Eriksen_77 Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Jeg har en BMW 320 dat e46, når jeg trykker inn bremsepedalen litt når jeg kjører, blir det bevegelse i rattet. Merker ingenting på bremsepedalen, merker heller ikke noe når jeg bremser hardt. Noen som vet hva dette kan være?
kriss66 Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Er nok kast i skivene. Hadde selv dette, var kun ved nedbremsing.
JMossige Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Bevegelse i rattet som i vibrering, eller drar den til en side? Har du sjekket lufttrykk på hjul?
Eriksen_77 Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Skrevet Mars 10, 2013 Er nok kast i skivene. Hadde selv dette, var kun ved nedbremsing. Hvis det hadde vært kast i skivene, ville jeg ikke kjent det i bremsepedalen da?
Robin L Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 sjekk casterstag for slakke. kan være litt vrient å kjenne slakke i de men
Fisher Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Nei du ville ikke kjent det i bremsepedalen. Bremsepedalen er et hydraulisk system å fungerer ikke som direkte overføring fra bremsene slik du tenker. Det er kast i skivene/evt dårlige kasterstagforing. FIkk det på nye bremser på min. Forsvant etter jeg bytta over til powerflex i kaster og stab. Btw Vil ikke anbefale å gjøre det om du ønsker maks komfort. Ved dårlig vei (vaskebrett) får du slagene tilbake i rattet. FOrferdelig irriterende når kommunen fan ikke klarer å brøyte skikkelig. Men ved sommerføre en herlig sport kjørekomfor da du ikke får noe sporing på forhjulene. =) Min erfaring i alle fall. Men kasterstag er "svake" foringer som ofte er for slakke.. Kjøp LMM eller orginal fra gs. Aldri febi da jeg har hørt disse mister den lille tettheten raskt som gjør de "slakke" igjenn. Men det er min erfaring. Ikke vits å kødde me kvaliteten på deler som er kjent for å være "svake" Btw. Bmw sier de tester disse ved å bremse å ser på fleks på dekkene (Fram, bak) men da må man jo ha et utgangspunkt så man vet om det er mye eller lite. Både den gamle e36 og den nye e39en min syns jeg flekser mye uansett på disse.
scoot Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 sjekk casterstag for slakke. kan være litt vrient å kjenne slakke i de men e46 har vel ikke casterstag, så det skal vel godt gjøres! Tipper skiver eller den indre foringen på bærebroa. ( Den indre foringen er like greit å bytte ut med powerflex skal du først bytte! )
Fisher Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Haha.. Beklager.. Skrev på en annen som var 5serie Nei den indre foringen som du snakker om er jo (kasterforinga) eller foringen som gjør samme jobben som kasterstaget om du vil. powerflex vil gjore bilen mere sportsligere men også ta av mindre for hull i veibanen osv.. Ikke noe voldsomt merkbart. men litt kjenner du
scoot Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Det er sant, powerflex vil gjøre bilen litt mindre behagelig. Men til gjengjeld varer den en hel haug mye lengre enn det originale gummiopplegget, samt den er griseenkel og montere
glue Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 holder en knapp på yttre bærekule foran, som vil si at det er enklest å bytte hele bærearmen/ eller begge
warg Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Tipper skiver eller den indre foringen på bærebroa. ( Den indre foringen er like greit å bytte ut med powerflex skal du først bytte! ) Tenkte akkurat det samme, sjekk den indre foringen da disse har en tendens til å få bilen til å riste ved nedbremsing.
KalleCow Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Jeg bare håper inn i samtelene her, Jeg har et lignede problem på min bil også. Har nylig byttet skivene for andre gang, med problemere med at det var kast i dem. Men å er det bare et svak risting ved nedbremsing fra hastigheter på over 60km. Er det skivene igjen da som har kast eller er det dårlige foringere en plass. Har nylig byttet indre stab foringere. Det er i hværtfall ikke så gale som i den videoen som var linket til. Takker for svar:)
warg Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Videoen jeg linka er vell egentlig ett ekstremeksempel på totalt havarerte foringer, linka den egentlig bare for å poengtere hva som skjer med dårlige indre foringer på bærearm. Det kan høres ut som du har ett begynnende problem med disse foringene da disse blir nærmest regnet som slitedel. Tror aldri jeg har byttet bremser pga kast, så tror ikke det er veldig vanlig. Som oftest når bremseskivene har fått kast har det sammenheng med overdreven varme eller yte skader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå