Gå til innhold

Kjøp av E92

VegardB
 Share

Anbefalte innlegg

Lurar på å handle meg ein E92 no utover våren. Blir vel ein 08-09 320.

Kva er å foretrekke på desse, bensin eller diesel? Manuell eller automat? Både med tanke på kjøreglede og videre salg.

Har 3 krav:

- Alpineweiss lll

- Svart skinn

- M-sport.

Nokon som har tips eller innspill på dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har e92 med diesel og automat. Er veldi fornøyd med det. Eg har ikkje prøvd 320 bensin men 170 bensin hk var totalt uaktuelt igrunn. Eg gjekk for litt meir moment og so skubber på litt lavere turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp verditap og videresalg er nok sekserbensin og manuell det tryggeste valget. Når bilene blir eldre tiltrekker de seg flere yngre og BMW-entusiaster enn de gjør i dag.

320D m/automat lever nok kortest og går på høggern først - eller ender opp som delebil/ombygningsprosjekter. 320i er oftest manuell, og slipper risikoen for turbo- og automathavari. Mao billigere og tryggere bilhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge det er en E92: Helt klart bensin. Selv om jeg er dieselhater, så kan jeg forstå at enkelte velger en E90 eller 91 med diesel. E92 kler bensin og manuell kasse, selv om det "bare" er 320i. E92 med automat tror jeg er tungsolgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjølv 320D med manuell. Kjempebil! Går godt og er rimelig i drift! Ein liten chip å du har 205hk og alvorlig med dreiemoment. Vurdera du bensin bør det være 325 for å få sportsbileffekten som folk snakka om. 320i drar vel ikkje akuratt skinnet av pølsa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil må ikke gå så fryktelig for å få "rette følelsen", så det blir bare dumt.

E92 320i gjør 0-100 på 8,2sek, noe som ikke er noen sinke. Gamle E30 325 brukte 8,3, og kan ikke se dere klager på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo smak og behag det her. Eg er jaffal fornøyd med diesel og automat. Ok den lukter rart og ja du hører det er en diesel.

Eg vil som sagt anbefale trådstarter om å prøve både diesel og bensin om han er usikker. Da merker man jo når man får "den rette følelsen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke faen om jeg hadde kjøpt en toliters bensinbil uten turbo. Enten opp i motorstørrelse, eller diesel.

Skulle jeg hatt en E92, ville jeg aldri valgt diesel. Men, aldri noe mindre enn en 325i i bensin.

Om man på død og liv må ha en E92 320, velg diesel. Eller om man må ha diesel, ikke velg E92.

Skulle du fått et turbohavari, har du spart inn det på å fylle diesel forresten. Jeg har foreløpig ikke knerta turboen på to dieselbiler jeg har eid, så om det hadde skjedd nå ville jeg nok allikevel tjent på å ha diesel kontra tilsvarende bensin.

Når det er sagt, synes jeg det er synd at diesel er det som er billig og fornuftig i Norge. Det fjerner mye av sjarmen i enkelte biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...