Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal din egentlig ha CHF, da? Sånn jeg tolket deg. Hehe.

Katt: Man skal jo egentlig ha det ene eller det andre, og holde seg til det. De kan hvert fall ikke blandes. Risikerer jo å herpe hele servosystemet. Er vel mer sannsynlig enn usansynlig :P På mitt lokk står det ATF oil only.

Leste at E46 brukte LUK-20 pumper i begynnelsen. Disse var designet for svakere motorer og ble brukt i bl.a. VW Polo. Hadde en tendens til å ryke, spesielt med knekt aksel. Så gikk de over til LUK-30 med høyere trykk, men det kom mange klager på dårlig tilbakemelding av underlaget (ved kjøring, så klart), så de siste E46ene fikk LUK-20 igjen.

Vet ikke hvilken min hadde, men husker det sto LUK på den. Selv om aksel på LUK-20 knekker, så vet du det gjerne ikke før du tar av reim og reimhjul og da kan trekke den rett ut av pumpen. Min lagde bare ulyder og ga kast i reimhjul, som nøkket en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg faktisk usikker. haha.

Mener den var grønn før jeg tappet den, men om det bare var fordi den var steingammel vet jeg ikke. Var vel mer sort enn grønn :P

 

Min hadde knekt aksling iallefall, så sikkert Luk-20. Latterlig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psst. BMW har en Grønn CHF/hydraulikkolje :P Brukes f.eks på systemet på kassen min :P

Tror ikke denne brukes på servo tho. Står CHF på servo korken min, men olja er lys brun hos meg. Men mulig noen har prestert og hive den på din :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har blitt utrolig grom denne bilen her altså! E46 coupe/cab må etter min mening være en av de flotteste BMWene som er laget. Jeg har hatt 6-7 biler det siste halvannet året, deriblant Porsche 911, 07 mod Jaguar XJ etc. og min 325ci jeg hadde i fjor er faktisk den bilen jeg savner mest.

Nå skal jeg selge bilen jeg har nå, og da blir det å importere en fin e46 ci igjen, en 330i.

Hvordan synes du denne går, ytelsesmessig, orginalt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Det er liv i deg, altså.

Det er hvert fall beste bilen jeg har hatt. Det er jo turtallsmaskiner, så hvis du ikke girer godt ned og trør litt på innimellom, glemmer du fort at det er en 330. På landevei og turer rundt om i landet, var den veldig artig. Det virker som de går bedre og bedre, dess fortere du kjører (ved nedgiring, forbikjøring osv).

Det gøyeste er jo splitter nye biler, som tror at nyest=raskest, selv om de har 1.8l eller 2.0d med 4 enderør.

Dritet med raske biler på norske veier, er at man sjeldent får utnyttet effekten og bare irriterer seg over mye trafikk, sinker osv. Hvert fall her jeg bor. Haha. Men det går jo mer på meg enn på bilen.

Bilen er som laget for svinger, men det vet du vel. Kjørte rimelig friskt oppover Hemsedal i sommer. Bratt og masse svinger. Det er vel beste minnet i denne bilen. Synes den kunne vært litt raskere opp i fart, etter en sving. Eller de er jo rask, men føles ikke alltid slik. LSD hadde jo hjulpet godt. Høyere fart inn i svingen, skjedd mer ved nedgiring ut av svingen osv. Det er hvert fall en teori.

Men i sånn daglig kjøring, kan de virke litt daff, men det er jo fordi man gjerne ikke gidder å gire ned (gire seg ihjel) når det ligger biler foran, bare for to sek med moro. Får du der i mot et rettstrekke, der du kan trekke ut girene, er de jo alltid kjekk. Kjekkere jo lengre du drar den. Må følge med på speedo da, for går fortere enn man tror.

Med ESS TS1 synes jeg den gikk som en 330 burde. Mye mer av det samme. Også litt deilig å høre kvinet ved full boost. Veldig moro og leken bil. Absolutt beste mod jeg har gjort :)

Har allerede funnet 2015 looken og bestilt noe av det. Blir montert under vinterlagring ;) Kan røpe at det er frontpartiet som blir fokusert på denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til nye looken jeg, tror det blir helt rått! :)

Godt å høre at du er fornøyd med pressen også, hjelper litt på disse tunge bilene :lol: I miss it so much.. Du må komme å hente meg en dag så jeg kan få sitte på før vinteren kommer!

Hadde vært artig å sittet på siden du har manuell. Men vis du vil ha en litt artigere bil for norske veier kan du jo få min automat diff med litt hissigere utveksling? Såvidt jeg regnet på det tjener man over 1 sekund fra 0-100 med den. Dog får du jo litt høyere turtall, men for norske veier gjør det ikke noe. Eneste grunn til at jeg byttet var jo pga jeg skulle på Europa-tur :)

Toppfart går fra 260 til 235 (ja jeg har testet det ut :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Interessant ide :) Da går det vel fra 2.93 til 3.38. Leste at det var en morsom endring for dagligdags kjøring. Rundt 10 % raskere fra bunn og rpm stiger rundt 500 på motorveien. Kan det stemme? Det er jo ikke ille. Verre å ligge på 4000rpm i 100 km/t, med eisenmann race, på svensketur. Hehe.

Må få til en en prøvetur, ja! Hvis det blir en mild vinter i år også, kommer jeg til å lufte den litt, nå og da.

Bruker nok mest tid og penger på Audien fremover. Trenger ABS hjerne, forskjerm og en baklykt. Litt småplukk som kabelbrudd i en dør, en vindusheis osv. Så skal den få Nokian hakka 8, siden jeg likte de godt.

330en får nye forskjermer, panser og org. M3 speil, sammen med nye looken. Blir også byttet en hjulbue bak, så blir begge bakre hjulbuer shavet. Mye å gjøre :P

På sikt skal jeg også ha M3 stoler. Må bare finne LHD med memory og varmeseter, siden jeg har det originalt. Men det er siste prio. akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Skulle egentlig ha 330cd med TRF steg 3, jeg! Helt til jeg fant ut at man bare fikk de i facelift. Synes facelift var mer vellykket på sedan :P Synes ikke de er stygge, men er stygg ift preface. Hehe. Men dette er jo veldig smak og behag. Lyktene med sort innmat ser jo også 1000 ganger bedre ut. Er også den knekken på nyrene jeg ikke liker. Det var mer vellykket på sedan, der de følger linjene til panseret osv.

Nye looken er det bare Julian og Stawky som har sett litt av. Hehe. Trengte litt tips og anbefalinger. I hovedsak har jeg sett meg litt trøtt på fronten. Er tøff bak, men fronten må boles opp til å fullføre stilen jeg prøver på. Må prøve å få det litt annerledes. Bare å vente på bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk byttet fjærer, ja! :) 

 

Kjenner ikke til "mk" navnene, men er vel "0273004134" (bosch) jeg skal ha. 

Sånn: 

 

http://www.ebay.com/itm/1998-1999-AUDI-A4-A6-A8-QUATTRO-ABS-Pump-Control-Module-0273004134-Exchange-/231187703475?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35d3dc66b3&vxp=mtr

 

Er en 4B C5 1998 A6 2.4 Quattro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...