Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmmm rart hvis kun m3 ble levert med diffbrems da jeg har en kompis som har en e36 320ia ,en eier før han(gammal gubbe dødsbo)

å den er det diffbrems på.....

å det om at underlaget er likt å du da ikke har problem med at bilen "differ" er vel litt tull,eller så kjører du som ei kråke,hehe,spaker du bilen i 2nd eller 3nd på vinteren også så er det en latterlig stor sjanse for at bilen differ,(såklart har man en sliten diff som klyper litt er odsen får at det spinner på begge hjula MYE større)

hvorfor vil da folk ha diffbrems på en banebil,asfalten er stort sett like tørr på begge sider av veien. er helt ubrukelig å ha det gøy med bakhjulstrekker uten diffbrems,om du ikke er en rundetid fyr da. så det å si at så lenge ikke friksjonsforskjellen er så stor så spinner man på begge hjula er vel tull.

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Sto skrevet i annonse-teksten at differensialen var sveist på de annonsene jeg mener.

http://www.finn.no/38856867

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=37676075

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=39402579

har sett fler.

Angående diff med brems fra fabrikk, må det jo være endel som har.

Tviler på alle som kjøper seg helt ny bmw kun har tenkt å bruke den på sommeren.

Så klart om man sveiser får man sperre på alt fra Toyota til BMW... (alt som har diff)

Nei, det er ingen som har fra fabrikk med untak av M3 Edit: fra og med E46 som blir nevnt..

Hvorfor skal man bare kunne kjøre på sommeren??

En åpen diff spinner jo så klart på begge drivhjul om ikke friksjonensforskjellen er for stor.

E91`n jeg nå kjører er veldig leken og kommer seg lett fram uten at diffen "åpner"

Har du noe antispinn-system da?

Har kjørt noen åpne differ og i verste fall med slak oppoverbakke i lyskryss med saltslaps har det blitt 2 og 3 runder med rødt-grønt før jeg har kommet meg avgårde.

Det sykeste jeg har sett var en audi quattro som sto fast. Dette var jo symbolet på framkommelighet. Men denne måtte ha vært uten antispinn og brems/sperre for den spant bare på annenhvert hjul rund. Den måtte taues løs.

Skrevet
hmmm rart hvis kun m3 ble levert med diffbrems da jeg har en kompis som har en e36 320ia ,en eier før han(gammal gubbe dødsbo)

å det om at underlaget er likt å du da ikke har problem med at bilen "differ" er vel litt tull,eller så kjører du som ei kråke,hehe,spaker du bilen i 2nd eller 3nd på vinteren også så er det en latterlig stor sjanse for at bilen differ,(såklart har man en sliten diff som klyper litt er odsen får at det spinner på begge hjula MYE større)

hvorfor vil da folk ha diffbrems på en banebil,asfalten er stort sett like tørr på begge sider av veien. er helt ubrukelig å ha det gøy med bakhjulstrekker uten diffbrems,om du ikke er en rundetid fyr da. så det å si at så lenge ikke friksjonsforskjellen er så stor så spinner man på begge hjula er vel tull.

Du kan ikke ha kjørt så alt for mye bil???

Både 02`n, E46`n og E91 som er blitt kjørt med de siste to vintrene har da gått på tverr fra Enbakk til Ski uten opphold på natta, (for de som er kjent) uten at diffen åpner.

Spesielt ikke på 3. og 4. gir, da tror jeg faktisk ikke at den noen gang har åpnet.

Det går mer en fort nok da.

Dette er så klart på vinteren.

02` ble kjørt på vinteren på gamlerudskogen, funka knall.

E46`n som hadde litt skyv kunne pendle/sladde på 3. og 4. gir over hele depotsletta på våler uten problemer, denne hadde ikke diffbrems. (vått så klart)

Så rundetid fyrer ønsker ikke diffbrems #-o#-o Nei vel... Eller, jo så klart!

Er helt enig at diff med brems er drit gøy!

På tørr asfalt er jo det et minimum for at en bil skal bli skikkelig morsom, der er åpen kjip.

Men trådstarter får det til å virke helt bak mål i det hele tatt å kjøpe BMW uten brems, mitt poeng var da at da vet man veldig lite av hva som er av differ på nye biler samt at det er lett å leke på vinteren og vått.

Edit; jeg har ikke hat problemer med å komme fram i lyskryss med bakker osv.

Dama hadde litt utfordringer da det er så mye moment i dieselmotor som hun ikke skjønner, men til og med hun kommer seg nå fram over alt med denne. Kjører så så klart med skikkelige dekk! bytter vært 2. år.

Nei, jeg skrur som regel av alt elektronisk faenskap...

Skrevet

skal man drive med puse sladding kan man ha åpen diff,men prøv å ha maks turtall å dra en real grøftesladd å gi gass,så skal du brått se at en diff brems hadde vert ålreit,

jeg har hatt masse biler uten diffbrems/sperre å en ting uansett hva man sier så er en "åpen" diff ganske uforetsigbar,spesielt med S-sladding på rettstrekke å skikkelig griseherjing med grøft å snøfonnesladding.har man en brems eller sveisa diff veit man hvor bilen er,da er det enten så orker den sladden eller ikke,har man en åpen diff kan man få en fin sladd til og begynne med å så blir det litt for bredt å du slakker av å gir gass igjen så spinnern bare på et hjul......

så skal man ha en bil du får brukt skikkelig så er sperre/brems et must.

å en bil med åpen diff går jo på vintern men du dæven å ålreit det er å ha en diffbrems i litt oppoverbakker osv

å jeg er forsåvidt enig at man må ikke ha diffbrems på en bmw, den er faktisk fult kjørbar uten diffbrems, bare mindre morro,hehe

Skrevet

Gjelder bare å ha nok effekt så funker det helt fint med åpen diff på tørt også.. ;)

Har kjørt mye ymse bmwer og såklart er diffbrems å anbefale, men det er ikke et must. Kommer fint fram på vinteren uten sålenge man vet hvordan man kjører bil.. :)

Skrevet

jaja,man kommer fram.

trenger ikke å være rakketforsker for å kjøre bil uten diffbrems på vintern.

men skal man leke seg med bilen så får man på laaaangt nær hatt det så gøy uten diffbrems,som med diffbrems.

Skrevet

Klarer du virkelig ikke å lese forskjell på E36 og E46? :stupid:

Skrevet

Hehe, pusesladding og grøftesladd :-)

Er nok litt uenig med deg, satser man hardt nok føler jeg ikke åpen er noe problem på vinteren.

Med litt mindre hastighet og vinkel kan den åpne litt. Å får du ene dekket langt utenfor veien kan jo det så klart skje. Men har litt for dyre biler nå til at jeg er så mye utti der ;-)

Har en del med effekt å gjøre også som blir nevnt.

Husker en kamerat, fredric aasbø tok diffen på sin supra under et driftng løp. Han hadde med en reserve, men den viste seg å være åpen.

Fikk montert den i pausen og husker jeg ikke feil vant han neste heat, var ikke så mye å si på innsatsen der heller da ;-)

Skrevet
jaja,man kommer fram.

trenger ikke å være rakketforsker for å kjøre bil uten diffbrems på vintern.

men skal man leke seg med bilen så får man på laaaangt nær hatt det så gøy uten diffbrems,som med diffbrems.

Spesielt nå som det er om å gjøre å få saltet når det enda er snø i veien, da får man typisk 3 spor med bra feste og 3 uten like bra feste. #-o

Har sveiset på 02'n og den er blitt veldig forutsigbar på slikt føre :-)

Skrevet
Schmiedmann forhandler quaife...

Koster ikke de skjorta selv om det er til gammel bil?

sent from my microwave using tapatalk

Koster å være kar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...