vet åssen det systemet fungerer?
Otis Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Det kan hende motorfestene er defekte, men jeg synes det var vel tidlig. Har du tatt en diagnose av bilen? En litt smårar dyse kan gi samme effekt, samt dårlig vibrasjonsdemper.
HMW Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Jeg byttet begge mine motorfester.. de var helt ferdige! Se etter lekkasje på de ettersom de er væskefylt..
SweetBMW Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Kan også være vibrasjons demper på veiva foran. Denne er skrudd og byttes lett.
argi520dat Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 Takk for svar folkens! SweetBMW, stor forskjell etter skifte? Har sett etter lekkasje/andre feil på motorfestene, men de ser greie utenfra.. Men som sagt motor vibrerer mer nå enn før. Reimhjul er kontrollert og i orden.
SweetBMW Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Vibrasjonsdemperen kan du ikke se at er defekt. 520en og generelt firesylindre motorer sliter med at denne havarerer. Stor forskjell ja. min vibrerte mye på tomgang før.
Alpejohn Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Har lurt på om mine er gåen også, men jeg har en slags hopping på rundt 1500 også. Men min E39 har gått over 230 nå, så burde vel være på tide og bytte tenker jeg
argi520dat Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 Jeg har sett flere vibrasjonsdempere hvor vulkingen har sluppet fra inner eller ytterdelen, det har jeg hvertfall sjekket ut.. Bra, da tror jeg at jeg går for nye motorfester..
Otis Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 Min vibrasjonsdemper kunne man heller ikke se at var gåen, før man plukker av reima og kjenner på den. Da viste det seg at den faktisk var på kanten til å ramle av. Plenty med rust støv rundt reimhjulet var dog en indikator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå