viggo E34 Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Skrevet Mai 28, 2013 Er ikke bolt on nei, må bytte clutchhus med originalkassa. Litt modding me mellomaxel å måtte lage nytt girkasse oppheng
viggo E34 Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Skrevet Mai 28, 2013 Da ble bremsing avlyst... Fikk litt lett fusking før helga, som utviklet seg å ble værre, før den fikk litt røff gange å gikk på bare 5 sylindre, bestilte nye plugger å begynte med demontering av dem gamle pluggene, for lettere tilgang plukket jeg unna coilpakken. La merke til at ene pluggen var ganske fuktig, ettersom fuskinga kom litt gradvis før den den ikke ville gå på alle 6 å hadde litt uryddig gange, tenkte jeg jeg kunne plukke av toppdekset å ta en titt. Plukket av toppdekselet for å inspisere, da ser jeg dette 2knekte vippearmer... Så da spør man seg selv, Skal man bare bytte vippearmene? Eller kjøre på me total overhaling å smidd innmat å full pakke?....
viggo E34 Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Skrevet Juni 25, 2013 Noen som har noe erfaring med VACmotorsport?
viggo E34 Skrevet Desember 9, 2013 Forfatter Skrevet Desember 9, 2013 Må vell ta en liten oppdatering her Da er bilen oppe å går gjenn, ble hd vipper å cooperring topppakning fra ppf Gikk litt surt men har stått lenge med nestn Tom tank så er nokk kondens å gammel bensin som er problemet,så når man kommer hjem fra jobb på onsdag blir det å få lufta bilen gjenn hærlig
viggo E34 Skrevet Desember 9, 2013 Forfatter Skrevet Desember 9, 2013 Hadde ikke flere bilder på tabletten men kommer Bøen reagerte på dette 1
viggo E34 Skrevet Januar 1, 2014 Forfatter Skrevet Januar 1, 2014 Liten update gjenn da. Kom hjem fra jobben å prøvde å starte bilen men utn hell... Fant ut at det ikke var rart bilen gikk surt å ikke var helt med. Var jeg som hadde bommet på 2 av vakumslangene... Fikk koblet om dette å festet triggersensoren som jeg også fant ut var litt løs da jeg lette feil... Bilen startet fortsatt ikke, tok ut pluggene som var fulle av bensin å rengjorde dem, startet deretter med en gang
viggo E34 Skrevet Januar 1, 2014 Forfatter Skrevet Januar 1, 2014 Fikk å kjøpt nytt termostathus å lokk så det ser litt bedre ut Bilen funker knaill
viggo E34 Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Skrevet Januar 24, 2014 Noen som har peiling på om denne er noe man kanskje kan bruke heller enn 765 med 4pucka sinter? http://store.uucmotorwerks.com/mobile/twin-disk-flywheelclutch-package-for-e36-3-seriesm3mz3-and-z3-e34-525i-p1193.aspx
stig. Skrevet Januar 24, 2014 Skrevet Januar 24, 2014 Noen som har peiling på om denne er noe man kanskje kan bruke heller enn 765 med 4pucka sinter? http://store.uucmotorwerks.com/mobile/twin-disk-flywheelclutch-package-for-e36-3-seriesm3mz3-and-z3-e34-525i-p1193.aspx hva er gæli med 765 og 4puck sinter, synes ikke det er så ille å kjøre med jeg, har til og med pendla med det,hehe
viggo E34 Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Skrevet Januar 24, 2014 Er fint å kjøre me men savner smidigheten litt når man kjører me henger f.eks tåler nokk ikke mye sluring akkurat...
stig. Skrevet Januar 25, 2014 Skrevet Januar 25, 2014 hehe,sånn ja, nå har ikke jeg ferie kule på min,sa det problemet har ikke jeg,hehe
viggo E34 Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Skrevet Februar 4, 2014 Litn oppdatering her da, har lenge syntes oljetrykket har vært drygent lavt, ved driftvarm motortemp ligger den på ca 0,5-0,6bar på tomgang, men fant på nettet at dette (0,5-1,5bar) var normalt oljetrykk på m30... Høres nå veldig lavt ut men... Men synes i senere tid den også bruker drygent lang tid på å få oljetrykk, bortimot 10-15sek. Tenkte for meg selv at nå synger oljepumpa på siste værset... Drev å søkte litt på nett hvordan denne kunne evt shimses opp for bedre trykk. Da jeg kom over ett par linker ang en check ventil i oljefilter holderen. http://bimmers.no/topic/763556-lang-tid-f%C3%B8r-oljetrykk-kommer-p%C3%A5-m30/ http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=103046 http://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/OilCanister.htm Titta litt nedi en holder som lå i kjellern etter jeg bytta te en som Var for oljekjøler... Så demonterte jeg lokket å fant ca null olje så tok ut filteret å prøvde å trykke ned ventilene i bunn å ganske riktig, den nedre ventilen var ganske så slapp... :/
viggo E34 Skrevet Februar 5, 2014 Forfatter Skrevet Februar 5, 2014 Denne ventilen som var slapp så oljen renner tilbake!
viggo E34 Skrevet Februar 11, 2014 Forfatter Skrevet Februar 11, 2014 Planen videre nå er plukke ut oljepumpa å sjekke denne... Har en delemotor liggende som jeg har plukket ut pumpa i, bare for å se, denne virker nå å være i grei stand men var en skrue som hadde skrudd seg ut å lå i bunnpanna... Blir spennende å plukke ned bunnpanne å pumpe med motor i bilen men det skal vel gå Her blir det nokk å bytte til denne pumpa fra reservemotoren da denne ser ok ut, men vi får se hvordan den som står i ser ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå