Mosconi Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 Hei Skal kjøpe meg BMW E30 M3 til rundt 200 000kr og da mangler jeg 170 000kr Har spurt i Sparebank1 og de fikk jeg ikke av siden jeg ikke har noen til og være kausjonist. Pant i bilen går heller ikke... + terra som jeg bruker til forsikring vil ikke forsikre BMW M3 for de er for skjeldene...... wtf! Så da trenger jeg forbrukslån, er det noen som vet om en bra deal? MÅÅ HAAA M3 ::::::::Edit::::::::: Glemte og si at jeg er bare 20 år så har ikke mulighet til og låne fra plasser med 23 og 25 aldersgrense. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 har jo santander, men er forbrukslån så veldig billige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 Forbrukslån og billig går ikke i samme setning. Har du kun 15% egenkapital til en sånn type bil så vil jeg anbefale deg å legge hele greien på is. Den blir neppe billig for deg å forsikre heller. Men det var neppe svaret du ville ha. (for å hjelpe deg litt så lurer jeg på om ikke bank norwegian låner til personer under 23) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 Personlig syns jeg dette høres utrolig lurt ut! Som 20 åring med 30 000,- er nok det smarteste å ta opp lån på 170 000,- pluss penger til forsikring O.l som nok også er billig Mtp at du er 20 årig MÅÅ HAAA M3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mosconi Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2013 Har 50k som jeg skal bruke av egene penger så vil ta 170k for og ha litt ekstra.. så har ca 25% egenkapital. Forsikring har jeg sjekket og det var rundt 10k i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 Hvilket selskap har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 Jaja, ungdom nå tildags unner seg luksus, helt ærlig talt, et forbrukslån er ikke spesielt lurt med tanke på bil.. Tenk deg at du bulker litt/noe går istykker så bilen blir stående. Selger du den med enormt tap sitter du igjen med et lån med merkbar størrelse, blir den stående, betaler du på et lån på en bil du ikke får brukt. Jeg ville tenkt meg om både 2 og 3 ganger før du gjør dette dristige stuntet for å få drømmebilen. Er selv 22år, har lyst på det ene og det andre, men jeg veit jo selv at jeg ikke har råd til det nå, det får vente til jeg har kommet i midtlivskrisa! Hvor jeg faktisk kan kose meg med en slik type bil uten å betale store månedlige avdrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 10k på e30 m3??? Hvilket forsikringsselskap bruker du?? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mosconi Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2013 Hørt at andre folk på min alder fikk forsikring på 10k av gjensidige. (har bygd bonus siden jeg var 18) Dette blir ikke en førstebil bare så dere vet det, har hatt mange biler opp mellom åra og kosta på de mye.. Planen er og betale lånet på 3 år noe som blir rundt 5-6k i måneden og ender opp på rundt 200k ferdig betalt. Tjener 17k uten overtid i måneden som lærling og har ingen andre utgifter untat forsikring på 1 volvo 740. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 Kan du avse 5-6k/mnd, så hva med å spare 5k pr mnd i 2-3 år i stedet? Da vil du ha 120-180k på bok, og kan kjøpe deg E30 M3 med langt bedre samvittighet. Jeg forstår at det klør om du har kommet over en perle, men det der blir bare en svær økonomisk blemme. Og at det ikke er førstebilen er jo irrelevant. Skader og havari kan du få likevel. Dumt å sitte med vrak OG dyrt forbrukslån. Eneste formildende omstendighet er at disse bilene holder seg i pris om du tar vare på de. Hva om du skal på boligmarkedet ila de neste 3 årene? Da får de 17k plutselig bein å gå på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 E30 M3 virker ikke veldig dyr å forsikre hos Gjensidige (5200,- med full kasko for meg med 70% bonus), men når det gjelder lån ville jeg heller spart så mye du klarer i ett år. Da burde du nok ikke være så veldig langt unna å kunne cashe ut bilen. Forbrukslån er og kommer aldri til å bli billig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 Lukter luksusfellen her! Begynner å lure viss du får forsikring til 10 k med full kasko som 20 åring.. Eg har 50% bonus og er 21 år prøvde å forsikre M5 en på meg å eg fikk beskjed om å legge på. Du bør heller tenke på å komme deg inn i boligmarkedet som Cosmo nevner, har du forbrukslån kan du bare glømme boliglån så ung som du er. Du bør faktisk legge planene på is å spare til du kan kjøpe deg en M3. Eg fikk kun bolig lån som 20 åring pga at eg hadde 20% i egenkapital, ellers kunne eg bare drømt om det. Eg MÅ bare ha E90 M3, men eg valgte å kjøpe en billigere M5 for å sleppe lån til bil.. Tenk nøye igjennom det før du kjøper M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mosconi Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2013 Klarte fint og betale hele lånet sist gang jeg tokk lån på de 2 siste bilene mine har ikke tapa ei krone. Bolig har jeg prøvd og fåt men funker ikke med de prisene som er nå. og har ikke kausjonist med det første. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 Ville vertfall dobbelsjekka 4 ganger og fått skriftelig tilbud fra forsikringsselskapet på pris før jeg handla! Så du ikke blir stående med en bil du ikke har råd og forsikre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 Har du ikkje tapt 1 kr på biler? Nei det funker ikkje med prisene som er nå? Men trur du dei blir så mye bedre ? Det lureste hadde vert å begynnt å spart til hus med en gang. Men eg forstår jo du vil ha M3 hvem vil ikkje det? Men forbrukslån er vel 13-20% i rente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå