Gå til innhold

Vegardb17's E34 535i


Vegardb17
 Share

Anbefalte innlegg

Parkert i garasja og venter på ny dynamo, skal skifte noen småsvidde bensinslanger og fikse en oljelekkasje før den kommer på veien igjen

20141014_171232.jpg

rotbolet :D mangler ledningsdekselet fordi bankesensoren(?) var litt for svidd i sist brann så den må ligge heeeelt perfekt for at bilen skal gå, bøyer jeg på den stopper den :P litt lyst å skjemme vekk motorrommet litt med å kjøpe ny spylervæsketank og ekspanstank for å freshe det opp litt, også tenkte jeg å kjøpe dekslene foran lyktene slik at kaldluft trakta til dynamoen og luftfilteret får funksjonen de er ment til og kjøpe litt div plastmuttere og klips for å få festa alt som ligger litt løst inni der.

20141014_171244.jpg

20141014_171532.jpg
 

og ett bilde av arbeidshesten: 740GL B230F 116hk litt opphora med klistremerker og 3 runder for lite på fjærene rundt om :) ikke akkurat en komfy bil xD planer om ett budsjett turbo bygg og montere gamlefronten og bakenden

20141014_171457.jpg

20141014_171512.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å skjemme ut e34 litt.

Små ting gjør store ting utseendemessig.

Ja enn skal aldri undervurdere en Volvo.De kan du få til gå jækla bra med et rimelig budsjett.

Har selv vært med biler som er spreke som har blitt sååå grusa av en 240 eller 740 Turbo.

Det er litt stilig synes jeg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne har Bosch LH 2,4 orginalt så det gjør montering av turbo en ganske smal sak, bare å hive motor nedi med en bedre clutch og chippa hjerne og stille på passe ladetrykk så tipper jeg en har rundt 200hk for rundt 5k, har allerede forsterka momentstag og sperrediff så slipper jeg å tenke på det også! spinner rundinger latterlig lett mtp 116hk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

denne bilen har tydeligvis bestemt seg for å bo i garasja :P fikset dynamo her om dagen og kjørte ca 1km så stoppet den.. problemer med veivsensor eller noe... skal låne en med en kompis for å være sikker før jeg bestiller noe nytt! koster jo 1500 for ett sett pluggledninger(med sensoren) og 500 for veivsensor... jævlig kjipt å bestille nytt når begge deler var nytt for under 1000km siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne bilen har tydeligvis bestemt seg for å bo i garasja :P fikset dynamo her om dagen og kjørte ca 1km så stoppet den.. problemer med veivsensor eller noe... skal låne en med en kompis for å være sikker før jeg bestiller noe nytt! koster jo 1500 for ett sett pluggledninger(med sensoren) og 500 for veivsensor... jævlig kjipt å bestille nytt når begge deler var nytt for under 1000km siden

 

Kjedelig,veldig kjedelig.

Det virker som at enten går disse bilene i et eller så er det stadig et eller annet.:(.

Og som du skriver ,kjedelig å bruke penger på noe som kanskje ikke er feilen.Men godt du har Volvoen,den svikter vel ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig like meg og deg når det gjelder tåmodighet og 535 :)....

Jeg har til tider vært så forbannet når jeg har holdt på at jeg kunne revne.

Men når ting er iorden på den,du og du å deilig...:).

Så Vegard,med din kompetanse på 535i fronten ,så er det nok ikke lenge før der går en sort senka e34 som banker turtall og røyklegger den flotte naturen der du bor :):).

Men ja ,er piss å bruke penger på sånn som du har kjøpt ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...