Gå til innhold

96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)


BjornarHS
 Share

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Freakshow skrev:

hva skal tas på verskted egentlig?

Var noe rust som hadde kommet igjen der det ble fikset for rundt 20mnd sider. Ingenting å si på arbeidet, men uheldigvis kom rusten innenfra og ut og dermed kom det igjen. Nå ble det behandlet bak skjermen og, så satser på det holder seg denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig bare sette sammen bilen idag...meen...det gikk slik:

IMG_20160421_232906.jpg

-Fjernet fjærene, grunnet jeg har noen som er atskillig finere å se til.

-Fant noe lite rust inni hjulhuset, så ble å behandle det litt, mulig det blir helmaling av hjulhusene nå når man først er i gang :)

 

Før noe behandling:

IMG_20160421_232926.jpg

IMG_20160421_232918.jpg

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, santho96 skrev:

Bra arbeid! :) 

Greit å få tatt det når det er såpass lite. Burde vel holde noen år nå :-P

Veldig greit å få ta det før de forverrer seg, fant noe rundt ene gummiproppen samt rundt ene gjengeskruen der du fester plastikdekslene inne i hjulhuset, ikke noe alvorlig noe av de, men greit å få behandlet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Freakshow skrev:

flink du er bjørnar! stå på Vilje te tusen! :D digger det! ^^

Hehe, når man først måtte ta litt overflaterust inni der tenkte jeg at det blir stygt dersom man bare skal lappe med maling, da er det like greit bare å helmale! :-)

7 timer siden, tobbis skrev:

Hvilken grunning og maling brukte du? Har lyst og gjøre det samme på min bil :) ser strøkent ut!

 

 

Vask og rens skikkelig først, så la jeg på den gule hagmanns 2komp epoxyprimer så der etter dekksmaling 1komp. Litt blandede meninger om 1komp. kontra 2komp. i hjulhus, det fine med 1komp. er at en får en mer myk/fleksibel overflate som tar av steinsprut, 2komp. vil så klart få en mye sterkere overflate, men den kan og sprekke ved steinsprut :?

 

Fikk montert fjær og demper igår og! 

Skiftet fjærer, desse er brukte og av samme typen som var der, men desse såg atskillig bedre ut enn de gamle :)

IMG_20160423_151451.jpgIMG_20160423_151513.jpg

Så var der endel overflaterust på ene tårnlageret, men selve "foringen" var fin, og hadde ikke lyst å begynne å legge inn bestilling hos koed på kun 2 tårnlager, så da ble det å shine de litt :)

Ser powerflex har noen tårnlager bak, noen som har erfaring med desse? Tenker muligens å invistere i noen slike med tiden :)

IMG_20160423_151502.jpg

IMG_20160423_153640.jpg

Noen generelle bilder under til slutt:

IMG_20160423_151410.jpg

IMG_20160423_151431.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BjornarHS changed the title to 96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...