Gå til innhold

E39 2000 - Vibrasjon - Hastighetsbestemt - Hvanå?

scoot
 Share

Anbefalte innlegg

Jadda, i god BMW-tradisjon sliter jeg med vibrasjon i femserien. Vet ikke hva det er med meg og femmere, men eier jeg en så skal den vibrere, det skal du være sikker på!

Her er status per dags dato:

- Nye øvre og nedre bærearmer, Meyle HD!

- Nye hjullager

Her er problemet:

- Vibrasjon mellom 60-80km/t ved nedbremsning. HELT strøken over, HELT strøken under.

Her er det jeg vet må byttes:

- Høyre styrestag foran er gammelt og slitt

Det jeg i grunn lurer på er om dette styrestaget kan forårsake dette, har ikke vært borti at styrestag utgjør vibrasjon ved bremsing før. Hvis det er helt gåent burde den vel rista litt jevnt over?

Bah, tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tanken, såklart! Vet jo at E39 har en tendens til å spise bremseskiver.

MEN! Hvorfor... hvorfor rister det ikke når jeg bremser i høy fart da? Det er i mine øyne ikke logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nye øvre og nedre bærearmer", er en av dem kasterstag?

I så fall, foringene på kasterstag kan skape store vibrasjoner om de er dårlige.. :)

Og regner med det rister i rattet siden du fokuserer på forrstilling osv. Men gåen hovudforing i bakstilling er jo også noe som skaper vibrasjoner, men dog ikke i rattet regner eg med :P

Jeg må også bytte bremser til sommeren, har da hatt skivene i nesten 3 år fra jeg kjøpte bilen, og da var de fortsatt gamle.. Syns ikke det er så ille jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka noe så enkelt som at dekk og felg er i balanse? Vet med meg selv at jeg har en tendens til å begynne og feilsøke i den vanskelige enden så er egentlig feilen latterlig enkel.

Jeg vil ikke være alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som mine neste steg blir i den "enklere" enden ja.

Skal ta hjulstillingskontroll til uka, så da får jeg de til å sjekke felgene også.

Kan forøvrig røpe at bilen ble VÆRRE med de nye skivene, så jeg har tydeligvis fått drittskiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller at de andre skivene hadde tilpasset seg vibreringen... ville sjekka felgene før jeg hadde gjort noe som helst annet... balansere de, koster jo nesten ingenting, eller prøv å sette dekka forran bak og se om det blir neon forandring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...