ghostrider Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Vurderer å bytte til bil med xdrive. Men for den prisforskjellen det er i forhold til bakhjulsdrift kan jeg kjøpe nye og gode piggdekk veldig ofte, og fortsatt komme biligere ut av det. Noen som har erfaring med xdrive, Er den ekstra fremkommeligheten verdt pengene? Og fungerer systemet bra i forhold til andre biler med 4 hjulsdrift?(syncro, 4 motion etc) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rimol1993 Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Xdrive er overlegent system i forhold til vanlig bakhjulsdrift med DSC-system Absolutt verdt alle penga. Syncro har jeg ingen erfaringer med, men 4motion er en helt egen klasse for seg selv når det gjelder framkommelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30TurboTouring Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Har en E46 325xi, og har aldri vært med på personbil med bedre fremkommelighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Er du en bilinteressert fyr som kan å kjøre på vinterføre vil nye, gode piggdekk ta deg godt frem. På en annen side har du en ekstra trygghet med xDrive. Vurderingen rundt dette blir veldig subjektiv. Personlig foretrekker jeg bakhjulstrekk fordi bilen (i alle fall 5-serie) kjennes bedre ut å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Har du kjørt nyere BMW med xdrive da? Systemet kan ikke direkte sammenlignes med de eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddaBMW Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Hei! Har selv for tiden 530XDAT og kan ikke få skrytt nok av dette X-Drive systemet yil BMW. Det er INGEN andre systemer som tar deg like trygt og godt frem. Med min bil har jeg opplevd at jeg ikke merket det var så glatt, før feg skulle kjøre ned samme bakke og biien ikke klarte å stå stille på bremsene!! Så festet kan være ¨å bra at det er skummelt av og til! Denne dagen var det kun en bil som kom opp og det var min Når det gjelder kjøreegenskaper resten av året vil jeg si at den faktisk føles bedre på alle underlag, spesielt på svingete vei. Har kjørt samme bil med bakhjulstrekk, og har bedre følelse med X-Drive. Minuset med firhjulstrekk er at rulleomkrets må være veldig lik front-bak, mister muligheten for active styring og at vinteren føles som tørr asfalt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikWake Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Personlig liker jeg eldre systemer med mekaniske sperrer. Kjører selv Hakka7 med bakhjulsdrift og mekanisk diffbrems. Kommer meg MYE bedre fram enn E46 og E39 med kun DSC. Men det nyeste systemet som blant annet F11 har, fungerer overraske de bra uten xDrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Med firehjulstrekk kan du sitte fast på steder du aldri har stått fast før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Xdrive er overlegent system i forhold til vanlig bakhjulsdrift med DSC-system Absolutt verdt alle penga. Syncro har jeg ingen erfaringer med, men 4motion er en helt egen klasse for seg selv når det gjelder framkommelighet. X-drive er overlegent de fleste systemer på markedet idag. Men sålenge man faktisk kan kjøre, og har skikkelige dekk, så kommer man seg dit man trenger med vanlig bakhjulstrekk også. 4Motion er somregel Haldex basert, altså ikke i samme klasse som X-drive eller Quattro(Ekte Quattro) for den saks skyld. Med firehjulstrekk kan du sitte fast på steder du aldri har stått fast før Hehe, ja det er vell fort gjort å bli litt vell overmodig. Og står man først da, så står man skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddaBMW Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Så konklusjonen blir her at KAN du kjøre bil med bakhjulstrekk så kjøp det, men KAN du ikke kjøre bil med bakhjulstrekk så gå for X-Drive........... Har hørt den endel ganger jeg også før snø/is og ubrøytet vintervei ble endel av hverdagen, men flere av naboene har skiftet bil...........til en med firhjulstrekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 28, 2013 Share Skrevet Februar 28, 2013 Har aldri opplevd å ikke komme meg fram der jeg vil. Har riktignok alltid hatt sperre, bortsett fra en vinter med gnager.. har heller aldri hatt et nytt vinterhjul. Har sliti ut vinterhjula nå, så har lagt på sommerhjul.. kommer stort sett fram da å, men skal selvfølhelig ikke mye til før det står Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostrider Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 Takker for svar.. Der jeg sliter med å komme med frem nå er vel egentlig bare på is, og når jeg skal ut på feks E6 fra småveier, og ved bakkestart i isete bakker. Dette er stort sett bare et problem 2-3 uker i året. Og selvfølgelig verre med slitte vinterdekk. Men når dama skal kjøre,og hun spør om det er glatt vil det jo som regel være glatt på vinteren. Hun er ikke så dreven med bakhjulsdrift, og blir fort usikker hvis det er isete. Det blir vel et spørsmål om penger når man skal kjøpe ny bil. Kan jo velge xdrive, uten sportsseter, m-pakke og diverse annet, men da få et større verdifall enn med en uten xdrive og med det riktige utstyret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 xDrive er veldig bra. Svigers har en -09 530xd og det er veldig god underholdning. Prøvde også nylig en -13 320ix og det finnes jo knapt noe festligere enn xDrive på vinterføre. På den annen side har jeg aldri hatt problem med noen av de BMWer jeg har hatt med kun bakhjulstrekk og gode vinterdekk heller. Kjører nå en -10 520d og det er helt utrolig bra med Hakka7. Minst like god fremkommelighet som de fleste fwd, antakelig bedre. Derfor kommer nok jeg tilby heller legge pengene i så ny bil som mulig framfor eldre bil med xDrive i lang tid. Hadde nok heller kjøpt F11 520 enn E61 525xd f.eks. På jobb har vi en Skoda Superb med 4x4 og det systemet er i hvertfall sjokkerende dårlig sammenlignet med xDrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå