Gå til innhold

Trenger IKE kode for BMWscanner E39


Johannes1993
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har BMWscanner som har mulighet til å ta å sende meg instillingene og alt av koding til IKE? Ike er helt på tryne nå å glemte å ta backup =)

Feilmeldingen er:

BF/48 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete

Speedometret ser slik ut: (ikke mitt speedometer)

2aqni8d56ggincl8v4a3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har du gjort?

fikk samme feilmelding noen ganger, fikk den vekk ced å kalkulere ny checksum osv :)

har vell gjort mye jeg ikke burde :P speedometer funker ikke, turteller står på konstant 7000, total milage er på 4 km, trip teller viser PPP.p ute temp er borte, tankmåler er ikke riktig lenger, forbruksmåler funker ikke :S haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne feilen er der av og til på min også, men med meg virker alt fint.. :P

Otis: Det har jeg også opplevd en gang, kom ut, startet og der var den helt ut av det blå :P Kjørte hjem og skulle koble på diagnose for å sjekke hva som var på gang, men før jeg gikk inn så starta jeg igjen, og da var den borte.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok prøvd å få fatt i ett brukt instrument til prøving ,for å utelukke at feilen ligger i bilens moduler,man kan jo trykke på noe uten å vite 100% hva det er under en diagnose,fullt batteri er jo også en selvfølge for å unngå feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok nå funker noe igjen fant noe koder på nette å testet, 2 forskjellige

Den ene fikk turtelleren til å funke igjen men speedometret funket ikke. tankmåler funket ikke, utetemp viste -40

Den andre funker speedometer men ikke turteller, eller temp måler forbruk etc, funket

[bilen er på på bilde men står iro, men speedometer reagerer mer eller mindre normalt

xxtwoenc8vpocas07j99.jpg

der funker speedometer, er ikke sikker på om det er riktig men det funket vertfall halveis :P og turtelleren tror jeg funket med andre kodingen. men på bilde er bilen på.

Og hva er den gule lampa son plutselig kom (avbildet bil med oil opp.ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...