Anderspr0 Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Ja, er hundrevis av slike tråder på nettet. Men har prøvd det som blir sakt uten hell Tok av lykteglasset (plast) og startet med 1000 korning, deretter 2500 (hadde forhåndsbestilt fra USA, da dette ikke fantes i byen), og ble en jevn og matt utseende. Prøvde dermed mange forskjellige polisher jeg hadde (plast, vanlig og metall (skulle funke på akrylplast)). Ble ikke noe spesielt bedre. Denne byen er veldig ensidig på utvalg, så det som finnes må prøves. Det som det er endel av er produkter av autoglym, noe som duger her? Prøvde så med klarlakk noe som også skulle virke. Varmet den opp med varmbad i 20 minutter og brukte to tynne strøk med 45 minutter mellom, uten noe supert resultat. Må slipe ned igjen, og begynne på nytt. Trenget tips, bilen står nå uten lykteglass
Anderspr0 Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 Frontlykter til E46. Noe à denne http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/var ... ter/656258
Alpejohn Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Har du prøvd dette til slutt? http://www.meguiars.com/en/automotive/p ... ation-kit/ Funker veldig bra på matte lykter Jeg polerte baklyktene på gamlebilen til samboere min, ble utrolig bra! Og de så veldig dårlig ut i starten.
Anderspr0 Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 Hvor kjøpte du denne? Fant PlastX på ebay, skal prøve denne iallefall
eilefsen Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 hva med denne? http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/e ... Headlight/ kan jo bruke drill også, så man slipper å polere for hånd koster vel en 3-400 kr for settet syntes jeg å huske.
S.Hafsmo Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 *Subscribed* Kan disse råd og brukes på et matt plexiglass også mon tro?
gry Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Jeg har Meguiar's Plast-x stående nede i bilpleiehylla mi, og denne er best til mykere plastikk som vinduer i cabriolet-topper og slikt. Det samme med Swissvax sin plastikk-polish. Til lykteglass, og spesielt det å få tilbake klarhet og glans etter sliping, så kommer man ikke utenom poleringsmiddel tenkt brukt med maskin. Disse lyktepoleringssettene flere produsenter selger er kurante saker, så lenge man ikke allerede har et rikholdig utvalg med polish til maskin man kan bruke av. Med maskin mener jeg roterende (vinkelsliper er visst den vanligste sammenligningen). Jeg har polert lyktene på de fleste bilene jeg har polert lakken på, bruker samme puter og samme poleringsmiddel som til lakk, men siden det er plastikk må man tenke litt mer på varmeutvikling. Noen lykter har jeg også våtslipt først. Gi meg noen minutter på å fyre opp pcen så kan jeg hoste opp detaljer inkl bilder:) skrivi på Asus-padda mi i Tapatalk HD
Alpejohn Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Jeg har selvsagt ikke gjort det for hånd, brukte den medfølgende bommulsdotten eller hva man skal kalle det, på borremaskin. Men som gry sier, så kan det hende at det blir en litt for "tøff" jobb for dette kitet, det er tenkt til og polere opp matte lykter slik jeg har gjort. Så det er godt mulig at man må til med litt grovere skytts.. Men hvem vet, kan godt hende det hjelper, kommer vel an på hvor matte lyktene dine er Kjøpte det på bilxtra foresten. Kostet vel rundt 400,- (inkl dotten, microfiberklut og plast-x) Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
gry Skrevet Mars 27, 2013 Skrevet Mars 27, 2013 Til S.Hafsmo Polerte pleksiglassvinduer på en Citröen Visa Trophee, med en medium grov pute fra Uber, Plast-X og oscillerende maskin Krauss DA (det meste som går med håndmakt går bedre/raskere med oscillerende maskin), har bare polert øvre del her for å vise forskjellen mot ubehandlet. Merket selv med håndmakt at rutene ble glattere og klarere, Plast-X fjernet mye forurensing og endel av det grå sløret. Swissvax har et plastsett som heter Vinyl Clear Kit, men der står det på flaska "påføres i rette bevegelser". Denne virket også bra på disse rutene, og på myke plastikkvinduer på en seilbåtkalesje. Og i settet følger det selvfølgelig med en voks:) Her en Porsche som noen har sprayet ned begge frontlyktene med klarlakk. Eieren hadde hjulpet meg mye på forhånd med både tynner og slipepapir, så jeg gikk bare over med grit 2000 for å jevne ned litt og fjerne litt slipespor etter grovere papir, før jeg tok fram en ganske grov rubbing pute i størrelse liten fra Scholl Compounds (liten lager mindre varme etter min erfaring) og poleringsmiddel S2 Orange (som er halvgrov), polert med roterende maskin Flex. Legg merke til godt med maskeringstape, det er ikke lenge man skal hvile bortpå lakken før den er borte i slike 90-graders operasjoner! Slenger med litt fler bilder av samme operasjon. For S2 ble for lett for jobben, så da hentet jeg S3 Gold. Måtte gå over mange ganger på denne, men den ene stygge stripa der blei liggende igjen. Jeg måtte sette av litt tid til den andre lykta også... (brukte opp alt papiret mitt på den). Her er aller første lykta jeg prøvde meg på, typens E39. Kun brukt en billig roterende maskin kjøpt på Jernia, medium og fint poleringsmiddel fra Scholl (S17+ og S40) på medium og fin pute. Før under og etter-bilder
Anderspr0 Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 Hvor kjøper du slike poleringsprodukter?
gry Skrevet Mars 28, 2013 Skrevet Mars 28, 2013 Handler på nett... Men jeg har sett at GSbildeler i Oslo begynner å få bra utvalg (husker ikke helt hvilket merke de hadde, om det var Scholl er Chemical Guys), for meg som bor i Bærum er vel det nærmeste over disk av detailing-utvalg. Stoppet på Mekonomen på Hønefoss for å få tak i nye frontlyspærer, og de hadde proffserien til Autoglym (den har jeg ellers ingen erfaring med altså). Vet at Bilxtra på Sørlandssenteret også har stort utvalg i bilpleie for den veldig entusiastiske. Det meste av det jeg nevnte i forrige posten får man nok tak i hos Scandicshine.no, de har det meste av det en litt over gjennomsnittlige entusiastisk bilvasker kan komme til å trenge og sånt man ikke visste man trengte. Ellers så er det Exint.no, Swissvax.no, Partsandretards.no, Bilnerden.no, kbpolering.no, blankbil.no... (samarbeidspartnere på www.detailersclub.no, jeg har nok glemt noen nå). Kjøper det meste fra norske butikker, men f.eks Meguiar's proffserie er priset litt rart. Litt som gull.. Jeg har en gallon med Glass Cleaner Concentrate, den koster 1425kr hos NorskProl. Så den kjøpte jeg over nett fra UK til 187kr (før toll og frakt riktignok) xracer reagerte på dette 1
Bjørnøy Skrevet Mars 28, 2013 Skrevet Mars 28, 2013 Tips... Bruk tannkrem. Jeg har brukt dette på polycarbonat/lexan flere ganger og resultatet er alltid perfekt. Helt som nytt etterpå.
Anderspr0 Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Skrevet Mars 28, 2013 Prøvde tannkrem, ble fortsatt litt for matt :-/
hsd Skrevet Mars 28, 2013 Skrevet Mars 28, 2013 Dersom du bruker tannkrem må du gi dem en lett vannvask etterpå, men det fungerer dersom du gjør det rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå