GordonGekko Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Hei! Jeg har en BMW X3 2007mod som tuller seg for tiden. Etter at jeg har kjørt bilen i 5 min, så begynner 4x4 varsel, håndbrekk varsel, ABS varsel og airbag varsel å lyse. Når dette skjer, så fungerer ikke firehjulsdriften på bilen. Navigasjonsenheten på bilen er også defekt. Hadde den inne på verksted og de kunne ikke finne ut av det, men mente at dette kunne ha sammenheng med at navigasjonsenheten var defekt! Jeg forstår ikke koblingen mellom disse!? Er det noen her på forumet som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Nå har ikke jeg noe peiling på X3,men har du sjekket at den lader skikkelig og har bra batteri? Litt for lav spenning kan lage mye tull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GordonGekko Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2013 Nå har ikke jeg noe peiling på X3,men har du sjekket at den lader skikkelig og har bra batteri?Litt for lav spenning kan lage mye tull. Takk for svar! Dette skal jeg prøve:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Har du forskjellige dekkdimensjoner\type forran og bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Mål lading, hvis du har for høy ladespenning kan det bli mye tull! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Leste dem av feilminnet da? Og hva var feilkodene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GordonGekko Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2013 Har du forskjellige dekkdimensjoner\type forran og bak? Ja, det er det... Bredere dekk bak enn foran. Men det stemmer i forhold til det som står i vognkortet.. Hjulene er orginal dimmensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GordonGekko Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2013 Leste dem av feilminnet da? Og hva var feilkodene? De kunne ikke lese av feilkodene før jeg hadde byttet navigasjonsenhet.. de mente den "tullet" til programmet i bilen. Merkelig spør du meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Mye av styringen av elektronikken ligger vel i navienheten. Det meste i nyere Bmw styres på samme måte som på en pc. alt henger sammen. Instrumentpanelet i bilen din f.eks. Den Har bare en kontakt på baksiden med noen få ledninger, i motsetning til eldre biler som har en enkelt ledning til hver funksjon. I din bil styres dette med frekvenser. I teorien så kan du får både navi, instrumentpanel og alt annet til å fungere med kun å benytte en USB kabel. Derfor har kan Navi ha sammenheng med feilene som oppstår i bilen din:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Har du forskjellige dekkdimensjoner\type forran og bak? Har lite å si, det er rulleomkretsen som evt. kunne gitt utslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Har du forskjellige dekkdimensjoner\type forran og bak? Har lite å si, det er rulleomkretsen som evt. kunne gitt utslag. Ja? Det var det jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Ulik dimensjon kan gi både ulik og lik omkrets. Så forskjellig dimensjon (som du sa) treng ikkje å vere noko problem, men omkrets ER det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Noen som vet hvor mange km/t forskjell på fram og bakaksel xDrive systemet tåler? Torsen Quattro tåler jo 6km/t forskjell og du skal ha rimelig stor forskjell for å komme over dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Ulik dimensjon kan gi både ulik og lik omkrets.Så forskjellig dimensjon (som du sa) treng ikkje å vere noko problem, men omkrets ER det. Spurte om dette for å kartlegge evnt feil. Enkelte kan ha feil dim uten og vite det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Har dere lest tråden? Når Verkstedet ikke får lest ut feilkoder pga feil i elektronikken, tror ikke dere at det da at det er en elektronisk feil? Hva har dekkdim si her? Trådstarte sier han kjører på orginal dekkdim? Hvorfor skulle det da være problemet i dette tilfellet? Trådstarter sier navienheten ikke funker, dette har helt sikkert en sammenheng med at man ikke får lest av feilkoder og at det kommer opp div feilmeldinger... All elektronikk henger sammen i disse bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå