Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Da har jeg opplevd mitt første motorstopp. Så det starta sånn her, jeg kjørte på motorveien, plutselig dunka det, og bilen stoppa i et sekund og fortsatte som før, bare at giret låste seg i fjerde, og batteri lampa, ABS, ASC og den med ett ! lyste opp. Så jeg stoppa og slo av og på motor og sånt, alt gikk vekk utenom batteri lampa, og når jeg kjørte oppover langs Tusenfryd tunellen, begynte alt av lys i dashbord og bilen generelt og bli svakere, også forsvant det, turtelleren stoppa, farta gikk i null, alt gikk i null, så kom jeg på jobben, og bilen stoppa og ville ikke starte igjen.

Noen som har noen anelser?

Skrevet
Dynamoen?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Det var det første som slo meg. Men har hørt noe om sensorer til bremser, og olje på automatkassa osv.

Skrevet

Noen andre som er sikre på at det er dynamoen, før jeg begynner og ordne og styre?

Hvor mye koster en ny dynamo forresten ?

Skrevet

1800,- kr på Koed, hvis du har en av følgende modeller:

520i M52 Limousine, Touring

523i Limousine, Touring

528i Limousine, Touring

( Må da sende inn din gamle, og 400kr i depositum tror jeg det var )

Skrevet

Du må først måle om dynamoen lader selv om det kan virke som det er feilen,kan også være helt defekt batteri som ikke tar imot strøm,ett multimeter koster lite på biltema og er fullt brukelig.

Skrevet

Tipper dynamo ja. Alle de andre lysene kommer på grunnet strømmangel og dermed får du feil på de også.. ;) Skjedde akkurat samme med min (dog E46).

Skrevet
Du må først måle om dynamoen lader selv om det kan virke som det er feilen,kan også være helt defekt batteri som ikke tar imot strøm,ett multimeter koster lite på biltema og er fullt brukelig.

Kan jo ikke være defekt batteri vis bilen først dør, og 4 timer etterpå får jeg start på den vel?

Skrevet
Er nok dynamo, ja. Vært borti noe liggnende, at den ikke la inn med mindre jeg PESTE på.. Kom hjem vertfall!

Muligens.

Er det noen som har et bilde eller kan ta et bilde som viser viftereima? Fattern har en mistanke om at det kan være reima som har ryki, siden jeg hørte et dunk når det først skjedde, og at det da ikke er dynamoen som er gåen. Blir takknemmelig for bilder, så skal jeg dra og se på bilen i morra :)

Skrevet

Du trenger egentlig ikke bilde, den kan bare settes på en mulig måte. Bare tenk at den skal rundt mest mulig av alle hjul, så går det fint.

Skrevet

Har ikke fått oppdatert noe her om hva som skjedde, men bilen blei satt på Bilia, de kunne ikke gjøre noenting, så fikk lånebil imens, splitter ny Volvo V50 så jeg kom meg til og fra jobb, fikk taua bilen bort på mekonomen (50 meter unna Bilia) dagen etter, de begynte og se på den og dagen etter kl 8 på morran fikk jeg telefon og de sa dynamoen var defekt, de kunne hente ny dynamo i Oslo på dagen og få det fiksa, så jeg blei sjeleglad!

Skrevet

Dyr dynamo fra alle andre plasser enn koed.no er jo rådyrt!

Min dynamo er også gått, men ny regulator så skal det bli andre boller tenker jeg.

Da ble det plutselig bare 1100,- istedenfor 5800,- for en ny.

Dog er så er dynamo på 90A MYE billigere enn 120/150A.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...