Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir enda fetere til våren. Knoskar her på forumet skal bestille nye kanter til acs rennsport felgene så blir det å bestille nye 4" kanter til bakfelgene mine og bruke de gamle 3,5" kantene foran :))

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

• 3 weeks later...
Skrevet

Nå er bilen på veien igjen, Nå er forstillinga strøøøken :D Fått på ny M5 styresnekke, nytt paralellstag og endeledd samt stramma den 32mm muttern på rattstammen så nå er den meget tight og fin! Men er fortsatt bittelitt dødgang, kan hende jeg ikke har stramma snekka nok, men leste også på ett annet forum om en som gjorde det samme som meg og hadde fortsatt litt slakk, med han så kom den seg med nye servopumpe, den er også litt tyngre på rattet da M5 snekka skal egentlig ha M5 servopumpe også. Hva tror dere?

desverre jævlig dårlig med bilder, skal prøve å ta noen i morgen når jeg får vaska den :)

Skrevet

Hvis det er stramming på snekka skal man jekke opp bilen foran sånn at du får hjulene i lufta, og justere uten motstand. Strammer du for mye forsvinner selvopprettinga, og DA blir bilen jævlig å kjøre da..

Skrevet

Ja veit godt hvordan jeg strammer snekka, er mest det med servopumpa jeg lurer på, Merka godt når bilen sto å gikk, att jeg fikk enda mere slakk når jeg skrudde den av, det er jo normalt med snekke selvfølgelig, men kan det hende att servopumpa mi er såpass lei av 370,000km at den ikke klarer å levere nok trykk til at den fjerner slakka helt?

Skrevet

Ingenting er som å få vekk dødgangbakterien,da blir den god og kjøre:).

Skal selv til med snekkebytte etterhvert da det er noe dødgang ute og går.

Men før jeg begynner ,skal jeg få en mekaniker til å gå over hele forstillingen for å se ol det er noe mer som må byttes.

Men hvordan går det med lappen,er den i boks snart igjen?

Skrevet

Trenger ingen mekaniker til å gå over forstillinga. Bare se og kjenn på endeledda, du kjenner med en gang når de er slakk i, kasterstag og bærebru foringer er uansett stoooor fordel å bytte til poly, eventuelt 850 bærebruer og 750i/M5 kasterstag foringer da de originale er alt for slappe. 

ang. snekkebytte er det også fordel å bruke M5 styresnekke, litt kortere utveksling så man slipper å ratte så mye :) kjøp også ny hjelpesnekke :)

Lappen får jeg tilbake rundt den 20. januar :)

Skrevet

Nei,kan sjekke det selv men i og med min beste kompis er mekaniker,så får han ta en titt.Ja hjelpesnekka vil og bli byttet.

Ok ,da fikk jeg noen råd angående casterstag osv.

Styresnekka jeg har fått tak i,er orginal.Det holder lenge for meg.:)

Du vet jeg trenger ikke noe kortere ratt utslag på den kjøringen jeg hilder på med.:)

Men uansett takk for rådene.

Så e32 forstillingsdeler passer overrens?

Blir godt med forsinket julegave i Januar tenker jeg da.;)

Skrevet

Ja det meste passer overens. Er ikke helt sikker om ALT passer. Men tør påstå at alt av foringer passer overens. M5 kasterforinger har mye mere gummi og er mye tightere og 750 har oljefylte foringer for komforten sin del. 850 bærebruforinger er sfæriske eller hva det heter. Google it.. Har poly selv og er storfornøyd med de. Også slipper man presse for å montere de

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...