Gå til innhold

Hvilken motortype har minst feil, nyere E87 / E9x

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Spekulerer på ny bil. Enten E91 eller E87, fortrinsvis så ny som mulig. Manuellgear, m-sport, bi-xenon og hengerfeste er krav.

Det absolutt viktigste er å ha en mest mulig feilfri bil, og unngå store uforutsette utgifter.

Vil i utgangspunktet helst ha bensin, men er åpen for diesel hvis det er mindre feil på de.

Prøver å få oversikt over de forskjellige motortypene, men sliter litt. Forstår det slik at enkelte bensinmodeller har hatt registerproblemer? Hvilken motortyper og utgaver er isåfall dette?

Er en liten dieselmotor veien å gå? Slik at den får "kjørt" seg litt, og ikke soter ned..?

Finnes det en oversikt over hvilke motortyper som ble levert til forskjellig årsmodeller?

Takk for svar.

Skrevet

Jeg vil tørre å påstå at 130i, 325i og 330i er de modellene som mest sannsynlig vil være mest feilfri med tanke på motorisering. Dessverre vil de nok også være blandt de mest kostbare i innkjøp.

Wikipedia har litt informasjon ang. motorer og når disse var tilgjengelige, men ikke stol 100% på alt som står der.

Skrevet

har en e90 320i n46. motoren har gått 225k km. bruker litt olje, ellers har den gått uten feilslag i mitt eie værtfall. er ikke dau til være 4er heller sånn sett.

Skrevet

N43 og N46 har hatt en del coilproblemer. Ellers er de solide. (Er coilene skiftet forsvinner problemet såvidt meg bekjent). Dieselene har hatt en del totalhavarier. Spesielt i 1-serie merkelig nok.

Skrevet

Takk for svar.

Coiler kan jeg klare, irriterende, men gir ikke totalhavari.

Er mest redd for register, dieselpumpe, turbo, topp osv..

Skrevet

Da fikk jeg diagnosen på min n46. Det er feil i ventilstyring/valvotronic på bilen, noe som betyrAt mellomarmer, vippearmer og fjærer må skiftes i toppen. Dette er en jobb som koster kr 16.625,- inkl mva hos BMW. Huff, og dette er etter kun 110.000 km.

• 3 weeks later...
Skrevet

Forhørte meg litt hos GS-autorisert verksted om E9X nylig. Der fikk jeg til svar at det er de minste bensinmodellene som er utsatt for registerproblemer. (316i og 318i).

Hørte samtidig at E90 320D i kombinasjon med automat er modellen de aldri behøvde å skru på, men dette kan selvfølgelig være tilfeldigheter!

Har selv en E90 320i n46 som nettopp nådde 105 000 km. Eneste jeg har behøvd å bytte utover serviceintervaller er klimapumpe. Skal igang med den nå før sommervarmen kommer.

Ellers savner jeg kjappere respons på den, men blir vel kaldluftsinntak rundt konfilteret snart. Mest for lydens skyld og for å ha noe å pusle med...

Skrevet
Da fikk jeg diagnosen på min n46. Det er feil i ventilstyring/valvotronic på bilen, noe som betyrAt mellomarmer, vippearmer og fjærer må skiftes i toppen. Dette er en jobb som koster kr 16.625,- inkl mva hos BMW. Huff, og dette er etter kun 110.000 km.

F***. Skulle hente bilen fra BMW i helgen etter reparasjon av ventilene, og feilen var fortsatt der. Måtte bare levne bilen til de har funnet ut av det. Feilen forblir derfor et mysterium..

Skulle ønske jeg kjøpte diesel...

Skrevet

fint med motorforsikring da :P

min har forsåvidt gått 225k km og går som bare det enda :P

om forrige eier har hatt noe stort på den aner jeg ikke men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...