Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår, men jeg syns det er rart at mellom vær gang jeg har byttet bremseskivene har probemet forsvinnet. Men kommer tilbake etter noen måneder.

Problemet med kast i skivene mine begynet etter at en kalipper hadde låst seg, og skapte mye varme. Har byttet skiver, kalipper og klosser etter dette uhellet. Men kan det ha noe og si på disse bærearmene? Må man bytte hele bærearmene eller får man kjøpt egene foringere til disse?

Skrevet

Neida, får kjøpt de foringene uten bærearm, noen anbefaler poly foringer men jeg har bare byttet til tilsvarende orginal. Jeg fant ut det lønte seg å bare bytte alt i forstillingen ala noe slikt http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... orstilling . Dette da det koster litt viss du skal kjøpe en og en del hver gang noe ryker i forstillingen og for å ta hjulstillingen på nytt hver gang du bytter noe forstillingsdeler.

Om disse foringene kan ryke pga varmgang tror jeg ikke, men kan tenke meg foringene, bærearmer, styreledd osv blir fortere slitt pga vibrasjoner høres ikke usannsynlig ut.

• 3 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg hatt bilen på verksted og sjekket om det var dårlige foringer. Alt så veldig bra ut! Men det var kommet kast i skivene igjen!! Jeg har tenkt og bytte merke på dem denne gangen da. Men jeg lurer, kan grunnet til at jeg har fått kast i skivene 2 ganger ha med at jeg har forskjellige merker på kaliperene? At dem ikke gir like mye kraft og dermed lager kast? Virker litt rar om det skal være det, ville tro bilen ristet mye mer da... Noen idere?? :D

Skrevet

Har opplevd det selv. Da hadde mekanikeren gjort en dritt jobb. Vaska ikke skivene(!)

Skivene innholder fettaktig middel som skal sørge for å ikke ruste under transport etc.

Kast kan oppstå på grunn av fett på belegg og skive.

Skrevet
Jeg bare håper inn i samtelene her,

Jeg har et lignede problem på min bil også. Har nylig byttet skivene for andre gang, med problemere med at det var kast i dem. Men å er det bare et svak risting ved nedbremsing fra hastigheter på over 60km. Er det skivene igjen da som har kast eller er det dårlige foringere en plass. Har nylig byttet indre stab foringere. Det er i hværtfall ikke så gale som i den videoen som var linket til.

Takker for svar:)

gjort det samme som deg med min, endte med å skifte bærearmer ( jeg hadde også ett dårlig indre ledd på tannstanga venstre side) byttet- Og nå er ting hyggelig igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...