Gå til innhold

E46 325Ci M-SPORT - SOLGT!

koll
 Share

Anbefalte innlegg

Det er en stund siden jeg så på de motorene, men jeg mener på det skal være relativt greit. Har et M3-speil liggende her, så jeg skal se litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så... her kommer læren om speilinnfellingsmotorer. :D (om du vil jeg skal fjerne det, så gi beskjed).

Om man demonterer M3-speilet ender man opp med bl.a. den dingsen til venstre/nederst her. Dette er "hovedarmen" til speilet. Den runde dingsen øverst er motoren for innfelling.

null_zps63b7d94b.jpg

I "toppen" av denne armen er det tre skruer (som er tatt ut på bildet)

null_zps384c596c.jpg

Da kan man ta ut den dingsen som ligger til høyre her. Som du kanskje ser er denne temmelig lik motoren som ligger til venstre.

null_zps7eec4096.jpg

Så er det bare til å montere motoren tilbake der den andre dingsen satt, og det meste skal være gjort. :)

Den ene motoren min har dessverre bare en ledning, men om du vet opp-ned på en loddebolt er det en enkel jobb. Jeg kan vel igrunn kanskje gjøre det selv også.

null_zpsfb4f2461.jpg

Jeg har forøvrig prøvekjørt den ene motoren (som har to ledninger), og den gikk fint.

Det er jo også kanskje mulig å bruke motorene i de speilene du har (noe jeg kanskje ikke burde "tipset" om), men jeg vet ikke om de passer overens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hadde gleden av å få låne denne av jobben i helgen.

En helt fantastisk bil med et brutalt lydbilde som overgår det meste jeg har hørt, med brøl og pottesmell! :)

Jaguar F-type S V6 S/C med 380hk

3gofmrromdf7q8xlmnfj.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det omsider valsing av hjulbuer på mandag, så blir bilen endelig litt mer brukervennlig :)

Ellers har jeg brukt helgen på å kjøre rundt i denne doningen som jeg hadde en liten shoot med.

el5fgj5unil5lujxvpu8.jpg

qsy6sn3zoak2etyp5pee.jpg

dld1m1zsq9vclx29ghol.jpg

qsljpvtap6rcoumj1qsw.jpg

6kpfxkq65eg997hou4im.jpg

7xp3vn1dek45u9mgcz8z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har nylig fått valset hjulbuene bak. Det gjorde seg noe voldsomt :) Har ikke våget å kjøre bilen noe skikkelig tidligere i redsel for å ødelege hjulbuene. Nå har jeg fått kjørt og kost meg, og hadde en skikkelig langtur forrige helg. Er helt imponert over disse 10 år gamle bilene. Har også nylig fått bilen igjen etter en dag hos klargjøringen på jobb, hvor den fikk rens, polering og voks. Så nå er det som å stryke fingrene over silke :P

8mjl94dfqzx9b8csdkbx.jpgob3hbqcjv606lpzfrrhr.jpg2is5cwvlzon6wffatojy.jpgm15f3fi7mghcnfrc1khd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du valset bare "leppen" sant? Og hvem gjorde det, med hva? Har sett så mye kreativt.. Balltre, metallrør osv.

Ser bra ut som vanlig dette! Tror ikke valsespesialisten har tenkt seg til Bergen med det første, så må vel få tak i en valse og gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble gjort av en kyndig karroserimekaniker. Kan virkelig anbefale han dersom du har tenkt deg til Stavanger en gang. Dette (håper jeg :P ) ble gjort med skikkelig utstyr, grunnet og tektylert etterpå. "Leppen" er valset litt, og skjermene er faktisk presset ett par mm ut. Ikke noe man ser med det blåtte øye :)

Selv hadde jeg aldri valset disse bilene selv. Snakket først med en på korosseriverkstedet på jobb hvor jeg jobbet. Vet han har drevet endel med BMW før. Han ville rett og slett ikke gjøre det, da det visst nok er veldig hardt metall som fort sprekker. Men så er jeg helt grønn på det området også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...