Gå til innhold

96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)


BjornarHS
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke mye som skjer, men har startet litt på utbedringen til eu-kontroll (høyre styreledd). 

Denne satt ja...(ytre ledd på spindel)

IMG_20160629_161948.jpg

Løsningen ble; Varme, ters, hammer.

Alt nytt:

IMG_20160701_230305.jpg

Ble til at jeg og bestilte det til venstre side nå som jeg holder på og. Må uansett på 4-hjulskontroll i forbindelse med innskriving av nytt senkesett så da er det like greit bare å ha nye ledd på begge sider. Senkesettet (eller for min del, hevesettet) har ankommet landet og ligger i tollen nå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en begynt på klargjøring til visning og eu-etterkontroll.
-Skifte begge styreledd (høyre ledd var litt slark i), like greit å skifte begge..
-Montere org. lykter uten laminx
-Montere supersport 40/30
-Nye bakdekk (Kumho 235/40 R17)
DSC_0087.jpgDSC_0093.jpgDSC_0095.jpg

Holdt seg bra på 1.5 år, men skulle hatt seg en vask!
DSC_0091.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersport settet viste seg å være til z3/compact..

Selges for hbo. 1200,-! Synes det er en fair pris, med tanke på det var det jeg ga m/frakt 

Passer sannsett alle e36'er, men kan kun godkjennes på compact/z3. Eventuelt kan en skifte bakfjær/demper. Da skal det gå fint å godkjenne på vanlig e36 slik jeg har forstått det :)

IMG_20160706_131114.png

 

Edit: SOLGT

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk solgt senkesettet, så jeg skulle egentlig bestille nytt supersport 40/30 sett, men ser nå det er ute fra lager der jeg skulle kjøpe. 

Derfor har jeg da begynt å vurdere coilovers. Det er vell av billigtypen ta-technix, jom, raceland osv jeg har vurdert. 

Er dette noe å satse på? Hører noen si det er kjempegreier, meden andre sier det er dårlig på mange måter, er selv litt skeptisk til desse billig coiloverene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JOM hadde eg i alle fall styrt unda. Hadde da ei kort stund på vinter-E34'en min, og da va berre søppel. Til E36 trur eg eg hadde gått for Supersport (Black Evolution?). Rin kompis har da settet på 328 cab'en sin, og det virka veldig kurrant :)

TA Technix er, slik som eg har forstått det, heilt i samme gata som JOM, mao søppel. Raceland har eg aldri høyrt om, so der ska eg ikkje uttala meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RF91 skrev:

JOM hadde eg i alle fall styrt unda. Hadde da ei kort stund på vinter-E34'en min, og da va berre søppel. Til E36 trur eg eg hadde gått for Supersport (Black Evolution?). Rin kompis har da settet på 328 cab'en sin, og det virka veldig kurrant :)

TA Technix er, slik som eg har forstått det, heilt i samme gata som JOM, mao søppel. Raceland har eg aldri høyrt om, so der ska eg ikkje uttala meg :P

Det jeg og frykter. Har og nå funnet ut at skal jeg kjøre coilover må jeg til med tuv godkjendt 5mm spacer fremme, pga. felgen tar inni, så coilovers blir igrunnen bare mindre og mindre aktuelt...

Får heller bare håpe at de får inn flere supersport sett i tyskland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spacer med TÜV e no fort å skaffa :) Meina eg har eit sett 10mm og 20mm spacera frå H&R med TÜV liggande ein plass :) Men kan du ikkje berre godkjenna senken med f. eks. stålfelga? Eventuelt bruka Biltema sine spacera :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha Coilovers må du opp i Supersport klassen, jeg bestilte TA coilovers til 330´n og de har stått på siden i fjord høst :P hele coiloversa foran (bare der jeg har montert) er ihjælrusta og er ikke veldig komfortabelt å kjøre med for å være ærlig!
nå er jo e39´n mye mer comfy å kjøre uansett senket eller ikke, men de TA coiloversa skal jeg virkelig kaste så langt jeg kan når jeg har råd til å bytte de ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Freakshow skrev:

skal du ha Coilovers må du opp i Supersport klassen, jeg bestilte TA coilovers til 330´n og de har stått på siden i fjord høst :P hele coiloversa foran (bare der jeg har montert) er ihjælrusta og er ikke veldig komfortabelt å kjøre med for å være ærlig!
nå er jo e39´n mye mer comfy å kjøre uansett senket eller ikke, men de TA coiloversa skal jeg virkelig kaste så langt jeg kan når jeg har råd til å bytte de ut!

Hører endel dårlig om de ja...men for de som skal slippe "dailyen" i bakken, fungere desse bra sier de. 

Så for min del ble det et supersport 40/30 sett fra tyskland igjen (denne gangen til rett karosseri!!). Kjøpte hos "orange-tuning" der dette kostet 2080,- inkl frakt til norge, så spørs det bare om det kommer noe form for ekstra avgifter.

Kunne godt hatt meg muligheten til å justere slik jeg kunne få høyden helt perfekt, men men..ser jeg må opp i et skikkelig sett før det skal bli aktuelt med coilovers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg syns ikke disse settene er gode nok for en Daily heller! de er rett og slett søppel!

har man prøvd noe annet som er litt kvalitet på så merker man det samme! :P
så for guds skyld ikke bestill dritten! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var alt montert :)

Slet endel med venstre camberjusteringsbolt, da jeg tror denne har vært på siden 1996. Høyre side var nok skiftet rundt 2008 da bilen sist var godkjendt senket. Begge vridde seg av ved mutteren da vel og merke :)

Godt medtatt av rust høyre justeringsbolt...

IMG_20160731_161042.jpgIMG_20160731_161054.jpg

Ny bolt, godt smurt:

IMG_20160731_161308.jpg

Alt ferdig montert og nesten nedjekket (bukken var under på passasjersiden)...40/30 hevesett kansje?

IMG_20160731_215930.jpg

Trillet ut, her hadde jeg ikke skrudd i boltene til demper bak da...så her ser den litt motorløs ut, men det er bare den vanvittige aksen som gjør det8)

IMG_20160731_221538.jpg

Alt fastskrudd, tror nok den kommer til å sige endel fremme (håper jeg vertfall) :?

IMG_20160731_222820.jpg

-Onsdag blir det 4-hjuls og eukontroll

-Torsdag blir det BT-godkjenning

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge side  update her ja!

Var på 4-hjulskontroll med bilen, men siden den hadde stått så lenge i varm/tørr luft endte det i trøbbel med kjølesystemet og toppdekselpakning. Kom bort på kontroll så hadde o-ringen rundt ekspansjonstanken tørket inn, så her lak det (denne sluttet å lekke etter den hadde blitt bløtt av kjølevann da..). Dette resulterte i at det ble utsatt godkjenning, men bilen ble godkjendt torsdag forrige uke med 40/30 settet på BT :)

IMG_20160803_082630.jpg

Lamin-x fjernet før BT:

IMG_20160802_221257.jpgIMG_20160802_221751.jpg

Godkjenningsfelger: 

IMG_20160831_165026.jpg

Så i helgen blir det å bytte o-ringer på radiator, veivhusventilasjon og toppdekselpakning. 

Så holder jeg på å lage liten flip til vingen og skal hente noe rieger styling på fredag! 

IMG_20160907_212945.jpg

Et siste bilde for denne update:

LRM_EXPORT_20160813_192607.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BjornarHS changed the title to 96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...