Gå til innhold

ZF Kasse - Lifetime Oil

Spectral72
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bare vise ett par bilder av min Olje fra Automat kassa

Vil bare vise hvordan den ser ut etter ca, 170.000 km

Bunnpanna i kassen var belagt med "slam", olje slammet begravde magnetene som var plassert der for å fange opp partikler.

ZF produsentene anbefaler å skifte oljen hver 60-80.000 km, og det forstår jeg :!:

4q8uxjqmc228x7n6y1rg.jpg

Olja i Bunnpanna var som sirup og måtte nesten graves ut for å få vaske den ren.

33phymb7tfrw5v8vx5xd.jpg

Har faktisk hatt gammel motorlje som har vært lysere i fargen, Automatolja var beksvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, det "Lifetime" olje eksprimentet bør vel begraves på historiens søppelhaug og aldri tas fram igjen.

Litt skremmende de lange intervallene på motorolje også synes jeg, Bmw har vel inntil 30.000km, VW har inntil 50.000km under de rette omstendigheter dvs langkjøring og ikke norsk småkjøring men allikevel ikke noe jeg hadde fulgt ihvertfall. Det får holde lenge med 10.000-15-000km på motorolje og 60.000km på automatkassen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at dem skrev lifetime på girkassen måtte jo være en av de største brølerene BMW har gjort. Uansett hva sem selv anser å være "lifetime". Hadde dem skrevet 60-80 000km hadde nok BMWs rykte på automatkasser vært betydelig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...