Gå til innhold

'02 BMW M5 E39 Individual- AC Schnitzer DFC - Nye bilder!!


Anbefalte innlegg

Etter å ha opplevd hvor fantastisk moro disse bilene faktisk er, så sendte jeg nok en gang min kollega ned til Tyskland for å hente opp enda en M5 E39. Også denne gangen gikk valget på facelift-modellen, nå med kun 110.000 km på telleren. To tidligere eiere virker til å ha passet svært godt på bilen, og det virker omtrent som at det kun har vært fører som har fått lov til å komme inn i bilen, resten av setene ser ubrukte ut!

Før nedreise fikk vi gjennomkontrollert bilen først hos Dekra (tilsvarende norske NAF) for så å kjøre full storservice med bytte av tannstang grunnet lekkasje.

Bilen oppfylte våre krav, penger ble sendt og det var ikke lenge før vi var på tur hjemover. Og for en bil!

Litt mer detaljer om bilen:

Farge: 379 – BMW Individual – Blue Velvet metallic

Interiør: Z1XX – BMW Individual – Utvidet Nappaskinn av farge Blå

210 - Dynamisk stabilitetskontroll

216 - Servotronic

249 - Multifunksjonsratt

261 - Sideairbags for bakre passasjerer

265 - Dekktrykkontroll (RDC)

302 - Alarmsystem

354 - Frontrute med grønntonet overfelt

403 - Elektrisk soltak

423 - Velour fotmatter

428 - Varselstrekant og førstehjelpsskrin

430 - Automatisk avblendbare inner- og ytterspeil

441 - Røkepakke (denne er demontert til fordel for AC Schnitzer understell)

464 - Skipose

459 - Elektriske seter, med memory

473 - Midtarmlene foran

488 - Korsryggstøtte, elektrisk

494 - Oppvarmbare forseter

500 - Spylersystem for hovedlys

508 - Parkeringssensore foran og bak

520 - Tåkelys

521 - Regnsensor

522 - Xenonlykter

534 - Elektronisk klimaanlegg

555 - Kjørekomputer

602 - Monitor med TV-mottak (analog – virker ikke lengre i Norge)

609 - Navigasjonsystem av type Professional

612 - BMW Assist

620 - Stemmestyring

632 - Forberedelse for mobiltelefon

672 - CD-Veksler

710 - M Sportsratt

752 - BMW Individual – High End audio system

761 - BMW Individual – Soltonede bakruter, fra B-stolpen og bakover

775 - BMW Individual – Sort taktrekk

785 - Hvite blinklys

Ettermontert:

- AC Schnitzer Damper Force Control (DFC) Suspension

- Oppjustering av fartssperre, fra 250 til 305 km/t

Her er nye bilder tatt av oss I Norge:

3s8cl1t7twudh03ctdu1.jpg

ooch2a1tfv7oej6im2nf.jpg

qfmjh152gmv9ixfd8lrq.jpg

e0nzmoqlapaxbrb9pllg.jpg

91qfk3snuf63b7hbt1es.jpg

6qcomjgpmwpacg01lbe9.jpg

fvf7sjs88mkl93g6e6bs.jpg

jw03tremiqb61u91hxsd.jpg

z09i9a1mx7n0gfds9rmv.jpg

3uixwuqvo815x70y0rv1.jpg

68xn8x0hydmd8wipnbcu.jpg

bkpemys8urzfd1qq9wey.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fun-facts om dette understellet:

Tilbake I 2002 så ble det gjennomført en svært grundig test og sammenligning mellom original BMW M5 E39, en tilsvarende bil med påmontert understell fra KW - variant III og dette ACS DFC . Prisen for KW's alternativ var den gang 4084 DEM, mens AC Schnitzer forlangte hele 7779 DEM, da uten montering...!

De ble alle tre testet rundt Nürburgring, og det kommer vel ikke som et sjokk at bilen med ACS DFC var raskest. Men det som er litt oppsiktsvekkende, er diverse fartsmålinger underveis i løypa, her kommer en liten oversikt over målte hastigheter:

Quiddelbacher Höhe

M5 serie => 164,5

M5 with KW => 172,1

M5 with ACS DFC SPORT => 168,2

M5 with ACS DFC INTERMEDIATE => 175,4

M5 with ACS DFC RACE TRACK => 181,0

Schwedenkreuz

M5 serie => 167,7

M5 with KW => 169,8

M5 with ACS DFC SPORT => 170,7

M5 with ACS DFC INTERMEDIATE => 173,1

M5 with ACS DFC RACE TRACK => 184,9

Aremberg

M5 serie => 90,9

M5 with KW => 92,5

M5 with ACS DFC SPORT => 91,6

M5 with ACS DFC INTERMEDIATE => 93,6

M5 with ACS DFC RACE TRACK => 96,2

Wehrseifen

M5 serie => 101,3

M5 with KW => 114,2

M5 with ACS DFC SPORT => 112,3

M5 with ACS DFC INTERMEDIATE => 115,6

M5 with ACS DFC RACE TRACK => 114,3

Eiskurve

M5 serie => 89,2

M5 with KW => 98,3

M5 with ACS DFC SPORT => 98,8

M5 with ACS DFC INTERMEDIATE => 100,4

M5 with ACS DFC RACE TRACK => 100,1

De sammenlignet også komfortgraden:

M5 serie => good

M5 with KW => satisfying

M5 with ACS DFC SPORT => satisfying

M5 with ACS DFC INTERMEDIATE => satisfying

M5 with ACS DFC RACE TRACK => not so good

short bumps

M5 serie => very good

M5 with KW => satisfying

M5 with ACS DFC SPORT => satisfying

M5 with ACS DFC INTERMEDIATE => not so good

M5 with ACS DFC RACE TRACK => not so good

long bumps

M5 serie => good

M5 with KW => good

M5 with ACS DFC SPORT => not so good

M5 with ACS DFC INTERMEDIATE => satisfying

M5 with ACS DFC RACE TRACK => satifying

NB! All info er hentet fra http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=4648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil :D

Spesielt med slikt interiør, ikke mange som har det ;)

Det er et hinsides sprøtt interiør, og jeg var svært delt i min oppfatning av det før beskuelse i levende live. Da passet liksom helheten så godt, at det rett og slett ble stilig. Men ja, det passer ikke til enhver fargekombinasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 M5 er jo på ingen måte noe lettsolgt bil, og begynner å bli gammel. Men samtidig - når man ser hva som har lagt på Finn siste månedene så vil jeg ikke si 399.000,- er noe upris for den bilen. Sprek farge og en veldig grei utstyrsliste(spesielt AC oppsettet) så tror jeg nok det fort kan bli en attraktiv bil for mangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...