Gå til innhold

HiJack's 2004 BMW 320cd E46

HiJack
 Share

Anbefalte innlegg

Legger denne i show-off forumet da jeg ikke vil kalle det for et prosjekt. Håper på å få litt hjelp på eventuelle problemer som dukker opp underveis, samt at det er en fin oversikt for meg for å se hva jeg har gjort med bilen :)

Bilen er en e46 coupe, 2004 (2005) modell. Litt info:

- M47d20tu (150hk/330nm)

- 6-trinns manuell

- Sort helskinns sportsinteriør

- Elektrisk glasstakluke

- Elektriske vinduer

- Harman/kardon stereosett

- ECC

Bilen kom til Norge fra Frankfurt i 2011. Jeg er 2. eieren på bilen i Norge, jeg kjøpte den i oktober 2012 etter å ha kjørt Volvo 940 i 4 år. Jeg er så langt veldig fornøyd med den, så jeg regner med å ha den en god stund.

Fikk en bil i førerdøra februar 2013 (lav fart på han som kom seilende), så trenger en ny dør.

Div. planer:

( ) = Ikke gjort noe med enda / ikke innkjøpt

(/) = Innkjøpt men ikke montert/påsatt

(x) = Utført

(/): Skaffe førerdør, få den lakket

(/): M3 Frontfanger

(/): M3 Skjørt

(/): M3 Bakfanger

(/): Bakrutesenker

(/): M3-speil

(/): Angel Eyes

( ): Xenon i grøftelys

( ): Xenon i hovedlykter

( ): Tuning fra ECOtune Scotland (204hk/420nm)

( ): Sportseksos

( ): Konfilter

( ): Justerbart senkesett

(/): 19" kantfelger med sort senter (innhandlet i januar, sommerfelger)

Har altså ikke gjort så mye enda, men er døra som er høyest på prioriteringslista nå. Ønsker gjerne kommentarer på det jeg tenker, hva annet jeg bør gjøre, og hvor det er best å skaffe det jeg trenger for å få gjort det :)

Noen iPhone bilder:

486240_10151275624140781_289172793_n.jpg

F1E749AA-EC0C-49A2-9AA8-101D0C77EE8F-5242-00000484CBA80BAF_zps51a825e0.jpg

498FEDF7-7933-4DFA-9A6D-66F3C1AAD088-5242-00000484D67D121E_zpsf5e69c17.jpg

9E9FA79F-9BE3-4F84-9591-16320D8681EE-5242-00000484DBF87CF7_zps649dd5b8.jpg

2AE2EA1B-D290-48AF-AFD8-1307DDEBE803-5242-000004845FFC94A7_zpsc2590b31.jpg

Ser litt slitt ut inni på bilder pga den er nyvasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige eier sa at dette var en M-sport, men hvordan finner jeg ut det? Den har sportsrattet, M bakfanger, men den framfangeren er jeg noe usikker på hva er. Skal fikse et bedre bilde av den så kanskje noen som vet? Har sett den flere ganger på andre coupe'er, ligner på M-tech2 fangeren, men mangler de sverdene under på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil og bra planer!

Ville hivd på en M3-flipp på bakluka hvis du ikke har det fra før. Koster 200kr ferdig lakkert og frakta på Ebay.

Er ikke m-sport på denne. Er standard facelift coupe-fanger foran, men er veldig pen den også :wink:

Du kan se hele utstyrslista ved å legge ut de 7 siste sifrene i chassinr på http://bmwvin.com/

Chassinr finner du i vognkort, på PKK-sjekken til vegvesenet osv.

Her er det viktigste:

S2CUA BMW light alloy wheel, star spoke 169

S403A Glass roof, electrical

S428A Warning triangle and first aid kit

S473A Armrest front

S481A Sports seat

S494A Seat heating driver/passenger

S495A 3-point belt and headrest, center rear

S534A Automatic air conditioning

S663A Radio BMW Professional

S674A Hi-Fi System Harman Kardon

S210A Dynamic stability control

S251A Runflat indicator

S255A Sports leather steering wheel

S520A Fog lights

S550A On-board computer

S785A White direction indicator lights

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil og bra planer!

Ville hivd på en M3-flipp på bakluka hvis du ikke har det fra før. Koster 200kr ferdig lakkert og frakta på Ebay.

Er ikke m-sport på denne. Er standard facelift coupe-fanger foran, men er veldig pen den også :wink:

Du kan se hele utstyrslista ved å legge ut de 7 siste sifrene i chassinr på http://bmwvin.com/

Chassinr finner du i vognkort, på PKK-sjekken til vegvesenet osv.

Her er det viktigste:

S2CUA BMW light alloy wheel, star spoke 169

S403A Glass roof, electrical

S428A Warning triangle and first aid kit

S473A Armrest front

S481A Sports seat

S494A Seat heating driver/passenger

S495A 3-point belt and headrest, center rear

S534A Automatic air conditioning

S663A Radio BMW Professional

S674A Hi-Fi System Harman Kardon

S210A Dynamic stability control

S251A Runflat indicator

S255A Sports leather steering wheel

S520A Fog lights

S550A On-board computer

S785A White direction indicator lights

Takk for info :)

Har M3-flippen på bakluka :) Får man en leppe til denne frontfangeren? Mener å ha sett det på en annen coupe som går her i Trondheim.

Og run-flat indicator, er vel dekktrykksindikator, men hvordan fungerer denne?

Så lurer jeg litt på xenon til grøftelysa, om jeg kjøper et sett med digitale ballaster, vil jeg da unngå feilkoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man får lepper til denne fangeren, men de er dyre. Mener det er rundt 7K for AC Schnitzer (gsbildeler/bavaria). Replica Mtech2 får du for 2000 inkl tåkelys (finn.no)

Er ikke feilsjekk på tåkelysa. Har kjørt med xenon i 4 år på min uten feilslag. Vanlige balaster.

AC Schnitzer

b71gud1qsdbic8ify6a3.jpg

Alpina

1l5pqdgr33bzru61wqwu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man får lepper til denne fangeren, men de er dyre. Mener det er rundt 7K for AC Schnitzer (gsbildeler/bavaria). Replica Mtech2 får du for 2000 inkl tåkelys (finn.no)

Er ikke feilsjekk på tåkelysa. Har kjørt med xenon i 4 år på min uten feilslag. Vanlige balaster.

Var bra priser på disse ja...

Men en annen en på forumet (awt) har noe liknende:

IMG_7215.JPG

Er dette samme fangeren som jeg har, men med en ekstra leppe?

Høres bra ut med at de ikke er feilsjekk på tåkelysa!

Liker bilen din forresten, den blir nok en god inspirasjonskilde etter hvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde M3 kopi-front med strassentech kopi leppe. En veldig pen kombinasjon :wink:

Okei :)

Legger til litt flere bilder i 1. post.

Her er en liten teaser på sommerfelgene, synes ikke bildene fikk fram den kanten som er da.

Dimensjon bak er 265/30-19, fram 235/35-19. Ble lovt at det skulle gå godt uten valsing siden det var coupe :D

1850A76D-E266-41A6-B47C-5A22C15A87E9-5242-000004847AE87B97_zps36977c9c.jpg

5641AB90-2964-4D7D-825A-C0404020BB84-5242-000004846FCBC923_zps8b83d4f1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte nesten jeg måtte kommentere nå. :D

Pen bil du har fått deg, facelift-utgaven av e46 coupé har jeg virkelig sansen for. :)

Jeg tror jeg ville forsøkt meg på leppen fra ACS. Om du er heldig finner du kanskje en brukt. Ang. M3-speil ville jeg ikke vurdert andre enn originale. De som GS og slikt selger ser litt jalla ut.

(ps: jeg har originale xenon-lykter liggende om du er interessert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte nesten jeg måtte kommentere nå. :D

Pen bil du har fått deg, facelift-utgaven av e46 coupé har jeg virkelig sansen for. :)

Jeg tror jeg ville forsøkt meg på leppen fra ACS. Om du er heldig finner du kanskje en brukt. Ang. M3-speil ville jeg ikke vurdert andre enn originale. De som GS og slikt selger ser litt jalla ut.

(ps: jeg har originale xenon-lykter liggende om du er interessert)

Okei :) Ser de har originale m3-speil på div huggeri rundt om som er hele og pene, evt får jeg kjøpe nytt.

Likte bilen din veldig godt, ca samme farge som min å :) (du hadde vel topazblå?)

Men den leppen fra ACS som du nevner, finnes den ny også? Og passer den direkte på min fanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. :)

Vil tro du finner den ny også. GS Bildeler forhandler vel ACS, så du kan jo høre med de.

Det høres bra ut, skal gjøre litt research :)

Greit å få samlet alt som skal lakkes når jeg først skal lakkere døra.

Bestilte meg bakrutesenker i går fra streetdesign (Veng), som jeg synes passet bilen bra. Får bare håpe at passformen også er grei :)

Satser på lakkering i løpet av mars, kanskje april. Kommer litt an på hvor fort jeg får tak i deler. Men det blir digg å få alt på stell til sommerhjula skal på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey!

Gammle bilen min som du kjøpte av meg jo :D

Godt å høre at du er fornøyd med bilen! Synd å høre det som skjedde med førerdøra di....

Hva er KM-standen til dags dato, etter du kjøpte den? :)

Har du fikset bakfangeren?

Når det gjelder det med M-sport, så sa jeg ikke at det var en M-sport bil. Jeg påpekte at det var en helt vanlig aerodynamic/facelift frem-fanger. Baklukespoileren var fra M-sportpakken. + at den hadde orginale M-sporthjul, som hadde fått hjuling av noen kanter rundt om.

Når det kommer til planene du har for bilen, ser det jo lovende ut så langt :)

Har ikke tanken om msport rundt om på bilen streifet deg? (Det var en del av planene mine, men ble aldri gjort pga økonomi og studie.. :roll: )

Men uansett, bare felger og senk gjør utrolig mye ;)

Angående firmaet M-Teknikk, så har jeg tolket de som en seriøs aktør. Besilte meg sommerfelger hos de på mandag, som kommer fra USA. Så da er det bare for meg å vente ;) Eieren har bruker her inne på forumet, så du kan jo søke han opp og sende en PM.

Brukernavn: leif harald

Mvh Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...