Gå til innhold

e39 540i vs m5


GSS
 Share

Anbefalte innlegg

Er lysten på en e39, og lysten på m5 er stor. Noe den lenge har vært. Men jeg er også åpen for 540(manuell).

Hvorfor skal jeg velge det ene framfor det andre? Bilen skal være i daglig bruk, sommer som vinter. Show og shine er ikke målet, men heller morro bak rattet. Vil også bruke den på bane på treffene det er mulig gjennom sommeren.

Ulemper med m5 slik jeg ser det er at den er dyr i innkjøp (ser bruktprisene i Norge er på feil plass, de som henter slike fra utlandet og selger tjener nok godt dersom de får det de forlanger).

Jeg antar også at den er dyr i drift. Nå tenker jeg på slitedeler osv, i tillegg til forbruk. Skulle de bli m5 er en ombygget like interessant, men det betinger at det er godkjent.

540 må man koste på ny diff, og sikkert noen kroner i fjører og dempere om den skal ligne m5 i kjøreegenskaper. Jeg vil tro denne også vil gi mye morro, men for en langt mer fornuftig pris.

Ulempen er vel ikke annet enn at jeg har lyst på en m5, og kjenne kraften som ligger i en slik (og den lysten er stor)

Synspunkter og kommentarer?

Andre biler er ikke interessant i dette spørsmålet, og jeg vil ikke "legge i litt til å få en ditt-datt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ihvertfall så heldig å få teste en M5 littegrann...Og for en motor! Den drar helt vilt godt!

Kan ikke tenke meg at en 540i kan være i nærheten av kraft og akserlasjon som M5en, da det skille ganske godt med HK i M5 sin favør.

Dog kan jeg se for meg at en 540i er et svært godt alternaltiv til M5 for de som ikke vil bruke ganske mye mer penger på en M5.

Fordelen med 540 er jo at den kommer i touring, om det betyr noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at de er usammenlignbare, men jeg synes prisen på m5 er merkelig høy (på flere av de som annonseres her til lands). Hovedformålet er daglig bruksbil (nr 2) og LITT banekjøring på sommeren.

Jeg er ikke i tvil om at det er M5 jeg har mest lyst på, og at det helt klart er en bil av en annen verden. Men er det verdt den ganske store prisforskjellen? Det er en gammel bil nå. I tillegg koster alt annet mer, bremser osv. Hvordan er en slik motor som har gått 250000? 300000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gjøre som jeg? Titt litt på alpina B10 på mobile. På alternativ tror jeg vi kan gjøre oss et kupp, evt få en knallfin touring, i tillegg til en bil det ikke går så mange av i landet vårt.

340-370 hk burde være brukbart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er to forskjellig biler å sammenligne... skal du ha sportslig preg, så er M5 bilen, men skal du ha familiecruiser, så er 540 bilen ;) hadde selv 540iat, og jeg kjørte faktisk fra en M5 så :P også m3'r og porscher :P så alt er mulig ;)

nå har jeg RS4 og det er jo ultimat, STV OG V8 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, org mot org er jo 540 kontra M5 to heeelt forskjellige biler, med forskjeller i alle ledd, fra understell, motor, karosseri, interiør, ja stort sett alt... Så der må du bare prøve begge ja :D

Er stolt eier av en E39 M5 selv (org) og kan varmt anbefale den, virker som en meget godt sammenskrudd bil også, blant mange regnet som den best sammenskrudde av alle tidligere M-biler, helt uten knirk og misslyder, prøv en E46 M3 etterpå, så skjønner du fort hva jeg mener :wink:

Ang pris så er det store forskjeller ja, helt oppi 400.000.- for en org M5, og ja det er nok overpris, men husk at dette er en sjelden bil med HØYE kostnader hvis du går for en som er herja med og som er sliten. Så sitter du på en org M5 som er 100% ærlig, så er jo den verdt det dobbelte av en som er sliten og bruktimportert.

Alle M5`ene på finn.no ser jo ut til å være salgbare, så er nok mer du som ikke føler det er verdt det, enn at markedet har overpriset de :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er to forskjellig biler å sammenligne... skal du ha sportslig preg, så er M5 bilen, men skal du ha familiecruiser, så er 540 bilen ;) hadde selv 540iat, og jeg kjørte faktisk fra en M5 så :P også m3'r og porscher :P så alt er mulig ;)

Dette må jo være dagens...

og hva mener du med det da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig det at en 540i på ingen måte går noe imponerende bra, og at en m5 derimot gjør det. At alt er mulig i en kombinasjon med riktig og feil sjåfør er en helt annen sak.

Jeg ser på ingen måte hvorfor noen ville gå for 540 med mindre man har en forkjærlighet for v8. En oppskremt 530d går jo bedre, og billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...