scoot Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Jadda, i god BMW-tradisjon sliter jeg med vibrasjon i femserien. Vet ikke hva det er med meg og femmere, men eier jeg en så skal den vibrere, det skal du være sikker på! Her er status per dags dato: - Nye øvre og nedre bærearmer, Meyle HD! - Nye hjullager Her er problemet: - Vibrasjon mellom 60-80km/t ved nedbremsning. HELT strøken over, HELT strøken under. Her er det jeg vet må byttes: - Høyre styrestag foran er gammelt og slitt Det jeg i grunn lurer på er om dette styrestaget kan forårsake dette, har ikke vært borti at styrestag utgjør vibrasjon ved bremsing før. Hvis det er helt gåent burde den vel rista litt jevnt over? Bah, tips mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Skjeive bremseskiver? Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 Har vært inne på tanken, såklart! Vet jo at E39 har en tendens til å spise bremseskiver. MEN! Hvorfor... hvorfor rister det ikke når jeg bremser i høy fart da? Det er i mine øyne ikke logisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Fordi "frekvensen" på ristinga øker betraktlig, og derfor vil du ikke merke de, de må være på rette "frekvensen" for at vibrasjonene skal forplande seg. Sent from my dildo using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 Du sier noe, og det er ingen hemmelighet at 50mph er det "kritiske" punkt på E39. Jaja, nye bremseskiver it is. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Du kan ogsa ta de av eller sette opp et måleur så du får målt om de er skjeve. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 Tror vi gambler på disse skivene, jeg klarer ikke helt se noe annet foran der som nå skal være defekt. Er vel straks bare skiver jeg ikke har bytta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Sjekka felgene? Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 Har ikke sjekka dem, men ut i fra at bilen kan cruise i 180 uten antydning til vibrasjon så går jeg nesten ut i fra at de skal være gode nok til å klare nedbremsing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2013 Da har jeg bytta bremseskiver og klosser, til ingen nytte. HVORFOR VIBRERER DEN FORBANNA BILEN?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 8, 2013 Share Skrevet Mars 8, 2013 "Nye øvre og nedre bærearmer", er en av dem kasterstag? I så fall, foringene på kasterstag kan skape store vibrasjoner om de er dårlige.. Og regner med det rister i rattet siden du fokuserer på forrstilling osv. Men gåen hovudforing i bakstilling er jo også noe som skaper vibrasjoner, men dog ikke i rattet regner eg med Jeg må også bytte bremser til sommeren, har da hatt skivene i nesten 3 år fra jeg kjøpte bilen, og da var de fortsatt gamle.. Syns ikke det er så ille jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2013 Jepp casterstag er nytt. Bytta også knirkeforingene i dag. Begynner å bli lei av detta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mars 8, 2013 Share Skrevet Mars 8, 2013 Har du sjekka noe så enkelt som at dekk og felg er i balanse? Vet med meg selv at jeg har en tendens til å begynne og feilsøke i den vanskelige enden så er egentlig feilen latterlig enkel. Jeg vil ikke være alene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2013 Ser ut som mine neste steg blir i den "enklere" enden ja. Skal ta hjulstillingskontroll til uka, så da får jeg de til å sjekke felgene også. Kan forøvrig røpe at bilen ble VÆRRE med de nye skivene, så jeg har tydeligvis fått drittskiver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannmester Skrevet Mars 8, 2013 Share Skrevet Mars 8, 2013 eller at de andre skivene hadde tilpasset seg vibreringen... ville sjekka felgene før jeg hadde gjort noe som helst annet... balansere de, koster jo nesten ingenting, eller prøv å sette dekka forran bak og se om det blir neon forandring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå