awt Skrevet Mai 26, 2013 Share Skrevet Mai 26, 2013 Det er en stund siden jeg så på de motorene, men jeg mener på det skal være relativt greit. Har et M3-speil liggende her, så jeg skal se litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Mai 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2013 Glimrende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Mai 27, 2013 Share Skrevet Mai 27, 2013 Liker bilen og bildene dine, veldig fint lys du får frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Mai 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2013 Thank you! Er ikke helt trygg på alle innstillingene etc. på kameraet, men det kommer seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 27, 2013 Share Skrevet Mai 27, 2013 Så... her kommer læren om speilinnfellingsmotorer. (om du vil jeg skal fjerne det, så gi beskjed). Om man demonterer M3-speilet ender man opp med bl.a. den dingsen til venstre/nederst her. Dette er "hovedarmen" til speilet. Den runde dingsen øverst er motoren for innfelling. I "toppen" av denne armen er det tre skruer (som er tatt ut på bildet) Da kan man ta ut den dingsen som ligger til høyre her. Som du kanskje ser er denne temmelig lik motoren som ligger til venstre. Så er det bare til å montere motoren tilbake der den andre dingsen satt, og det meste skal være gjort. Den ene motoren min har dessverre bare en ledning, men om du vet opp-ned på en loddebolt er det en enkel jobb. Jeg kan vel igrunn kanskje gjøre det selv også. Jeg har forøvrig prøvekjørt den ene motoren (som har to ledninger), og den gikk fint. Det er jo også kanskje mulig å bruke motorene i de speilene du har (noe jeg kanskje ikke burde "tipset" om), men jeg vet ikke om de passer overens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2013 Jøss! Se her. Tusen takk! Evig takknemlig Det så jo ikke ut til å være en alt for stor operasjon dette. Hva kunne du tenke deg for disse motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 28, 2013 Share Skrevet Mai 28, 2013 Nei, si det. Gav selv endel for de, men forventer ikke å få de pengene igjen. Et par hundrelapper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2013 Veldig interessant Må bare få kontakt med misteren over her som ville selge speila Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Juni 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2013 Hadde gleden av å få låne denne av jobben i helgen. En helt fantastisk bil med et brutalt lydbilde som overgår det meste jeg har hørt, med brøl og pottesmell! Jaguar F-type S V6 S/C med 380hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2013 Da blir det omsider valsing av hjulbuer på mandag, så blir bilen endelig litt mer brukervennlig Ellers har jeg brukt helgen på å kjøre rundt i denne doningen som jeg hadde en liten shoot med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2013 Bilen vurderes solgt. Se finn annonse http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42403094 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Juli 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2013 Har nylig fått valset hjulbuene bak. Det gjorde seg noe voldsomt Har ikke våget å kjøre bilen noe skikkelig tidligere i redsel for å ødelege hjulbuene. Nå har jeg fått kjørt og kost meg, og hadde en skikkelig langtur forrige helg. Er helt imponert over disse 10 år gamle bilene. Har også nylig fått bilen igjen etter en dag hos klargjøringen på jobb, hvor den fikk rens, polering og voks. Så nå er det som å stryke fingrene over silke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Juli 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 17, 2013 Share Skrevet Juli 17, 2013 Du valset bare "leppen" sant? Og hvem gjorde det, med hva? Har sett så mye kreativt.. Balltre, metallrør osv. Ser bra ut som vanlig dette! Tror ikke valsespesialisten har tenkt seg til Bergen med det første, så må vel få tak i en valse og gjøre det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Juli 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2013 Det ble gjort av en kyndig karroserimekaniker. Kan virkelig anbefale han dersom du har tenkt deg til Stavanger en gang. Dette (håper jeg ) ble gjort med skikkelig utstyr, grunnet og tektylert etterpå. "Leppen" er valset litt, og skjermene er faktisk presset ett par mm ut. Ikke noe man ser med det blåtte øye Selv hadde jeg aldri valset disse bilene selv. Snakket først med en på korosseriverkstedet på jobb hvor jeg jobbet. Vet han har drevet endel med BMW før. Han ville rett og slett ikke gjøre det, da det visst nok er veldig hardt metall som fort sprekker. Men så er jeg helt grønn på det området også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå