Ullsokk Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Artig lesing. Liker at du skriver mye og forklarende fare for at vi kanskje møtes på banen i sommer! Kan det ha vært du som stod å holdt på med klossene rett ved fjellet/utslippet til banen på rudskogen for et par år sida tro? Bmwccn treffet i september.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Cbrooen Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Har ikke fått settet enda. Venter spent. I mellomtiden skal jeg forsterke traversen bak som holder diffen. Ikke noe tegn til "subframe disaster" nå, men bare for å forebygge.Supersprint potta demper mye. Til nå har jeg hatt bare denne. Original midtpotte fjernet. Nå øker jeg jo dimensjonen litt på røret, og monterer to hig flow kattalysatorer og headers, så jeg håper nesten det blir litt mer lyd. Blir gøy å følge med videre hvertfall, tror det blir temmelig bra når du har fått deler og alt montert:)
Rudy Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Artig lesing. Liker at du skriver mye og forklarende fare for at vi kanskje møtes på banen i sommer! Kan det ha vært du som stod å holdt på med klossene rett ved fjellet/utslippet til banen på rudskogen for et par år sida tro? Bmwccn treffet i september.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Usikker, men mulig. Har fikklet en del med klosser rent generelt. Ble i alle fall bedre med E46 330 bremser. Hyggelig at folk liker tråden Vi treffes selvsagt på banen!
Ullsokk Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Ok husker bare en sort coupe og noe klossebytting Har samme oppsett foran som deg på min compact, og virker som et veldig bra oppsett. E90 skiver bak, 295mm massive med e39 520 calipere og greenstuff. Gleder meg til å få prøvd det ordentlig på bane og pressa er på plass hos meg Gled deg til den kommer på du! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Rudy Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Skrevet Mars 15, 2013 Så kom endelig Kompressordelene fra ESS! Har lagt bilder først i tråden. Da har jeg litt å gjøre i helgen. Uheldigvis var en pakning deffekt, så jeg får ikke montert alt. Greit nok, for jeg skal gjøre ferdig eksosen og forsterke diff-festet.
Hardtop Skrevet Mars 15, 2013 Skrevet Mars 15, 2013 Følger med! Suverent med slike løsninger du forsker på, som bremseløsningen bak.
Rudy Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Nå har jeg kommet litt videre. Bilder og tekst ligger i første melding. Har også lagt opp litt mer om hjulstillingsapparaturen min.
Rudy Skrevet April 13, 2013 Forfatter Skrevet April 13, 2013 Nå er redskapen prøvekjørt! Begynte med at startsperra var aktivert på ECUen når jeg fikk den tilbake. Sendte den til ESS og fikk den tilbake med beskjed om at jeg måtte finne en som kunne kode startsperra lokat (EWS). Fikk en kar med programmeringsutstyr til å komme å kode EWSen. Så startet faenskapen! Den gikk som en dritt. Så gjorde han noe magick med diagnosemaskinen, og motoren begynte gradvis å gå rent. Har riktignok ei bøtte med feilkoder, men den så ut til å gå greit. Jeg gir meg faan ikke før jeg skjønner hva all den kodedritten betyr! Hater å ikke ha kontroll selv! Nåvel.. Da var det tid for å prøvekjøre. I starten følte jeg faktisk ikke noe effektøkning i det hele tatt... Kjørte en god tur og ting begynte å skje. Merkelig... Jeg forventet egentlig det utlovede dreimomentet på lave turtall, men det merker jeg ikke mye til. Over 4500 derimot, skjer det ting. Ingen eksplosjon, men når jeg ser på speedometerert på referansestrekka mi, skjønner jeg at det er noen som har kødda med ting under panseret. Det drar greit liksom.... Har ikke koblet til boost måler enda, og ECUen er full av feilkoder, så jeg er ikke ferdig. Håper ting blir litt bedre etterhvert. Motoren går forøvrig helt rent og pent. Fin å kjøre pent med. Lyden når jeg drar på vitner om at MYE luft er på vei fra innsugstrakta i grillen til eksostutene bak. Virker som om svinghjulet har blitt lettere. Varver opp sykt kjapt. Riktignok hvis man har litt turtall i utgangspunktet. Etterpå kjørte vi en tur med Robin (poden) sin 318ti turbo, på 0,55 bar. Den går bedre... Enten er den Ti´en genial, eller så er det mer å hente i ESS departementet. Stay tuned!
hagenisse Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Har ikke 318tien omtrent like mye effekt på hjul som det er forventet i motor med ESS-kitet, dvs 300-320hk? Ellers FØLES jo alltid turbobiler utrolig raske. Mye dytt på en gang
Rudy Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Robins 318ti har målt 310 hk på hjula, på 1,25 BAR. Da kan man vel si ca. 355 på motoren. Når jeg sammenligner dette med Z3ens 193 hk, er de slappe i forhold. Nå er det umulig å måle hester med buksebaken, så vi får vente å se til vi har testet litt mer. Det blir ikke før vi er på banen. Med de krefeten disse bilene har nå blir det bare dust å gjøre skikkelige fartstester etter veien. Det jeg følte på første turen var at den oppfører seg helt som en sugemotor. Leverer jevnt stigende effekt uten noen form for lagg. Så den ikkeeksisterende eksplosjonen som turboen i Robins bil har, kan lure sansene litt. Kompisen med diagnosemaskinen ble med og proklamerte at dette var det jævligste han hadde opplevd av krefter. Så jeg sier ikke at Z3en ikke har blitt sprek, bare at jeg nok fremdeles ikke kommer til å holde følge med guttungen... Når det er sagt! alt tyder på at motorkarakeristikken kommer til å gjøre sitt til at jeg kan klare å håndtere effekten lettere enn på Robins bil. For den sliter jeg litt med å klare å bruke effektivt.
hagenisse Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 355 er jo endel mer enn hva ESS-kitet lover, så den SKAL jo være sprekere. Jeg blir dog ikke overrasket over om Robin er minst like rask i Z3n som han er i turboen av samme grunn som du nevnte. Lite imponert over ESS sin løsning på at den ikke startet. Forresten, jeg har hjerne ute EWS og ESS slet visst med den også.
JulianS Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Men når en 318ti'n lader 0,55 så bør jo z3'en gå endel bedre!
Robin Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Det var det vi også syntes att den brude. Men det er ikke testet/målt nøyaktig.
hagenisse Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Overså visst glatt det med 0,5 jeg. Hvor mye effekt blir det sånn ca da? Z3n min målte forøvrig 176hk på hjulene. Ikke rart jeg ikke trengte slippe gassen for å slippe Turboen forbi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå