rolfi Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Jeg kjøpte en 22kw parafinbrenner tidligere i dag. Begynte å klø parallellt med at varmen steg. Konklusjonen er vel at det ikke er å anbefale. Løsning er en med skorstein. En slik (med rett kw i forhold til størrelsen på rommet), og en eksosslange ut. Problem solved Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 Hva er prisen på din? Sett at de med eksospipe ofte koster en del kontra eksos ut sammen med varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Jeg klødde i øynene pga eksos. Jeg handler mye i den aktuelle butikken gjennom jobben, så regner med at det blir en grei løsning på problemet. Men garasjen lukter drit enda.. Satt opp begge portene nå for å få litt mer gjennomtrekk.. Tja, man kan velge en varmer som står i stil til størrelsen på rommet, men jeg tenker heller å bruke 5-10000 som kan varme 200kvm, i en 40kvm garasje. Da er det jo varmt i garasjen på samme tid som man normalt sett hadde begynt å fryse.. Garasjen min er ikke isolert, så må jo fyre litt ekstra for kråkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Problemet med byggvarmer er at man får en kjapp stigning i temperatur, i vinterhalvåret betyr det at alt av stål blir vått av kondens. Har man da litt utstyr som knekker, dreiebenk, fres, o.l får man fort problemer med rust. For ikke å snakke om dersom man holder på med større karosserijobber. Varmer med uttak for eksos bør være minimumskrav dersom man må bruke det daglig. Varmepumpe ble løsningen her i gården, er kanskje for mange ei invistering, men i ett verksted "må" man ha en stabil grunnvarme hele døgnet, og da blir nok dette det enkleste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Jeg også varmer med strøm, gjort det i 3 år nå. Kan ikke se at noe annet er bedre/billigere. Merker ikke mye på utgiftene at jeg må ha på varme i garasjen på vinteren. Parafin, diesel og gass koster jo en god del, i tilegg går det noen tusenlapper i en form av byggvarmer. Strøm er jo nesten gratis på sommeren, så er jo bare å lese av litt ekstra da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Jeg også varmer med strøm, gjort det i 3 år nå.Kan ikke se at noe annet er bedre/billigere. Merker ikke mye på utgiftene at jeg må ha på varme i garasjen på vinteren. Parafin, diesel og gass koster jo en god del, i tilegg går det noen tusenlapper i en form av byggvarmer. Strøm er jo nesten gratis på sommeren, så er jo bare å lese av litt ekstra da Hvordan elektrisk ovn bruker du da a? Stor garasje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Ikke så stor garasje, er 38 kvm. Isolerte vegger og tak men ikke porter. Bruker vifteovn på 2 kw og en på 3 kw over termostat. Ligger på 10-12 grader som regel, øker til ca 16-18 grader om jeg tar en helg i garasjen. Skal støpe om gulv og da blir det nok vannrør med vedfyring samt varmekolbe til vedlikeholdsvarme. Gjør man litt selv blir kostnaden omtrent lik som en skikkelig varmepumpe. ( sett bort ifra støping) Varmt gulv i garasjen hadde vært utrolig deilig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mars 17, 2013 Share Skrevet Mars 17, 2013 Jeg klødde i øynene pga eksos. Jeg handler mye i den aktuelle butikken gjennom jobben, så regner med at det blir en grei løsning på problemet. Men garasjen lukter drit enda.. Satt opp begge portene nå for å få litt mer gjennomtrekk..Tja, man kan velge en varmer som står i stil til størrelsen på rommet, men jeg tenker heller å bruke 5-10000 som kan varme 200kvm, i en 40kvm garasje. Da er det jo varmt i garasjen på samme tid som man normalt sett hadde begynt å fryse.. Garasjen min er ikke isolert, så må jo fyre litt ekstra for kråkene. Problemet er at det vil bli umenneskelig varmt, om den ikke skrus på og av og på og av hele tiden. I tillegg bråker en stor varmer som oftest mye mer enn en mindre. Når min står på, kan man nesten ikke prate i nærheten. Etter den er skrudd av, tar det typisk 10 min før det er kaldt igjen og man på skru på varmen på nytt. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg aldri kjøpt en så stor varmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Mars 17, 2013 Share Skrevet Mars 17, 2013 Før jeg fikk strøm i min nye garasje brukte jeg en liten gassvarmer med termostat. Det fungerte helt greit. Sent from my HTC One S using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå