Gå til innhold

ALPINA E34 B10 4.6 #023/027 (Luftet bilen)

Share

Anbefalte innlegg

prøvd og sjekke at jorden faktisk jorder, prøv og pip den ut

Hvordan gjør man det? Må man ha noe spesialverktøy?

diodetesteren på multimeteret, sender ut en spenning på 5v, visst den får kontakt med - pinnen vil den pipe.

Var på Jula å kjøpte Multimeter i dag. Når jeg bruker diodetesteren så piper det. Når jeg setter den på 20v for å måle strøm så kommer det opp -11.29. Jeg har ikke peiling på strøm, hva betyr dette ?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du testet jordledning, satt du ene pinnen på multimeter i chassi en plass og den andre på selve jordpinnen som sitter i tåkelyshuset?

og det samme med strømledning.

du kan ha jord og strøm i selve kontakten som skal plugges i tåkelyset, men kan være pinnene inni deksel på tåkelys ikke har god kontakt, har vært borti at pinnene i denne har blitt skjøvet inn og dermed ingen kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du testet jordledning, satt du ene pinnen på multimeter i chassi en plass og den andre på selve jordpinnen som sitter i tåkelyshuset?

og det samme med strømledning.

du kan ha jord og strøm i selve kontakten som skal plugges i tåkelyset, men kan være pinnene inni deksel på tåkelys ikke har god kontakt, har vært borti at pinnene i denne har blitt skjøvet inn og dermed ingen kontakt.

De pinnene som går igjennom plastkoppen er litt løse ja. Men får målt både strøm og jord innenfor. Prøvde også en pinne mot jord/strøm og en mot chassi nå, peip da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...