Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en BMW 320 dat e46, når jeg trykker inn bremsepedalen litt når jeg kjører, blir det bevegelse i rattet. Merker ingenting på bremsepedalen, merker heller ikke noe når jeg bremser hardt. Noen som vet hva dette kan være?

Skrevet

Nei du ville ikke kjent det i bremsepedalen. Bremsepedalen er et hydraulisk system å fungerer ikke som direkte overføring fra bremsene slik du tenker.

Det er kast i skivene/evt dårlige kasterstagforing. FIkk det på nye bremser på min. Forsvant etter jeg bytta over til powerflex i kaster og stab.

Btw Vil ikke anbefale å gjøre det om du ønsker maks komfort. Ved dårlig vei (vaskebrett) får du slagene tilbake i rattet. FOrferdelig irriterende når kommunen fan ikke klarer å brøyte skikkelig. Men ved sommerføre en herlig sport kjørekomfor da du ikke får noe sporing på forhjulene. =) Min erfaring i alle fall.

Men kasterstag er "svake" foringer som ofte er for slakke.. Kjøp LMM eller orginal fra gs. Aldri febi da jeg har hørt disse mister den lille tettheten raskt som gjør de "slakke" igjenn. Men det er min erfaring. Ikke vits å kødde me kvaliteten på deler som er kjent for å være "svake"

Btw. Bmw sier de tester disse ved å bremse å ser på fleks på dekkene (Fram, bak) men da må man jo ha et utgangspunkt så man vet om det er mye eller lite. Både den gamle e36 og den nye e39en min syns jeg flekser mye uansett på disse.

Skrevet
sjekk casterstag for slakke. kan være litt vrient å kjenne slakke i de men

e46 har vel ikke casterstag, så det skal vel godt gjøres!

Tipper skiver eller den indre foringen på bærebroa. ( Den indre foringen er like greit å bytte ut med powerflex skal du først bytte! )

Skrevet

Haha.. Beklager.. Skrev på en annen som var 5serie :P

Nei den indre foringen som du snakker om er jo (kasterforinga) eller foringen som gjør samme jobben som kasterstaget om du vil.

powerflex vil gjore bilen mere sportsligere men også ta av mindre for hull i veibanen osv.. Ikke noe voldsomt merkbart. men litt kjenner du :)

Skrevet

Det er sant, powerflex vil gjøre bilen litt mindre behagelig. Men til gjengjeld varer den en hel haug mye lengre enn det originale gummiopplegget, samt den er griseenkel og montere :)

Skrevet

holder en knapp på yttre bærekule foran, som vil si at det er enklest å bytte hele bærearmen/ eller begge

Skrevet
Tipper skiver eller den indre foringen på bærebroa. ( Den indre foringen er like greit å bytte ut med powerflex skal du først bytte! )

Tenkte akkurat det samme, sjekk den indre foringen da disse har en tendens til å få bilen til å riste ved nedbremsing.

Skrevet

Jeg bare håper inn i samtelene her,

Jeg har et lignede problem på min bil også. Har nylig byttet skivene for andre gang, med problemere med at det var kast i dem. Men å er det bare et svak risting ved nedbremsing fra hastigheter på over 60km. Er det skivene igjen da som har kast eller er det dårlige foringere en plass. Har nylig byttet indre stab foringere. Det er i hværtfall ikke så gale som i den videoen som var linket til.

Takker for svar:)

Skrevet

Videoen jeg linka er vell egentlig ett ekstremeksempel på totalt havarerte foringer, linka den egentlig bare for å poengtere hva som skjer med dårlige indre foringer på bærearm. Det kan høres ut som du har ett begynnende problem med disse foringene da disse blir nærmest regnet som slitedel. Tror aldri jeg har byttet bremser pga kast, så tror ikke det er veldig vanlig. Som oftest når bremseskivene har fått kast har det sammenheng med overdreven varme eller yte skader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...